۱۰ کاری که می‌توان با برنامه Document برای iOS انجام داد

۱۰ کاری که می‌توان با برنامه Document برای iOS انجام داد
  • 1393/6/14
  • Jeff Mosawy
  • 18

زمانی که یک گوشی آیفون و یا آی پد خریداری می کنید، و یا حتی برای شنیدن موسیقی و استفاده از مدیا یک دستگاه مخصوص تر به نام آی پاد خریداری می کنید، روز به روز بیشتر متوجه می شوید که نیاز به ابزاری برای مدیریت فایل ها در این دیوایس ها دارید. معمولا در چنین اوقاتی باید به دنبال یک نرم افزار فایل منیجمنت یا مدیریت فایل باشید

 

بهترین نرم افزار مدیریت فایل در ios

از آن جا که می خواهیم یک نرم افزار تقریبا همه کاره به شما معرفی کنیم، بهترین پیشنهاد نرم افزار Documents 5 است. Documents 5 نرم افزاری است که بارها توسط سازنده ارتقا داده شده و بروز رسانی شده تا بتوانید در بهترین شرایط از آن استفاده کنید و از امکاناتش لذت ببرید.

فایل منجر آیفون

ویژگی های مثبت فایل منجر Documents 5

از جمله ویژگی های مثبت این برنامه مدیریت فایل می توان به این نکته اشاره کرد که این نرم افزار هر چند طراحی و ساخت آن مستقیما زیر نظر اپل نبوده اما یک نرم افزار کامل و بهینه شده است که شما قادر خواهید بود از آن بر روی

  1. آیفون
  2. آی پد
  3. آی پاد تاچ ها

استفاده کنید.

از آن جا که روی دیوایس های اپلی هیچ فایل منجر قابل توجهی وجود ندارد این برنامه بهترین همیار شما در کار کردن با آیفون و آی پد و آی پاد خواهد بود.

از جمله ویژگی های مثبت این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • رایگان است
  • ۴۰ میلیون نفر آن را دوست دارند
  • با سرویس های کلودی قابل همگام سازی است
  • امکان انتقال فایل را فراهم می آورد
  • استفاده از سرویس وای فای برای تسریع در انتقال فایل
  • امکان گوش دادن موسیقی به صورت آنلاین
  • یک ابزار مناسب برای خواندن کتاب و پی دی اف
  • امکان تماشای ویدیو به صورت آنلاین و آفلاین
  • امکان دانلود و مدیریت انواع فایل ها از اینترنت
  • انتقال سریع و ساده فایل بین کامپیوتر و مک و دیوایس های ios ای

البته این نرم افزار امکانات وسیع تر دیگری نیز دارد که با یک نگاه ساده به آن و کار کردن با آن می توانید بدان دست یابید. مثلا یکی از این امکانات امکان ایجاد آلبوم عکس در آن است که نیازی به توضیح این گونه موارد در این نرم افزار همه کاره نیست

نرم افزار داکیومنتس ۵ تا کنون ( دسامبر ۲۰۱۸ ) حدود ۱۰ بار آپدیت شده و هم اکنون بر   Version ۶٫۸٫۱ حکم فرمایی می کند.

دانلود نرم افزار Documents برای آیفون و آی پد

نرم افزار داکیومنتس با نام های Documents by Readdle و یا Documents شناخته می شود.

برای دانلود اخرین ورژن از نرم افزار Documents اینجا را کلیک کنید.

 

۱۱ کاری که می توانید با نرم افزار Documents انجام دهید چیست؟

در این بخش در این باره با شما صحبت خواهیم کرد که شما دقیقا می توانید چه کارهایی با این اپلیکیشن مدیریت فایل انجام دهید.

بعد ازاین که نرم افزار را از آیتونز دانلود کردید و آن را نصب کردید وقت اجرای ان می رسد. با اجرای Documents   می توانید کارهای زیر را با آن انجام دهید.

 

استفاده از نرم افزار Documents در آیفون برای نمایش فایل ها و اسناد

همانطور که نام Documents   گویای این است که با اسناد سر و کار خواهید داشت، قطعا باید متوجه شده باشید که این نرم افزار برای کار کردن با انواع اسناد چند رسانه ای و متنی، نظیر موسیقی، عکس، و فایل هایی نظیر پی دی اف، ورد و غیره ساخته شده است.

از مهم ترین فایل هایی که این ابزار پیشتیبانی می کند و معمولا در کمتر فایل منجری این قابلیت دیده می شود می توان به فرمت های زیر اشاره کرد:

  1. فایل های مجموعه آفیس ( اکسل، اکسس، ورد و غیره )
  2. EPub
  3. HTML

و دقیقا به همین خاطر است که این نرم افزار را بهترین ابزار مدیریت فایل می شناسیم که تا کنون برای آی او اس طراحی و توسعه یافته است.

 

امکان انتقال فایل بین کامپیوتر و آیفون با نرم افزار Documents

یکی از کارهای مهمی که هر نرم افزار مدیریت فایل باید بتواند انجام دهد انتقال فایل بین دیوایس های مختلف است. Documents نرم افزاری است که به سادگی امکان انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی را فراهم می اورد. برای این کار اخیرا از تکنولوژی وای فای نیز استفاده کرده است.

به منظور استفاده از این قابلیت لازم است که ابتدا تنظیماتی در این باره روی نرم افزار انجام دهید. بدین ترتیب:

  1. ابتدا Settings را باز کنید
  2. WiFi Drive را پیدا کنید و آن را فعال کنید
  3. در نتیجه یک IP  به شما ارائه می شود

برای انتقال سریع تر بین رایانه و آیفون، این آی پی را در مرورگر خود در رایانه بنویسید و ادامه ماجرا..

 

سهولت دسترسی به فضاهای ذخیره سازی ابری با نرم افزار Documents

امکان دسترسی به فضا های ابری و کلودی نظیر Dropbox، Google Drive، OneDrive برای افرادی که به طور مداوم با برنامه ها و اسناد در ارتباط هستند واقعا ضروری است.

به کمک نرم افزار  Documents   می توانید اسناد مختلف را در سرویس ابری خود دانلود کنید و برای استفاده آفلاین و آنلاین از ان بهره مند شوید.

 

همگام سازی و ذخیره سازی تغییرات پیاپی روی اسناد با نرم افزار Documents

Documents   به شما این امکان را می دهد تا دو کار مهم را انجام دهید تا برای انجام آن نیاز به صرف وقت به صورت افراطی نباشد! بدین معنی که نرم افزار Documents   کمک می کند تا در وقت خود صرفه جویی کنید و کارتان را ساده تر کنید.

اگر اسناد و یا فایل هایی دارید که می خواهید به طور مرتب آن ها را بروز رسانی کنید، کافی است این مسیر را دنبال کنید

فایل ایجاد شده را توسط نرم افزار Documents   به سرویس های کلودی انتقال دهید ( برای این منظور، با انگشت خود و فشار دادن بر اسناد مورد نظر، آن ها را به فضای ابری متصلی که در دسترس دارید منتقل کنید )

بعد از این شما می توانید هر بار،فایل مورد نظر را باز کنید و ویرایش هایی را روی آن انجام دهید.

البته فعال کردن ۲way sync نیز کمک می کند که یک پوشه را در فضای ابری خود همیشه به طور مداوم همگام سازی کنید.

 

استفاده از نرم افزار Documents برای ذخیره صفحات وب به صورت pdf

اگر تا کنون به دنبال ابزاری برای تبدیل وب پیج ها به پی دی اف بوده اید قطعا با گوگل کروم مواجه بوده اید که به کمک افزونه هایی این کار را به راحتی انجام می دهد. البته برای مرورگر فایرفاکس نیز چنین قابلیتی فراهم است اما اگر کاربر آی او اس هستید و لاجرم از سافاری استفاده می کنید، وضعیت تفاوت دارد.

در چنین شرایطی بهترین کار برای تبدیل وب پیج ها به پی دی اف این است که از نرم افزار Documents    در آیفون استفاده کنید. در این نرم افزار یک مرورگر داخلی بکار گرفته شده که دقیقا مثل گوگل کروم به شما کمک می کند تا صفحات اینترنتی را به پی دی اف تبدیل کنید.

اما یک خبر خوب برای کسانی که توسعه دهنده وب هستند این است که، اگر از کد نویسی و قالب بندی یک صفحه اینترنتی خوشتان بیاید و بخواهید از کد ها و المان های آن سر در بیاورید دوباره نرم افزار Documents    به شما کمک می کند تا این صفحه را با جزییات خود ذخیره کنید.

زمانی که از این قابلیت استفاده می کنید، علاوه بر امکان مشاهده آفلاین صفحه مورد نظر، می توانید فایل HTML را دریافت کنید و  فایل‌های CSS و Javascript را نیز به همراه آن ذخیره کنید.

 

با نرم افزار Documents هر چیزی را که می خواهید دانلود کنید

برای یک وب گردی حرفه ای، اگر بخواهید تنها به مرورگر سافاری مخصوصا در نسخه های پایین تر اتکا کنید، کار به جاهای باریک می کشد. مثلا شما با این مرورگر نمی توانید فایل دانلود کنید و یا این که فایل های فشرده شده را باز کنید.

بهترین پیشنهاد در چنین شرایطی استفاده از نرم افزار داکیومنت است. برنامه داکیومنت به شما کمک می کند که هر گونه فایلی را به راحتی به کمک اینترنت دانلود کنید و به صورت آفلاین و انلاین آن ها را مشاهده کنید.

از جمله فرمت هایی که سافاری با آن مشکل دارد WMV است که خوشبختانه نرم افزار داکیومنت آیفون آن را حل کرده و به راحتی امکام مدیریت چنین فایل هایی را فراهم کرده است.

 

با نرم افزار داکیومنت عکس های بیشتری ایمیل کنید

یکی از کارهایی که اپل به شدت به آن حساس است این است که ب کمک ایمیل مرسوم در آی او اس نمی توانید ایمیلی با بیش از ۵ عکس ارسال کنید اما داکیومنت این محدودیت را کاملا کنار زده و ۲ شیوه ساده برای این کار پیشنهاد کرده است:

شیوه اول: تمام عکس های خود را در یک پوشه قرار دهید و آن را زیپ کنید و فشرده سازی کنید و بعد آن را به ایمیل خود اتج کنید

شیوه دوم: اگر به نرم افزار داکیومنت امکان دسترسی به Camera Roll را فراهم کنید می توانید عکس هایی را بگیرید و آن ها را در این نرم افزار انتخاب کنید و در نهایت همه را با هم میل کنید.

این دو شیوه به شما کمک می کند تا هر دو مدل تصاویر چه آن هایی که در Camera Roll وجود دارند و خودتان با دوربین گرفته اید و چه تصاویری که از هر طریقی به گوشی خود فراخوانی کرده و یا دانلود کرده اید را به دیگران ارسال کنید آن هم بدون محدودیت ۵ عکس!

 

تبادل راحت و سریع فایل بین آیفون های مختلف با نرم افزار Documents     

نرم افزار Documents  این فرصت را فراهم کرده که بتوانید به سادگی بین دیوایس های مختلف آی او اس، فایل انتقال دهید.

فرقی ندارید که دستگاه گیرنده و فرستنده کدام یک از آیفون و یا آی پد و حتی آی پاد باشد، بلکه داکیومنت ایت محدودیت ها را کنار زده و امکان انتقال فایل را فراهم می کند البته به شرط انجام یک سری تنظیمات.

برای این تنظیمات کافی است که

  1. حتما روی هر دو دستگاه نرم افزار داکیومنت نصب باشد
  2. این اپلیکیشن را روی هر دو نرم افزار باز کنید
  3. Network  را فعال کنید و هر دو دستگاه را به هم متصل کنید
  4. حالا می توانید فایل های مورد نظر خود را انتخاب کنید و با زدن دکمه Upload  عملیات انتقال را انجام دهید

 

ویرایش فایل های متنی در ios و آیفون و آی پد با document

یکی از ویژگی های نرم افزار document این است که به شما امکان می دهد تا به راحتی به کمک آن فایل های متنی را ویرایش کنید. این ویرایش در دو حالت زیر امکان پذیر است:

  • rich text formatting
  •  plain text

به منظور ویرایش فایل متنی، Edit را کلیک کنید و بعد با انتخاب Create New گزینه بعدی را  Text File  در نظر بگیرید و کار خود را با داکیومنت تمام کنید.

 

مرورگر داخلی document و حذف محدودیت ها برای وبگردها

یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون دارند این است که هنگام وبگردی با سافاری یا کروم، با ممانعت مشاهده برخی سایت ها روبرو می شوند.

اما در چنین شرایطی، می توان به document رجوع کرد و از مرورگر داخلی آن استفاده کرد. این وب سایت های محدود کننده متوجه این نیستند که در حال استفاده از مرورگر داخلی document هستند و باید همان محدودیت ها را القا کنند. به همین دلیل کاربرانی که با چنین ممانعت هایی روبرو می شوند می توانند در این زمینه نیز به document اعتماد کنند.

 

انتقال فایل به صورت خیلی سریع با نرم افزار

یکی از قابلیت های که اخیرا به نرم افزار داکیومنت در آیفون و آی پد اضافه شده است، قابلیتی به نام wiFi transfer است. به کمک این قابلیت دستگاه ها با هم جفت می شوند و فایل های حجیم نظیر فیلم های تلویزیونی و عکس و هر فایل دیگری را می توان به سرعت بین دستگاه ها انتقال داد.

برای استفاده از این قابلیت باید اطمینان داشت که داکیومنت روی گوشی شما نصب است. همچنین برای ادامه عملیات باید به وب سایت docstransfer.com  بروید.

بعد از ورود به این سایت با کمک یک اسکن کد کیو آر عملیات اتصال انجام می شود.

نکته: تنها کاربرانی قادر به استفاده از این ویژگی هستند که از نسخه ios 11 به بالا روی سیستم موبایلی خود استفاده کنند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 18 دیدگاه
  1. ارسال فایل صوتی یا ویدیوی دلخواه به whatsapp هم یکی از امکانات مفید این اپ هست…
    البته اپلیکیشن iZip Free هم خیلی تو این زمینه میتونه مفید باشه

    1. چه طور می توان اهنگ موجود در برنامه را به موسیقی ها برد

    2. برید داخل محیط برنامه از طریق پلاس افزودن از ios file رو انتخاب کنید بعد اهنگ مورد نظر رو لمس کنید

  2. سلام
    من اگر اینترنت موبایلم رو به لب تاب share کنم هم میتونم بین لب تاب و موبایلم تبادل اطلاعات کنم؟

  3. چگونه میتوان در این برنامه اگر فایلی را به اشتباه پاک کرد باز گرداند؟
    لطفا کمککنید

  4. من قبلا با داکیومنت فیلم دان میکردم یعد میریختم تو نرم افزار های پلیر مثل کی ام یا ان پلیر خیلی راحت
    ولی جدیدا که اپ کردم این برنامرو دیگه فیلم منتقل نمیکنه یعنی گذینه هاش هست ولی فیلم منتقل نمیشه☹️

  5. سلام
    من چند ساله این برنامه را دارم و خیلی ازش راضیم
    اما جدیدا کار نمیکنه
    ممکنه منا راهنمایی کنید
    کلی فیلم و موسیقی و متن دارم

  6. سلام توروخدا راهنمایی کنید من وقتی برنامرو باز میکنم عمل نمیکنه و خود ب خود میاد بیرون چیکار کنم ک درست بشه

  7. سلام. من چطور میتونم عکسهای حافظه گوشیمو چندتاتعداد همزمان باهم به داکیومنت منتقل کنم. آخه فقط دونه دونه باید منتقل کرد که وقت گیره

  8. سلام من چند ساله که این برنامه رو نصب کردم خیلی برنامه خوبی ولی تقریبا از شیش ماه پیش که اپدیتش کردم زمان پخش موزیک خودکار موزیک رو قطع میکنه هر بار هم که اپدیتش میکنم بدتر میشه ممنون میشم اگر کسی علتشو میدونه کمکم کنه

  9. چطور میشه از همین برنامه گوشی رو به تلویزیون وصل کرد و فیلم رو اونجا تماشا کرد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *