نرم‌افزار یادداشت و طراحی حرفه‌ای برای اندورید،ios و ویندوزفون!

نرم‌افزار یادداشت و طراحی حرفه‌ای برای اندورید،ios و ویندوزفون!
  • 1393/5/13
  • پرهام مارزلو
  • 6

اگر اهل هنر و کارهای هنری باشید و همچنین اطلاعاتی از آن در دنیای فناوری داشته باشید، حتما نام Wacom به گوشتان خورده است.

Wacom نام یک شرکت سازنده تبلت‌های مخصوص طراحی و نقاشی است که از همین طریق شهرت خوبی را بدست آورده است. این کمپانی برنامه‌‌ای حرفه‌ای به نام Bamboo دارد که برای یادداشت و طراحی مبتدی و حرفه‌ای به کار می‌رود.

این برنامه تا چندی پیش محدود به یک پلتفرم بود اما حالا برای تمامی پلتفرم‌های اندروید، ios و ویندوزفون منتشر شده است. در ادامه می‌خواهیم با این برنامه جالب و کاربردی بیشتر آشنا شویم.

wacom_bamboo_02حتی اگر یک هنرمند و طراح حرفه‌ای نباشید Bamboo شما را مدت‌ها به خود مشغول می‌کند و نمی‌توانید آن‌را از گوشی خود پاک کنید. Bamboo در حقیقت نام نسلی از تبلت‌های این شرکت بود که حالا به صورت یک اپلیکیشن حرفه‌ای برای طراحی و یادداشت‌ در آمده است. این برنامه به مدت 3 سال در انحصار سیستم عامل ios بود اما حالا همه‌ی پلتفرم‌ها می‌توانند از آن بصورت رایگان استفاده نمایند.

Screenshot_2014-07-29-09-25-25

این برنامه را می‌توان به برنامه‌ی معروف و قدیمی Skitch نیز مقایسه کرد، هرچند دو برنامه تفاوت‌هایی را در زمینه‌ی عملکرد دارند اما به نظر ما برنامه‌ی ‌Bamboo از هر نظر برتری دارد. برنامه های در این زمینه دارای یک هدف اصلی هستند و آن هم فراهم کردن یک ورق و امکان طراحی هر آنچه که کاربر دوست دارد است.

به مناسبت رونمایی از برنامه در پلتفرم‌های مختلف، تا مدتی تمامی امکانات و ابزار حرفه‌ای برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و به گفته‌ی شرکت سازنده، پس از اتمام این مدت، برخی از این ابزار از حالت رایگان در خواهند آمد.

Screenshot_2014-07-29-09-08-17برنامه دارای رابط کاربری آسان و ساده‌ای می‌باشد. در ابتدا باید یک صفحه جدید ایجاد کنید، رنگ پس زمینه‌ی آن را تعیین کنید و فونت نوشته‌هایتان در صفحه را نیز مشخص کنید که البته مورد آخر در هنگام طراحی قابل تعویض است، در نهایت می‌توانید کار خود را شروع نمایید. به محض این که کار را شروع کنید متوجه خواهید شد که برای فونت نوشته و رنگ و اندازه آن، انتخاب‌های مختلفی دارید. ضخامت نوشته توسط نوع قلمی که انتخاب می‌کنید مشخص می‌شود.

همچنین برنامه به شما پیشنهاد می‌کند از قلم حرفه‌ای Stylus استفاده کنید. البته استفاده از قلم های دیگر نیز مشکلی برایتان بوجود نمی‌آورد و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و به طراحی بپردازید. حتی طراحی و نوشتن با انگشتان دست نیز بسیار لذت‌بخش به نظر می‌رسد.

Screenshot_2014-07-29-09-11-44

Screenshot_2014-07-29-09-12-42برای نوشتن می‌توانید از فونت‌ها، قلم‌ها و رنگ‌های مختلفی استفاده نمایید. همچنین اکان اتخاب یک عکس از گالری و ایجاد تغییرات در آن نیز امکان‌پذیر است. البته برنامه‌ی Skitch نیز بسیاری از این موارد را پوشش می‌دهد اما با استفاده از این برنامه‌ی رایگان، جایی کاری برای برنامه‌های دیگر وجود ندارد.

پس از اینکه یک نوشته را کامل کردید می توانید آن را در جاهای مختلفی آپلود کنید و یا در گوشی خود ذخیره نمایید. همچنین می‌توانیدآن را برای دوستانتان بفرستید. پس یکی از امکانات برنامه، ساخت کارت پستال برای دوستانتان به مناسبت‌های مختلف می‌باشد. مطابق شکل، امکان ارسال آن به هرجایی که بخواهید وجود دارد.

Screenshot_2014-07-29-09-18-09

Screenshot_2014-07-29-09-14-19برنامه Bamboo دارای باگ هایی در بخش‌های مختلف نیز می‌باشد. برای مثال هنگام انتقال به یک صفحه دیگر ممکن است اثر قلم و یا انگشت شما در کناره‌های صفحه بیافتد، این مشکل در صفحه‌های کوچک‌تر بیشتر خود را نشان می‌دهد. اما در مجموع به نظر ما این برنامه با توجه به رایگان بودنش، امکانات بسیار خوبی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد و هم به طراحان حرفه‌ای و هم به غیرحرفه‌ای‌ها پیشنهاد می‌شود. لذت استفاده از برنامه بر روی تبلت‌های بزرگ نیز دوچندان می‌شود.

برای دریافت برنامه برای پلتفرم مخصوص خود می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دریافت برنامه برای پلتفرم‌های مختلف

لینک منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. من سرچی زدم،نام دو برنامه هست : Bamboo paper و bamboo loop
    کدام را دانلود کنم اولی محیطش شبیه عکس های بالایی هست،ولی نام برنامه دومی نه ؟

    1. Bamboo paper جدیدتر و بهتره…با تشکر

  2. بازتاب: اپلیکیشن یادداشت و طراحی حرفه‌ای | سیسبان
  3. خیلی نرم افزار جالبی هست یک سری نیاز های اساسی من رو حل کرد ولی نرم افزار SNote که سامسونگ روی تبلت ها و گوش های Galaxy note خودش از پیش نصب کرده هم واقعا عالی هست و بد نیست یه نگاهی به اون بندازید

    1. بله موافقم اما انتخاب آخر با شماست…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *