Samsung Gear S بخریم یا Moto 360 ؟!(قسمت اول)

Samsung Gear S بخریم یا Moto 360 ؟!(قسمت اول)
  • 1393/6/17
  • سهیل دارائی
  • 0

moto-360-vs-samsung-gear-s

با توجه به این که رفته رفته ابزارهای پوشیدنی مانند اسمارت واچ ها (ساعت های هوشمند) در دلِ خریداران جایگاه خاص خود را پیدا کرده اند، امروز قصد داریم در گویا آی تی به مقایسه میان دو اسمارت واچ Samsung Gear S و Moto 360 بپردازیم که سر و صدای زیادی به پا کرده اند!

نکته) در تصاویر تهیه شده، اسمارت واچ Samsung Gear S در طرف چپ تصاویر و اسمارت واچ Moto 360 در طرف سمت راست آن قرار گرفته است.

بدون شک اگر بخواهیم یکی از این دو اسمارت واچ را خریداری کنیم، باید اشراف کاملی روی مشخصات فنی و ظاهری آن ها داشته باشیم، بنابراین مقایسه امروز علاوه بر معرفی مشخصات فنی هر دو اسمارت واچ، به برتری های هر کدام از آن ها بر دیگری نیز اشاره خواهد کرد.

اندازه

moto-360-vs-samsung-gear-s-8

 اگر بخواهیم از بعد ظرافت در طراحی جایزه ای را به یکی از این دو محصول بدهیم، بدون شک این جایزه به Moto 360 خواهد رسید، چرا که دارای طراحی کلاسیک است.

نظر گویا آی تی) طراحی سلیقه ایست! هر فرد سلیقه خاص خود را دارد.

کیفیت ساخت بدنه

moto-360-vs-samsung-gear-s-2

سامسونگ پلاستیک را رها نمی کند! کاور پشتی این اسمارت واچ سامسونگی از جنس پلاستیک است و شیشه خمیده نیز در پنل جلویی آن به کار رفته است، اما رقیب آن ترجیح داده است که محصول خود را به بدنه ای آهنین و ضد زنگ مزین کند.

نظر گویا آی تی) بدون شک یک دیوایس فلزی حس متفاوت و بهتری در قیاس با یک دیوایس پلاستیکی دارد!

رنگ بندی

moto-360-vs-samsung-gear-s-6

رنگ بندی این دو اسمارت واچ را در تصویر فوق مشاهده می فرمایید.

نظر گویا آی تی) شاید Moto 360 علاقه مندان به رنگ سفید را از قلم انداخته است!

سیستم عامل

moto-360-vs-samsung-gear-s-20

شاید اغراق آمیز نباشد که بگوییم، Samsung Gear S با سیستم عامل تایزنی خود رسما به جنگ Android Wear رفته است! بی شک Android Wear در زمینه هایی چون کنترل صدا و ساپورت اپلیکیشن های اندرویدی قدرتمند تر ظاهر می شود اما تایزن نیز حریف دست و پا بسته ای نیست و نسخه تایزنی که روی Samsung Gear S موجود است با نسخه های قدیمی تر زمین تا آسمان فرق دارد!

نظر گویا آی تی) بدون شک برقراری ارتباط با تایزن کمی سخت تر از Android Wear است و به نظر می رسد طرفداران اندرویدی به سراغ تایزن نروند!

حالت صفحه نمایش

moto-360-vs-samsung-gear-s-10

همان طور که در تصویر نیز مشخص است، سامسونگ در  Gear S خود از صفحه نمایش خمیده بهره برده است اما در مقابل Moto 360 صفحه ای کاملا گرد و ظریفی دارد.

نظر گویا آی تی) طراحی خمیده صفحه نمایش Gear S قطعا در دل افرادی که به طراحی های بروز اهمیت می دهند جای خواهد گرفت در مقابل نیز Moto 360 می تواند انتخاب خوبی برای طرفداران ساعت های کلاسیک باشد.

ابعاد صفحه نمایش

moto-360-vs-samsung-gear-s-11

صفحه نمایش Gear S، 2 اینچی است و در مقابل Moto 360 صفحه نمایشی 1.56 اینچی دارد. اما جالب است بدانید همان طور که در تصویر فوق نیز نشان داده شده است قسمت کوچکی از بخش پایینی صفحه نمایش Moto 360 غیر قابل استفاده است! مساحت صفحه نمایش Moto 360 را که اندازه گیری کردیم، متوجه آن شدیم که صفحه نمایش Moto 360 تنها 96.5 درصد صفحه نمایش Gear S را به شما نشان خواهد داد.

نظر گویا آی تی) اگر سایز بزرگ صفحه نمایش برای شما مهم است به سراغ Gear S بروید هرچند که تفاوت ابعاد صفحه نمایش این دو دیوایس محسوس نیست.

وضوح تصویر صفحه نمایش

moto-360-vs-samsung-gear-s-9

نظر گویا آی تی) اعداد و ارقام بالا نشان دهنده برتری کیفیت تصویر صفحه نمایش Samsung Gear S در قیاس با Moto 360 است. اگر وضوح تصویر صفحه نمایش برای شما ملاک و معیار مهمی به شمار می رود، توصیه ما خرید دیوایس سامسونگی است.

مدل صفحه نمایش

moto-360-vs-samsung-gear-s-12

نظر گویا آی تی) همان طور که در چند سطر بالاتر نیز ذکر شد، صفحه نمایش Samsung Gear S در قیاس با Moto 360 بهتر ظاهر شده است. اگر به دنبال کنتراست بیشتر و نمایش رنگ های متنوع و واقعی هستید، تنها یک گزینه دارید! صفحه نمایش Super AMOLED دیوایس سامسونگی!

حالت همیشه روشن صفحه نمایش

moto-360-vs-samsung-gear-s-0

جالب است بدانید که اسمارت واچ های Android Wear، همگی از حالت همیشه روشن صفحه نمایش بهره می برند اما سامسونگ مدعی شده است که اولین دیوایس تایزنی که این حالت را در خود دارد، Gear S می باشد.

وایرلس مستقل

moto-360-vs-samsung-gear-s-22

اسمارت واچ Samsung Gear S دارای امکان اتصال به اینترنت مستقل است و از قابلیت 3G بهره می برد.

نظر گویا آی تی) به نظر می رسد 3G موجود روی این اسمارت واچ از محدودیت هایی برخوردار باشد.

سازگاری با گوشی

moto-360-vs-samsung-gear-s-7

اسمارت واچ Gear S از این حیث نیز بسیار محدود می باشد چرا که صاحبان آن فقط این اسمارت واچ را می توانند به سری محصولات گلکسی ساخت سامسونگ متصل نمایند، این در حالیست که Moto 360، می توانند به هر دیوایس اندرویدی که نسخه سیستم عامل آن ۴٫۳ به بالا باشد متصل گردد.

نظر گویا آی تی) این اقدام سامسونگ به محدودیت خریداران Gear S خواهد انجامید بنابراین اگر فردی اسمارت فونی از خانواده گلکسی نداشته باشد، هیچگاه Gear S نیز نخواهد خرید!

 کنترل صدا

moto-360-vs-samsung-gear-s-25

بدون شک Google Now در قیاس با S Voice از قابلیت ها و مزیت های بیشتری بهره برده است و عملکرد سریعتری نیز دارد.

نظر گویا آی تی) S Voice دیفالت Gear S در قیاس با نسخه های قدیمی تر آن پیشرفت شایانی داشته ونمی توان آن را نادیده گرفت، اما تا به این جا Google Now برنده جنگ با S Voice خواهد بود!

در قسمت بعدی که قسمت اخر این مقاله نیز می باشد، از جنبه های دیگری این دو اسمارت واچ را مورد مقایسه قرار خواهیم داد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *