سهم بازار برای ویندوز 8.1 و XP کاهش یافت، ویندوز 7 محبوب‌تر شد!

سهم بازار برای ویندوز 8.1 و XP کاهش یافت، ویندوز 7 محبوب‌تر شد!
  • 1393/5/11
  • بهراد جاود
  • 5

ویندوز XP دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود و با توجه به آخرین آمار Net Marketshare، گویا کاربران XP در حال ترک این سیستم عامل هستند و خبر بد برای مایکروسافت هم این است که خیلی‌ها به سراغ ویندوز 8.1 نمی‌روند. احتمالا این کاربران در انتظار ویندوز 9 هستند که قرار است در سال 2015 منتشر شود.

سهم دسکتاپ ویندوز 8.1 از 6.61 درصد در ماه ژوئن به 6.56 درصد در ماه جولای افت کرده و ویندوز 8 هم از 5.93 درصد به 5.92 درصد رسیده است. هر دو سیستم عامل افت کمی داشته‌اند ولی به هر حال از محبوبیت‌شان کم شده است. ویندوز 8 و 8.1 در مجموع 12.48 درصد از میزان مصرف سیستم‌ عامل‌های دسکتاپ را تشکیل می‌دهند. این میزان در مقایسه با ویندوز XP زیاد نیست، حتی با وجود اینکه ویندوز XP بیشتر از 10 سال سن دارد.

Windows

در مورد ویندوز XP باید گفت که هنوز هم این سیستم عامل از محبوبیت نسبتا خوبی برخوردار است.سهم دسکتاپ ویندوز XP از 25.31 درصد در ماه ژوئن به 24.82 درصد در ماه جولای کاهش یافته ولی با این حال این افت لزوما به این معنی نیست که ویندوز XP به افت محبوبیت خود ادامه خواهد داد، چون در ماه گذشته سهم XP افزایش یافته بود و از 25.27 درصد در ماه می به 25.31 درصد در ماه ژوئن رسیده بود.

اما از ویندوز بزرگ چه خبر؟ ویندوز محبوب یا همان ویندوز 7، سهم ویندوز 7 از 50.55 درصد در ماه ژوئن به 51.22 درصد در ماه جولای افزایش یافته است که این برابر است با 0.67 درصد افزایش محبوبیت!

می‌توان گفت دلیل ادامه موفقیت ویندوز XP و ویندوز 7 و افت ویندوز 8 و ویندوز 8.1 کاملا مشخص است.دو ویندوز اول به خاطر رابط کاربری مشابه و وجود استارت منو بوده که موفق بوده‌اند چون تجربه مشابهی از ویندوز را به کاربر ارائه می‌کنند.در حالی که ویندوز 8 و 8.1 اینطور نیستند و کلا طعم جدیدی از ویندوز را به کاربر می‌چشانند، طعمی که بر اساس این آمار زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است.

مرجع: DigitalTrends

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. درسته با اینکه می شود استارت منو را توسط برنامه هایی بازگرداند.

  2. من واقعا تعجب می کنم که چه طور بعضی ها علاقه ای به ویندوز ۸ و ۸٫۱ ندارند من خودم روی کامپیوترم ویندوز ۸٫۱ دارم و کاملا هم راضی ام با اینکه ویندوز ۷ ویندوز خیلی عالی و بینظیریست ولی مایکروسافت با ارائه دو ویندوز ۸ و ۸٫۱ ره صد ساله را یک شبه رفته علیرغم کاربرد های عالی دکمه Start در ویندوز های پیشین ویندوز ۸٫۱ بدون این دکمه چیزی از توانایی هایش کم نشده چون این قابلیت ها در start screen و بخش هایی نظیر charms جبران شده.البته ویندوز ۸٫۱ صد ها برابر بهتر از ۸ است که چند دلیل را که خودم از تجربه کار با این دو ویندوز میدانم و حافظه یاری میکند مینویسم:
    ۱- در ویندوز ۸ هنگامی که عکسی را ایمیج ویوئر جدید ویندوز باز میکردیم پس از بستن به جای رفتن به مکان پیشین(دسکتاپ) صفحه Start Screen ظاهر میشد که در ویندوز ۸٫۱ این مشکل رفع شده.
    ۲-سرچ ویندوز ۸ تمام صفحه بود و بی دلیل فضای زیادی از صفحه را اشغال میکرد اما ویندوز ۸٫۱ فقط بخش کناری ویندوز راقرض میگیرد.
    ۳-منوی اپ ها در ویندوز ۸ دور از چشم است و با کلیک راست در محیط استارت اسکرین و سپس انتخاب یک دکمه نمایان میشود اما در ویندوز۸٫۱ فقط با یک دکمه اپ ها نمایان میشوند.
    ۴-سفارشی سازی صفحه استارت اسکرین در ویندوز ۸ در مکان پرتی بود و پیشنمایش فقط روی یک اعمال میشد در حالیکه در ویندوز ۸٫۱ اینطور نیست و کاربر میتواند پیشنمایش سفارشی سازی را مستقیما در استارت خودش ببیند تا رنگ بندی را مناسب رنگ بندی برنامه های استارت اسکرین خود قرار دهد.

    به هرکسی که در کوچ به ویندوز ۸٫۱ تردید دارد پیشنهاد میکنم سریعا به سراغ این ویندوز قدرتمند بیاید اینقدر قدیمی نباشید و کمی تازگی را تجربه کنید کنار گذاشتن Start سنتی در اول قطعا سخت است اما با عادت کردن به آن حسرت میخورید که چرا زودتر به سراغ این ویندوز می آیید کسانی هم که نارضایتی دارند سعی نکرده اند خود را تطبیق بدهند تا بفهمند چه ویندوز خوبی مایکروسافت برایشان عرضه کرده.
    موفق باشید…

    1. به هر حال هر کسی سلیقه خودشو داره… ولی ممنون از توضیحاتی که ارائه دادی علی جان

  3. سلام دوستان ایرانی خوب من بخدا قسم من ویندوزی بهتر وسریعتر از ویندوز 8.1 ندیدم معجزه است دکمه ستار داره زود لود میشه ویک چیز خوب دگه درویندوز 8.1 اینکه هرکس اینترنت سریعتر میخاد و یا دانلود و غیره از ویندوز 8.1استفاده کنه سرعت عجیب داره هم نت هم لود شدن زود ریستار میشه زود خاموش میشه خلاصه ویندوز 8.1 بهترین ویندوز از 7 بهتره صدر میلیارد نکته اگه بعضی از برنامه ها در ویندوز 8.1 ساپورت نشدن برای مثال پراگ dvb بعد از نصب بپره ساپورت نشه من مشکلشو حل کردم هرکس بخاد به ایمیل من پیام بده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *