آشنایی با iOS 8: ویژگی Handoff چیست

آشنایی با iOS 8: ویژگی Handoff چیست
  • 1393/6/16
  • بهراد جاود
  • 0

تا به حال به این موضوع فکر کردید که چقدر خوب می‌شد اگر می‌توانستید یک ایمیل را تا نیمه در آیفون خود می‌نوشتید و بقیه آن را در مک خود تکمیل می‌کردید و بعد می‌فرستادید؟ یا اینکه وقتی آیپد خود را برمی‌داشتید تا فیسبوک را چک کنید، اپ فیسبوک شما را به همان جایی هدایت می‌کرد که قبلا با آیفون خود سر زده بودید؟ خوشبختانه همه این ویژگی‌ها با Handoff در iOS 8 و OS X یوسمیتی ممکن خواهد شد.

Handoff01

حالا اصلا این Handoff چیست؟ Handoff در واقع یک سیستم جدید از اپل است که اقدامات شما در یک آیدیوایس را بین تمام آیدیوایس‌های شما به اشتراک می‌گذارد تا اگر خواستید بتوانید بقیه کار خود را از روی یکی دیگر از دیوایس‌های اپلی خود ادامه دهید.

چطور کار می‌کند؟ Handoff برای کار کردن به دو چیز نیاز دارد. یکی اکانت iCloud شما تا هم مطمئن شود همه دیوایس‌ها برای خودتان است و اطلاعات را با یک دیوایس نا‌آشنا به اشتراک نگذارد و هم اینکه به اطلاعات شما از قبیل پرونده‌ها و عکس‌ها و ویدیوها دسترسی پیدا کند، و دیگری هم بلوتوث LE یا همان کم انرژی.

اینکه اطلاعات شما در Handoff با بلوتوث بین دیوایس‌های‌تان به اشتراک گذاشته می‌شود باعث می‌شود که Handoff یک ویژگی بسیار ایمن دانسته شود چون هیچ کدام از داده‌های شما با Handoff از طریق وای-فای بین دیوایس‌ها سینک نمی‌شود و کسی هم نمی‌تواند در بین راه انتقال، این اطلاعات را از شما بدزدد. اما از سوی دیگر این یعنی شما برای استفاده از Handoff باید نزدیک دیوایس‌های خود باشید. چون بلوتوث متراژ معینی را پوشش می‌دهد، باید آیفون و آیپد و مک شما نزدیک هم باشند تا Handoff بتواند اطلاعات لازم را بین دیوایس‌ها منتقل کند.

Handoff02

به عنوان مثال فرض می‌کنیم شما در حال نوشتن یک متن در اپ Pages در مک‌بوک خود هستید. بعد از مدتی از نشستن پشت میز مک‌بوک‌تان خسته می‌شوید و تصمیم می‌گیرید اتاق خود را ترک کنید و بقیه کار را با آیپد یا آیفون خود و روی مبل راحتی در اتاق نشیمن ادامه دهید. وقتی آیفون خود را برمی‌دارید در لاک اسکرین یک آیکن جدید خواهید که با اسکرول کردن آن می‌توانید دقیقا به همان جایی از Pages برگردید که قبلا در مک‌بوک رها کرده بودید. اگر هم آیفون را آنلاک کنید می‌توانید وارد منوی مولتی تسکینگ شده و در سمت چپ هوم اسکرین، به Handoff دسترسی پیدا کنید.

Handoff03

یا برعکس، از آیفون خود به سراغ مک بروید تا در داک متوجه آیکن اپ مورد نظر شوید که با کلیک بر روی آن دوباره می‌توانید کار خود را از همان جایی که آیفون خود را کنار گذاشتید ادامه دهید.

Handoff04

خبر خوب اینکه علاوه بر اپ‌های ساخت شرکت اپل، اپ‌های متفرقه و وب‌سایت‌ها هم می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند.

برای آشنایی با بقیه امکانات iOS 8 گویا آی تی را دنبال کنید…

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *