کانتار: ویندوز فون سریعترین رشد را در بین تمامی سیستم عامل ها دارد

کانتار: ویندوز فون سریعترین رشد را در بین تمامی سیستم عامل ها دارد
  • 1392/12/8
  • بهراد جاود
  • 0

در آخرین گزارشش در Mobile Trends، شرکت تحقیقاتی کانتار ویندوز فون را « سیستم عاملی با سریع ترین میزان رشد در دنیا » خواند. کانتار در این گزارش گفته همه چیز از سال گذشته میلادی شروع به تغییر کرد یعنی درست همان زمانی که نوکیا لومیا ۵۲۰ و نوکیا لومیا ۶۲۰ منتشر شدند و تمرکز این پلتفرم را روی بازار دیوایس های حد میانی و همین طور کاربرانی که برای اولین بار اقدام به خرید تلفن هوشمند می کنند قرار دادند. با توجه به این گزارش اکنون ویندوز فون کاربران سابق سیمبین را به سمت خود جذب کرده و همچنین در حال جلب توجه کاربران قدیمی دیوایس های حد پایین اندرویدی به سوی خود است. کانتار مشاهده کرده که کاربرانی که به تازگی برای بار اول تلفن هوشمند خریداری کرده اند دست آخر دیوایس خود را به یکی از دیوایس های گران قیمت مبتنی بر ویندوز فون از شرکت نوکیا و یا مایکروسافت تغییر می دهند.

Kant_Research

نتیجه تحقیقات کانتار حقایق جالب دیگری را هم نشان می دهد. به عنوان مثال فقط ۴۱ درصد از خریداران تلفن های هوشمند به یک برند خاص وفادار می مانند، در حالی که ۶۸ درصد از کاربران به یک سیستم عامل خاص وفادار هستند. کانتار در ادامه گزارش می دهد که با اینکه سامسونگ با وفادار کردن کاربرانش به برند خود مشکل زیادی ندارد، اما HTC، سونی و ال جی در تلاش هستند تا کاری کنند که کاربران وفاداری بیشتری به برندشان داشته باشند. این شرکت تحقیقاتی علاوه بر این در توضیح این موضوع که چرا کاربران بیشتر اوقات از تلفن های هوشمند خود برای مشاهده ویدیو و یا جست و جو در اینترنت استفاده می کنند عنوان کرد که خریداران اکنون به خریدن دیوایس هایی با صفحه نمایش بزرگ تمایل بیشتری دارند.

گرچه در اروپا تمایل به خریدن فبلت ها کاهش یافته است. سال گذشته میلادی بیش از نیمی از کاربران فبلت ها دیوایس خود را به یک دیوایس با صفحه نمایش کوچکتر تغییر داده اند. کانتار می گوید با وجود دیوایس هایی همچون گلکسی اس ۴ و ال جی G2 که صفحه نمایش هایی در حدود ۵ اینچ یا بیشتر دارند کاربران می توانند با اسمارت فون ها همان تجربه فبلت ها را هم داشته باشند.

Kant_Research

تحقیقی که توسط کانتار انجام شده نشان می دهد که اندروید با تصاحب ۷۰ درصد از بازار تلفن های هوشمند در ۱۲ اقتصاد بزرگ جهان مقام اول بازار را به خود اختصاص داده در حالی که سهم iOS اپل در این میان ۲۲ درصد است. اما در عوض iOS با ۸۴ درصد، در میزان کاربران وفادار به این سیستم عامل از اندروید که ۷۸ درصد کاربر وفادار دارد پیش است. کاربران iOS به طور میانگین ۷۲ دلار برای قبوض ماهانه موبایل پول خرج می کنند که این میزان برای کاربران اندرویدی ۶۹ دلار در ماه است. ۳۲ درصد از کاربران iOS خود را کاربران برتری نسبت به باقی کاربران می دانند در حالی که این احساس فقط برای ۲۰ درصد از کاربران اندرویدی وجود دارد. و در نهایت با تفاوت بسیار کمی، کاربران بیشتری دیوایس مبتنی بر iOS خود را به دیگران پیشنهاد می کنند که این کار در بین کاربران اندرویدی کمتر متداول است.

مرجع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *