ویندوز 8.1 با پردازنده های قدیمی AMD کار نمی کند

ویندوز 8.1 با پردازنده های قدیمی AMD کار نمی کند
  • 1392/8/2
  • علیرضا
  • 0

Windows-8-1

از عرضه ویندوز 8.1 تقریبا یک هفته گذشته است ولی روزی نبوده که خبرهای بدی برای کاربرانی که به این نسخه از ویندوز ارتقا پیدا کرده اند از راه نرسیده باشد. اگر یادتان باشد قبلا در مورد مشکلی که با قابلیت Secure Boot ویندوز 8.1 بوجود می آمد برای شما نوشتیم و راه حلی آن را نیز ارائه کردیم. بعد از آن خبرهایی در مورد بهم ریختگی نتایج جستجوی گوگل در مرورگر اینترنت اکسپلورر را خدمت شما عرض کردیم. کمی بعد مشکل بارگذاری نشدن صفحات مختلف در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر توسط کاربران به مایکروسافت گزارش شده بود.

اما حالا در جدیدترین مشکلی که بوجود آمده است و خیلی از کاربرانی که از پردازنده های شرکت AMD استفاده می کنند را عصبانی کرده است مطلع می شویم که ویندوز 8.1 به درستی از پردازنده های قدیمی این شرکت پشتیبانی نمی کند. در واقع باید بگوییم که در حال حاضر امکان استفاده از ویندوز 8.1 برای کاربرانی که از پردازنده های قدیمی AMD استفاده می کنند وجود ندارد. این مورد به تایید خود مایکروسافت هم رسیده است.

در توضیح این مشکل مایکروسافت می گوید که برخی از دستورالعمل هایی که توسط ویندوز 8.1 به پردازنده داده می شوند، در پردازنده های قدیمی AMD پشتیبانی نمی شوند و در واقع مایکروسافت توپ را به زمین AMD انداخته است. این تغییرات اختصاصا در ویندوز 8.1 ایجاد شده اند در حالی که کاربران می گویند ویندوز 8 آنها به خوبی با پردازنده های قدیمی AMD کار می کرده است.

مایکروسافت در اعلامیه ای که در وبسایت Neowin منتشر کرده است می گوید: اینها تغییراتی بودند که به منظور بهبودهای امنیتی ارایه شده بودند. برخی کدها مثل CMPXCHG16b که از دستورالعمل های پردازنده پشتیبانی نمی کردند باعث بروز این مشکل شده اند. با توجه به اطلاعاتی که ما در اختیار داریم باید بگوییم که تعداد پردازنده هایی که با این تغییرات مشکل دارند بسیار کم هستند.

 

باید منتظر باشیم و ببینیم که مایکروسافت در آینده چه راهکاری برای حل این مشکلات ارایه خواهد داد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *