آموزش مخفی‌سازی هرنوع فایل در اندروید (بدون نیاز به روت)

آموزش مخفی‌سازی هرنوع فایل در اندروید (بدون نیاز به روت)
  • 1393/5/27
  • پرهام مارزلو
  • 1

یکی از مهمترین نیازهایی را که در هر نوع دستگاه هوشمند و دیجیتالی وچود دارد، امکان مخفی‌سازی و دور از دسترس قرار دادن فایل‌های مورد نظر می‌باشد. اکثر سیستم عامل‌ها در این زمینه اپلیکیشن‌های مخصوصی دارند که سیستم‌عامل اندروید نیز از این قاعده استثنا نیست. امروز قصد داریم شما را با برنامه‌ی جدید و کاربردی Andrognito آشنا سازیم.

Andrognito1مدتی است که برنامه‌نویسان اندرویدی اپلیکیشن‌های متفاوت و کاربردی خود را با دیزاین و طراحی مدرن و کاربرپسند همراه می‌کنند و اپلیکیشن AndroGnito نیز با یک رابط کاربری زیبا ارائه شده است. این برنامه اخیرا منتشر شده است و به کاربران امکان مخفی‌سازی‌ فایل‌ها در اندروید را می‌دهد. این برنامه هم‌اکنون در نسخه‌ی آزمایشی قرار دارد و خوشبختانه برای نصب و استفاده از آن نیازی به روت کردن دستگاه نیست. فایل‌ها توسط این برنامه مخفی شده و تنها با یک رمز عبور و فقط از طریق خود برنامه قابل مشاهده هستند و همچنین جهت درآوردن آن‌ها از حالت مخفی نیز باید به برنامه مراجعه کنید.

Andrognitoبرای شروع ابتدا این برنامه را از لینک انتهایی این مطلب دریافت و نصب کنید. سپس نام خود را به همراه یک رمز عبور (PIN) وارد نمایید. پس از این کار، به سادگی و سهولت می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را مخفی کنید. برای اینکار بر روی گزینه‌ی + در بالای صفحه سمت راست کلیک کرده و فایل مورد نظر خود را از داخل حافظه گوشی یا حافظه خارجی انتخاب نمایید. همچنین امکان مخفی سازی یک پوشه به همراه تمام مختوی آن نیز وجود دارد. البته لازم به ذکر است که این فرایند مخفی‌سازی بسته به تعداد فایل‌هایی که در نظر دارید زمان می‌برد.

Andrognito-PINمتاسفانه در این نسخه از برنامه امکان پیش‌نمایش فایل‌ها وجود ندارد و تنها باید آن‌ها را برای مخفی‌سازی انتخاب نمایید. فایل‌های مخفی شده نیز با توجه به فرمت خود در لیست‌های مجزا مرتب شده‌اند و با اسلاید ساده می‌توانید بین آنها جابجا شوید. همچنین در بخش All Files امکان مشاهده تمام فایل‌های مخفی شده به صورت یکجا وجود دارد.

برای درآوردن یک فایل یا پوشه از حالت مخفی کافیست بر روی آن کلیک کرده و دکمه‌ی Unlock را انتخاب نمایید.دکمه‌ی ستاره نیز به شما اجازه می‌دهد تا فایل را در بخش Favorites (مورد علاقه‌ها) قرار دهید. برنامه رمز عبور شما را به صورت آنلاین ذخیره نمی‌کند و اگر احیانا آن را فراموش کردید تنها راه برگرداندن آن، پاسخ به سوالات امنیتی که خود تنظیم کرده‌اید می‌باشد.

Andrognito-settingsبرای فعال کردن حالت Stealth Mode باید به بخش تنظیمات رفته و آن را بر روی حالت on قرار دهید. این حالت وضعیت خود برنامه را امنیتی کرده و فایل‌های انتخاب شده را به حالت مخفی در خواهد آورد. در مجموع برنامه با طراحی زیبای خود عملکرد خوبی را به همراه دارد. اگر امکان پیش‌نمایش‌ فایل‌ها نیز وجود داشت دیگر جایی برای گلایه باقی نمی‌ماند اما مطمئنا این ویژگی در نسخه‌های بعدی آن برطرف خواهد شد.

برای دریافت برنامه به لینک مربوطه در فروشگاه گوگل پلی مراجعه نمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *