بررسی Lenovo IdeaPad Y510p

بررسی Lenovo IdeaPad Y510p
  • 1392/8/28
  • امين قاسمي‌زاده
  • 0

مزایای این لپ تاپ:دارای پزدازنده اینتل Core i۷ است و عملکرد عالی در بازی دارد، صفحه نمایش و اسپیکر و کیبورد به خوبی ساخته شده‌اند.
گزینه Ultrabay به شما اجازه می‌دهد دوباره اقدام به پیکربندی مجدد کنید.
معایب این لپ تاپ:عمر باتری کم است و باعث نارضایتی کاربر می‌شود.
خط پایانی:لپ تاپ Lenovo IdeaPad Y۵۱۰p یک لپ تاپ ارتقا یافته با طراحی زیبا است که بیشتر مخصوص بازی ساخته شده است و افرادی که علاقه‌مند به انجام بازی توسط لپ تاپ هستند را راضی نگه می‌دارد.

ش
همانند سایر لپ تاپ‌های کمپانی لنوو این محصول نیز دارای طراحی زیبا است و هم اکنون لپ تاپ Lenovo IdeaPad Y۵۱۰p با قیمت ۱۱۶۹ دلار در سایت لنوو به فروش می‌رسد. با یک نگاه حرفه ای متوجه پردازنده و سایر سخت افزاری‌های آن می‌شوید. لپ تاپ زیبایی که مخصوص بازی است.
طراحی:

می‌توانم بگویم لپ تاپ IdeaPad Y۵۱۰p کمی محافظه کارانه طراحی شده است. درپوش و بدنه مشکی و رنگ‌های قرمز در اطراف کلیدهای صفحه کلید باعث شده است که طراحی این لپ تاپ ساده تلقی شود.
صفحه نمایش این لپ تاپ دارای اندازه ۱۵٫۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل است.
صفحه نمایش بسیار روشن و واضح می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید با آن کار کنید و از همه مهم‌تر در زیر نور خورشید باعث اذیت و آزار چشم شما نمی‌شود.
در زمان هر دو تست ویدیو و بازی صفحه نمایش IdeaPad Y۵۱۰ عملکرد خوبی داشت و اصلاً شما تغییر رنگی را مشاهده نمی‌کنید.
من در سایت یوتیوب به تماشای فیلم کوسه‌ها پرداختم و بازی لاک پشت‌های نینجا را انجام دادم و بسیار لذت بردم. همچنین بلندگوها ارتقا یافته‌اند و در این لپ تاپ از بلندگو های JBL استفاده شده است که به افزایش صدا کمک کرده‌اند.
صفحه کلید بسیار جذاب است، دارای کلید های سفید و سیاه که همراه با نور پس زمینه هستند به این لپ تاپ جلوه ای زیباتر بخشیده است و شما در شب هم به راحتی می‌توانید با آن کار کنید.

تایپ کردن با این کلیدها بسیار راحت است و همین طور پد لمسی به اندازه کافی بزرگ می‌باشد.
لپ تاپ IdeaPad Y۵۱۰p به نسبت لپ تاپ‌های مخصوص بازی‌ها باریک است و وزن آن تنها ۵٫۹۵ پوند بود هر چند به باریکی اولترابوک Razer Blad که دارای قیمت ۲۰۰۰ دلار است، نمی‌باشد.
ویژگی‌ها:
از ویژگی‌های لپ تاپ IdeaPad Y۵۱۰p می‌توان به یک دی وی دی درایو و یک هارددیسک دوم و همین طور یک کارت گرافیک دوم اشاره کرد.
یک پورت USB 2.0 و جک هدفون هم در این لپ تاپ قرار گرفته است. در سمت چپ شما هم دو پورت USB 3.0 و یک خروجی HDMI قرار گرفته است.
در قسمت لبه جلویی لپ تاپ یک قسمت برای خواندن کارت‌های (SD, SDHC, SDXC, MMC, MS, MS-Pro) وجود دارد و همین طور یک بلوتوث 4.0 برای ارسال و دریافت داده‌ها وجود دارد.

لپ تاپ IdeaPad Y۵۱۰ دارای یک هارددیسک ۱TB است و این به آن معنا است که فضای لازم برای ذخیره سازی داده‌ها و انجام بازی وجود دارد.
این لپ تاپ به همراه یک دوره ۳۰ روزه آزمایشی McAfee Internet Security و Microsoft Office ۳۶۵ به بازار می‌آید و علاوه بر برنامه های از پیش نصب شده دارای برنامه اسکایپ نیز می‌باشد.
همین طور این لپ تاپ دارای گارانتی یک ساله است.
کارایی:
لپ تاپ IdeaPad Y۵۱۰ دارای پردازنده 2.2GHz Intel Core i۷-۴۷۰۲MQ است که در داخل لپ تاپ MSI GE۴۰ هم قرار گرفته است و لپ تاپ MSI GE۴۰ دارای قیمت ۲۰۰۰ دلار می‌باشد.
البته فراموش نکنید که لپ تاپ مورد بررسی ما مخصوص بازی است.
با این حال لپ تاپ MSI GE۴۰ در تست امتیاز بیشتری را گرفت.

با ایت حال لپ تاپ IdeaPad Y۵۱۰p دارای دو کارت گرافیک است که برای بازی عالی است و همین طور سرعت خوبی دارد.
۳۱ فریم در ثانیه را صفحه نمایش نشان می‌دهد و صفحه نمایش رزولوشن خوبی دارد.
با تمامی این بحث‌ها متأسفانه عمر باتری کم است. با وجود باتری ۶ سلولی ما فقط توانستیم ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه با این لپ تاپ کار کنیم.

نتیجه گیری نهایی:

به نظر من لپ تاپ Lenovo IdeaPad Y۵۱۰p یکی از بهترین لپ تاپ‌هایی است که برای بازی دیده‌ام.
برخی به دلیل طول عمر بالای لپ تاپ MSI GX60 1AC-021US را انتخاب می‌کنند و فراموش نکنید که قیمت بالاتری دارد.
با این حال اگر لپ تاپ IdeaPad Y۵۱۰p را پسندیدید به نظر من برای خرید عجله کنید زیرا نکات مثبت آن کم نیست!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *