نگاهی به اپلیکیشن تصویربرداری Focal ( از پروژه Nemesis گروه سیانوژن مود )

نگاهی به اپلیکیشن تصویربرداری Focal ( از پروژه Nemesis گروه سیانوژن مود )
  • 1392/5/10
  • علیرضا
  • 0

focal-camera-app

اگر زیاد بین اپلیکیشن ها و کاستوم رام های سیستم عامل اندروید گشته باشید، حتما نام گروه CyanogenMod به گوش تان خورده است. این گروه اکنون قدرتمندترین و محبوب ترین  کاستوم رام سیستم عامل اندروید را عرضه می کنند. اکنون این گروه تصمیم گرفته است تا پروژه جدید به نام Nemesis را راه اندازی کند. Nemesis در واقع نسخه ای جدید از دستاوردهای این گروه است که قرار است بهترین تجربه سیستم عامل شخصی شده را به کاربران ارایه دهد.

بخشی از این پروژه مربوط به اپلیکیشن تصویربرداری آن است که Focal نام دارد. این گروه می گوید که اپلیکیشن فوکال بهترین تجربه تصویربرداری را به همراه قابلیت های فراوان در اختیار کاربران قرار خواهد داد. همانطور که می دانید، اپلیکیشن دوربینی که به صورت پیشفرض در سیستم عامل اندروید قرار دارد، فاقد قابلیت های فراوان است. به همین دلیل شرکت های تولید کننده تلفن های هوشمند مثل سامسونگ و اچ تی سی با استفاده از رام های اختصاصی خود یعنی تاچ ویز و اچ تی سی سنس سعی در برطرف کردن این مشکل دارند. چون این رام های اختصاصی از اپلیکیشن های دوربین به نسبت بهتری بهره می برند.

گروه سیانوژن مود معتقد است که فوکال می تواند شکاف بین اپلیکیشن دوربین اندروید خالص و اپلیکیشن دوربین رام های اختصاصی شرکت ها را کمتر کند. همچنین قرار است که اپلیکیشن فوکال روی تمامی دستگاه های اندرویدی قابل نصب باشد.

هنگامی که برای اولین بار فوکال را باز کرده و مشاهده می کنید، با ظاهری ساده و در عین حال زیبا مواجه می شوید که سعی کرده تا سادگی های اپلیکیشن عکاسی پیشفرض اندروید را حفظ کند. تغییرات کوچکی صورت گرفته تا این محیط زیباتر و در نهایت کاربرپسندتر شود.

سپس فوکال شما را با روش کار کردن با بخش از کنترل ها آشنا می کند. دکمه شاتر فوکال در جایی قرار گرفته است که در همه اپلیکیشن های دوربین متداول است. یعنی در وسط و پایین صفحه.

یک حلقه کوچک را در وسط صفحه مشاهده می کنید. این حلقه به شما امکان تغییر Focus بر روی تصاویر را می دهد. شما می توانید این حلقه را به هر جایی از صفحه کشیده و رها کنید تا Focus روی نقطه مورد نظر شما تنظیم شود.

1

یکی دیگر از قابلیت های جالب فوکال، حالت Quick Capture می باشد. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا به صورت سریع عکس بگیرید. در واقع دیگر اهمیتی ندارد که روی دکمه شاتر تپ کنید. در این حالت کافیست که هر جای صفحه خواستید تپ کنید. برای فعال سازی حالت Quick Capture کافیست دوبار روی ViewFinder تپ کنید تا این حالت فعال شود. در این حالت هم دکمه شاتر و هم حلقه مشخص کننده Focus از روی صفحه محو می شوند. با تپ کردن دکمه Back روی دستگاه تان می توانید از حالت Quick Capture خارج شوید.

اگر چندثانیه دکمه شاتر را نگه دارید، پنج گزینه دیگر نیز نمایش داده می شوند که به شما قابلیت های زیر را خواهند داد.

* سوئیچ کردن بین دوربین عقب و جلو دستگاه

* انتخاب حالت PicSphere

* فیلمبرداری

* عکسبرداری پانوراما ( با قابلیت گرفتن تصاویر 360 درجه کامل )

* حالت پیشفرض دوربین

2

هنگامی که از دوربین جلو استفاده کنید، می توانید از دو قابلیت تایمر و گرفتن تصاویر پشت سر هم استفاده کنید. تایمر به شما این اجازه را می دهد تا تاخیری ایجاد کرد و دوربین را روی یک سطح صاف قرار دهید یا در موقعیت مورد نظرتان مستقر شوید. یکی دیگر از قابلیت های جالب تایمر این است که منتظر می شود تا شما یک کلمه خاص مثل Cheese یا Cid را بر زبان بیاورید و بلافاصله عکسبرداری می کند.

قابلیت عکسبرداری پیاپی ( Burst Mode ) نیز به شما این امکان را خواهد داد تا 5، 10، 15 یا به تعداد نامحدود تصاویر پشت سر هم بگیرید.

فوکال همچنین دارای حالت تصویربرداری HDR نیز می باشد. البته فوکال قابلیت بهبود تصاویر شما به صورت خودکار را نیز دارد. چیزی که در گوگل پلاس با آن آشنا شده ایم. یعنی همان قابلیت auto – awesome.

3

یکی دیگر از ویژگی های نسبتا جالب فوکال در رابط کاربری آن نهفته است. هنگامی که دستگاه را در حالت افقی ( landscape ) در دست گرفته اید، می توانید با کشیدن لبه پایینی به سمت بالا، آیتم های مختلفی را مشاهده کنید. این آیتم ها شامل مواردی مثل فلش ال ای دی، Scene Mode، HDR، Exposure، ISO، رزولوشن، تایمر و تنظیمات می شوند.

4

هنگامی که روی یکی از این آیتم ها تپ کنید، گزینه های مربوط به آنها را مشاهده خواهید کرد. با تنظیم کردن هر کدام از این موارد می توانید تصاویر به مراتب بهتری تهیه کنید. بر حسب نیاز خود می توانید برخی گزینه ها را مخفی کرده و یا مرتب کنید. همچنین لازم به ذکر است که برخی امکاناتی که فوکال ارایه می دهد، مثل ISO و رزولوشن به دستگاه شما بستگی دارند.

5

گرچه فوکال هنوز به رسمی ارایه نشده است و مسلما برخی اشکالات در آن وجود دارند، اما در اولین تست های انجام شده به عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. شما می توانید این اپلیکیشن را از لینک زیر دریافت کنید.

دریافت اپلیکیشن Focal برای سیستم عامل اندروید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *