گام به گام با اسمارت فون Huawei Ascend P6 ( نقد و بررسی )

گام به گام با اسمارت فون Huawei Ascend P6  ( نقد و بررسی )
  • 1393/1/14
  • سهیل دارائی
  • 13

امروز قصد دارم در این مقاله اسمارت فون Huawei Ascend P6 را برای شما سروران گویا آی تی به بوته نقد بکشم و ضمن معرفی کامل آن ؛ نقاط ضعف و قوت آن را نیز بازگو نمایم تا افرادی که قصد خرید این اسمارت فون چینی را دارند بتوانند با نگاهی باز و اطلاعاتی وسیع تصمیم نهایی خود را بگیرند.امیدوارم که این نقد و بررسی ؛ مورد عنایت شما سروران گویا آی تی قرار گیرد.

Capture

همان طور که می دانید این اسمارت فون توسط برند چینی Huawei ؛ در اواخر بهار سال 2013 میلادی رسما معرفی گردید.در حقیقت این برند قصد داشت اسمارت فون Ascend P6 خود را به عنوان یک اسمارت فون رده بالا وارد بازار نماید.نکته ای که در طراحی ظاهری این اسمارت فون نظر همگان را به خود جلب خواهد کرد ؛ ضخامت آن است.اسمارت فون Huawei Ascend P6 بی شک جزو یکی از باریک ترین اسمارت فون های جهان است و قطع به یقین اسمارت فون Huawei Ascend P6 ؛ برای آن دسته افرادی که به ضخامت اندک اسمارت فون اهمیت می دهند ؛ یک انتخاب برتر است.گفتنی است که این اسمارت فون تنها وزنی معادل 120 گرم را دارا می باشد.

Capture

Capture

حتی از این حیث ؛ آیفون 5 اپل نیز از اسمارت فون Huawei Ascend P6 دارای ضخامت بیش تری است ! این اسمارت فون چینی تنها ؛ 6.18 میلی‌ متر ضخامت دارد.این اسمارت فون خوش ساخت دارای ابعاد 132.7 × 65.5 × 6.2 میلی متر می باشد.به نظر من ؛ طراحی این اسمارت فون چینی در نوع خود بی نظیر است و علاوه بر خوش دست بودن این اسمارت فون ؛ طرح ساخت در نظر گرفته شده برای آن ؛ کاملا شیک ؛ جذاب و کاربر پسند خواهد بود.بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که طرح ساخت اسمارت فون Huawei Ascend P6 کاملا از آیفون 5 اپل نشات گرفته است.شما اگر در تصاویر مربوط به این اسمارت فون باریک ؛ در ذهنتان لبه منحنی شکل زیرین آن را جدا کنید و کنار بگذارید ؛ به شباهت این اسمارت فون به آیفون 5 اپل پی خواهید برد.

Capture

حتی اگر شما آیفون 5s و آیفون 4s را با هم مخلوط کنید ؛ شاید آن چه که از این ترکیب بیرون آید ؛ اسمارت فون Huawei Ascend P6 باشد ! البته تنها از نظر ظاهری ! جنس قاب اسمارت فون Huawei Ascend P6 کاملا از آلومینیوم یکپارچه است.همچنین کلید های تعبیه شده که دور تا دور بدنه این اسمارت فون را فراگرفته اند نیز از همین جنس می باشند.لبه سمت راستی اسمارت فون Huawei Ascend P6 کلید ها و شکاف های بیش تری را در دل خود جای داده است.شما در این لبه ؛ کلید پاور ؛ کُنتُرُلِر صدا ؛ شکاف های سیم کارت و کارت حافظه را می بینید.اما در نقطه مقابل این لبه ؛ شما لبه سمت چپ را مشاهده می کنید.این لبه سمت چپ هیچ گونه کلیدی را به خود نمی بیند ! البته در انتهای این لبه ؛ شما سوزنی را خواهید یافت که کار آن کاملا کاربردی است ! به یاری این سوزن ریز تعبیه شده در انتهای لبه سمت چپ ؛ شما می توانید درپوش های تعبیه شده در لبه سمت راست را به راحتی باز نمایید.سوزن ریز را که بردارید ؛ جک هدفون برای شما نمایان می شود.

Capture

Capture

حال برویم به سراغ صفحه نمایش این اسمارت فون.هواوی در این اسمارت فون ؛ از نمایش گری 4.7 اینچی استفاده نموده است.این صفحه نمایش تعبیه شده از نوع IPS و رزولیشن تصویر ( کیفیت تصویر ) 1280 در 720 پیکسل را برای شما به ارمغان می آورد.همچنین باید اضافه کنم که تراکم پیکسلی این صفحه نمایش گر نیز معادل 312ppi است.برای کار با دستکش بر روی نمایش گر اسمارت فون Huawei Ascend P6 نیز هیچ مشکلی نخواهید داشت.از سایر امکانات و قابلیت های نمایش گر این اسمارت فون باید به وجود صفحه نمایش ضدخش Corning Gorilla Glass مالتی تاچ با قابلیت دریافت چندین لمس همزمان Multi-Touch Input Method اشاره کنم.

در دل این اسمارت فون چیپ Huawei K3V2 قرار گرفته است که یک پروسسور ( پردازنده ) چهار هسته ای با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز را در دل خود جای داده است.حافظه رم تعبیه شده برای این اسمارت فون ؛ 2 گیگابایت است و حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای آن تنها 8 گیگابایت است.البته در صورت نیاز به حافظه ذخیره سازی بیش تر باید دست به دامان کارت حافظه شد ! گفتنی است که این اسمارت فون تا سقف 32 گیگابایت حافظه خارجی را ساپورت می نماید.البته همین باید اعلام کنم که ؛ طبق تصمیمات هواوی این اسمارت فون در دو مدل تک سیم کارته و دوسیم کارته روانه بازار شده است و در مدل دو سیم کارته آن 8 گیگابایت حافظه داخلی جای خود را به 16 گیگابایت حافظه داخلی داده است ؛ اما دیگر در این مدل خبری از وجود درگاه کارت حافظه نیست !

Capture

حال برویم به سراغ دوربین های تعبیه شده برای اسمارت فون Huawei Ascend P6 . دوربین اصلی که در پشت این اسمارت فون جا خوش کرده است ؛ یک دوربین هشت مگاپیکسلی است که یک فلاش LED را نیز به همراه خود یدک می کشد.لنز آن نیز از F/2.0 بهره می‌برد.به لطف این لنز ؛ شما قادر خواهید بود تا از فاصله 4 سانتی‌ متری خود ؛ اقدام به ثبت عکس‌ های مایکرو کنید ! امکان عکاسی HDR ؛ قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ ها و فیلم‌ های گرفته شده بر روی آن‌ ها (Geo-Tagging)  نیز از دیگر امکانات دوربین تعبیه شده اسمارت فون Huawei Ascend P6 است.

Capture

البته توجه داشته باشید که این عد 8 مگاپیکسل شما را فریب ندهد ! چرا که کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین این اسمارت فون ؛ در حد هشت مگاپیکسلی های دیگر موجود در بازار نیست.فیلم برداری دوربین این اسمارت فون نیز با کیفیت 1080p ( فول اچ دی ) در ابعاد 1080 در 1920 پیکسل و با سرعت‌ 30 فریم بر ثانیه صورت می پذیرد.دوربین دوم تعبیه شده برای آن یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که به جد تقریبا در بین پرچم داران دنیا بی‌ رقیب است !

حال برویم به سراغ باتری این اسمارت فون.هواوی در Ascend P6 خود از یک باتری 2000 میلی آمپر ساعتی بهره برده است که طبق ادعای این برند ؛ 28 ساعت مکالمه و 416 ساعت زمان انتظار را ساپورت می نماید.حتی گفته شده است که با یک مرتبه عمل شارژ باتری ؛ می توان بیش تر از یک روز از باتری آن کار کشید.به نظر من ؛ با توجه به ضخامت اندکی که این اسمارت فون داراست ؛ عملکرد باتری آن بی نظیر است.هواوی سیستم عامل پیش فرض این اسمارت فون باریک را ؛ اندروید 4.2 Jelly Bean قرار داده است.البته از بابت دریافت نسخه های به روز رسانی از سوی هواوی نباشید ؛ چرا که هواوی وعده داده است تا چند ماه آتی این اسمارت فون نسخه های به روز رسانی اندروید 4.4 ( کیت کت ) را دریافت خواهد کرد.

Capture

Capture

هواوی در این اسمارت فون ؛ از رابط کاربری Emotion UI که رابط کاربری انحصاری خود می باشد بهره برده است.در شرح این رابط کاربری باید بگویم که رابط کاربری Emotion UI کاملا ساده و سبک است و همچنین در ساخت آن کاملا از سبک رابط کاربری اپل استفاده شده است.شما در رابط کاربری Emotion UI خواهید دید که خبری از وجود صفحه اپلیکیشن ها و گیم ها نیست و همگی آن ها تنها بر روی صفحه اصلی جمع شده اند.با وجود تم های متنوع و زیبایی که هواوی تعبیه نموده است دیگر شما هیچ گاه از محیط اسمارت فون خود خسته نمی شوید و به اصطلاح محیط آن هرگز برای شما تکراری نمی شود.

Capture

Capture

اگر دو عیب اصلی این اسمارت فون ؛ یعنی باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر و کیفیت متوسط دوربین آن را کنار بگذاریم ؛ مشخصات فنی اسمارت فون Huawei Ascend P6 کاملا راضی کننده است ! و در انتها باید ذکر کنم که اگر شما به دنبال یک اسمارت فون خوش ساخت با مشخصات فنی مناسب و البته قیمتی کاملا مقرون به صرفه هستید ؛ در خرید اسمارت فون Huawei Ascend P6 شک نکنید !

» منبع : اختصاصی گویا آی تی «

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 13 دیدگاه
    1. سلام بعله من می دونم….
      مارک های معروفی هم چون سامسونگ و اچ تی سی باوجود ظاهر گول زننده ان بیشتر پول مارکشان را می گیرند تا گوشی!!!!!!
      تا حدی که خود من تا چند وقت پیش از گوشی گلگسی سامسونگ و خواهرم از گوشی اچ تی سی استفاده می کردیم
      اما گوشی من به راحتی تمام اجزایش سوخت به طوری که ده هزار تومن هم نمی ارزید و گوشی خواهرم باسه یا دوسال کار دکمه ی پاور و کم و زیاد کردن صدایش تقریبا به کلی از کار افتاد
      اما دختر خاله من با وجد ان که هزینه ی کمتری ازما پرداخته و هواوی رو خریده کاملا راضیه و تاحالا حتی گوشی اش هنگ هم نکرده!!!!!!!
      این مارک به علت بدشناخته شدن در جهان به عنوان یک شرکت چینی گوشی های خود را مجبور است زیر قیمت بدهد.. امیدوارم توضیحات من به دردشما خورده باشد!!!!

  1. من این گوشی رو خریدم. ازشم راضیم اما می خوام بدونم واقعا این صفحه نمایش خط و خش برنمیداره؟ یعنی من می توانم راحت بدون برچسب ضد خش ازش استفاده کنم؟

  2. سلام بجه ها ،خواهشا کمکم کنین… من یه گوشی huawei p6 خریدم. فروشنده گفت واسه اولین شارژ کردن گوشیت ، بذار شارژ گوشیت خوب تموم بشه بعدش خودش خاموش که شد بذار 5 ساعت زیر شارژ باشه. منم همین کارو کردم کوشیم که خاموش شد زدم به شارژ. ولی صبح که بلند شدم صفحه نمایشم روشن بود ؟ یعنی میشه خود گوشی خود به خود بیاد بالا؟اگر اشتباه کرده باشم یعنی گوشی رو در حال روشن بودن زدم به برق خراب میشه؟ ممنون میشم

  3. سلام لطفا یکی پاسخ بده من یک patern روش گذاشتم که الان نمی دونم چیه بد از شانزی زدم باز شد الان میخوام رمزمو عوض کنم نمی دونم رمزش چیه لطفا بگین چیکار کنم

  4. سلام . داشتم با گوشی کارمیکردم هنگ کرده لطفا میشه بگین چجوری باتریشو در بیارم

  5. سلام دوستان عزیز
    کسی از شماها میدونه چطوری میشه باتری این گوشی G6 رو در اورد ممنون میشم اگه زودتر پاسخ دهید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *