آپدیت مهم برای ابونتو 10.04 ( به همراه روش نصب )

آپدیت مهم برای ابونتو 10.04 ( به همراه روش نصب )
  • 1392/5/9
  • علیرضا
  • 0

ubuntu-logo14

شرکت کنونیکال ارایه کننده توزیع محبوب و قدرتمند ابونتو روز دوشنبه مورخ ۲۹ جولای، یک بروز رسانی جدید برای هسته لینوکس ابونتو ۱۰٫۰۴ عرضه کرد. این بروز رسانی باعث رفع ۵ آسیب پذیری امنیتی خواهد شد که توسط توسعه دهندگان مختلف لینوکس شناسایی شده اند.

این آسیب پذیری ها در بروز رسانی های اخیری که کنونیکال برای ابونتو منتشر کرده است پوشش داده شده اند. اکنون می خواهیم روش انجام بروز رسانی مذکور  را برای نسخه های دسکتاپ و سرور ابونتو ۱۰٫۰۴ توضیح دهیم.

 

نسخه های دسکتاپ

برای کاربران نسخه های دسکتاپ بروز رسانی بسیار راحت تر انجام خواهد شد. در واقع خود ابونتو پیام های روزانه یا هفتگی که به کاربران به منظور بروز رسانی نمایش می دهد کافیست. حتی اگر ابونتو به شما پیام های بروز رسانی را نشان ندهد، می توانید از طریق برنامه Update Manager آخرین بروز رسانی ها را نصب کنید. کافیست در Unity Dash کلمه Update Manager را تایپ کرده تا برنامه مخصوص دریافت و نصب بروز رسانی های ابونتو باز شود. ادامه کار بسیار راحت است.

پس از پایان بروز رسانی فراموش نکنید که باید سیستم را ریستارت کنید.

 

نسخه های سرور

اگر پکیج update-notifier-common را نصب کرده باشید، به هنگام دریافت بروز رسانی جدید، پیام های اطلاع رسانی را مشاهده خواهید کرد.

پس از اینکه وارد سیستم شدید، ترمینال را باز کرده و دستورات زیر را تایپ کرده و اجرا کنید تا هم وجود بروز رسانی های جدید بررسی شده و هم اینکه نصب آنها انجام شود.

sudo apt-get update

sudo apt-get dist-upgrade

در طی مراحل بروز رسانی به تمامی توضیحات داده شده توجه کنید. مخصوصا اگر از یک نسخه تحت توسعه ابونتو استفاده می کنید، باید توجه شما دو چندان باشد. چون با نصب یک بسته اشتباه، ممکن است شاهد ناپایداری در سیستم باشید.

همچنین اگر به صورت خودکار اقدام به نصب بروز رسانی ها می کنید، باید از نصب بودن پکیج unattended-upgrades مطمئن باشید. بنابراین دستور زیر را در ترمینال تایپ کرده و اجرا کنید:

sudo dpkg -reconfigure unattended-upgrades

لازم به ذکر است که نصب این بروز رسانی ها باعث ریستارت شدن سرویس ها در سرور شما می شوند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *