Samsung Gear S بخریم یا Moto 360 ؟!(قسمت دوم)

Samsung Gear S بخریم یا Moto 360 ؟!(قسمت دوم)
  • 1393/6/18
  • سهیل دارائی
  • 0

moto-360-vs-samsung-gear-s

در قسمت قبل خواندید که به مقایسه این اسمارت واچ نوظهور پرداختیم (لینک)، حال به ادامه مقایسه این دو اسمارت واچ می پردازیم.

نکته) در تصاویر تهیه شده، اسمارت واچ Samsung Gear S در طرف چپ تصاویر و اسمارت واچ Moto 360 در طرف سمت راست آن قرار گرفته است.

بند قابل تعویض

moto-360-vs-samsung-gear-s-0

هر دو برند سازنده این اسمارت واچ ها به فکر قابل تعویض بودن بند آن ها توسط کاربر بوده اند.

نظر گویا آی تی) به نظر می رسد بندهای ساعت گوناگون و استاندارد موجود در بازار به راحتی با Moto 360 سازگار باشند اما بند Gear S به نظر بند مخصوصی لازم دارد.

ضد آب بودن

moto-360-vs-samsung-gear-s-26

باتوجه به این که هر دو اسمارت واچ دارای گواهینامه IP67 می باشند، خریداران از ضد آب بودن این دو اسمارت واچ خیالشان راحت باشد!

نظر گویا آی تی) هر دیوایسی که گواهینامه IP67 را کسب کند، یعنی تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب به راحتی آب خوردن قابل استفاده می باشد!

سنسور ضربان قلب

moto-360-vs-samsung-gear-s-14

پشت کاور هر دو اسمارت واچ، این سنسور تعبیه شده است.

عملکرد باتری

moto-360-vs-samsung-gear-s-1

نظر گویا آی تی) اگر حوصله شارژر و خالی کردن زودهنگام باتری را ندارید، در خرید Gear S شک نکنید!

روش های شارژ کردن

moto-360-vs-samsung-gear-s-5

Moto 360 توسط charging pad مخصوصی که دارد به صورت وایرلس شارژ می گردد اما Gear S با اتصال به دستگاه مجزایی از قسمت کاور پشتی خود شارژ می گردد.

دکمه های فیزیکی

moto-360-vs-samsung-gear-s-3

 هر دو محصول دارای یک دکمه فیزیکی می باشند.

نظر گویا آی تی) دکمه فیزیکی تعبیه شده برای Gear S زیر نمایشگر قرار گرفته است و در مقابل، این دکمه در Moto 360 مانند ساعت های کلاسیک در سمت راست نمایشگر جا خوش کرده است.

دوربین

moto-360-vs-samsung-gear-s-4

دو طرح پیشین Gear S دارای دوربین بودند اما همان طور که مشاهده می فرمایید سامسونگ در طرح نهایی Gear S قید وجود دوربین را زده است!

GPS

moto-360-vs-samsung-gear-s-22

جالب است بدانید که علاوه بر وجود امکان 3G در اسمارت واچ سامسونگی، GPS موجود در آن نیز به کمک Nokia’s Here app کاربر را در امکان “ناوبری عابر پیاده” یاری خواهد کرد.

نظر گویا آی تی) Moto 360 این قابلیت مهم را از قلم انداخته است! بنابراین امتیاز منفی بزرگی را کسب خواهد کرد.

صفحه کلید

moto-360-vs-samsung-gear-s-22

شاید تصور کنید که دو اینچ نمایشگر را دیگر چه به صفحه کلید!!! اما سامسونگ به گونه دیگری به این مسئله نگریده است و روی همین فضای کم نمایشگر نیز صفحه کلید قرار داده است. گفتنی است که صفحه کلیدهای دیگر شخص ثالث نیز بر روی این اسمارت واچ قابل نصب است.

نظر گویا آی تی)وجود صفحه کلید هم امکان دیگری است که بر آپشن های متعدد این اسمارت واچ سامسونگی می افزاید و آن را کارا تر از رقیب خود جلوه می دهد.

بلندگو

moto-360-vs-samsung-gear-s-22

همان طور که می دانید، Android Wear قابلیت تماس تلفنی ندارد، اگر فرض کنیم که این قابلیت اضافه گردد، اسمارت واچ هایی نظیر Moto 360 به علت نداشتن بلندگو از این امکان همچنان بی بهره خواهند بود.

حافظه ذخیره سازی

moto-360-vs-samsung-gear-s-23

نظر گویا آی تی) هر دو اسمارت واچ 4 گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارند، بنابراین این مورد را از ملاک و معیار خریدتان کنار بگذارید!

تاریخ عرضه

moto-360-vs-samsung-gear-s-19

Moto 360 پیش تر پیش خرید اینترنتی داشت اما باید دید وضعیت فروش آن در تاریخ عرضه ذکر شده چگونه خواهد بود.

قیمت خرید

moto-360-vs-samsung-gear-s-18

از قیمت قطعی Gear S تا به حال خبری به دست نیامده است هرچند که گمانه زنی هایی وجود دارد که با استناد بر آن ها این اسمارت واچ نوظهور 300 دلار قیمت داشته باشد.

نظر گویا آی تی) بحث قیمت در خرید یک دیوایس بسیار مهم است و شما با توجه به بودجه خود می توانید دیوایسی را تهیه فرمایید. اگر بودجه شما اجازه مانور بیشتری را به شما می دهد و اگر شما می توانید با سیستم عامل تایزن به خوبی رابطه برقرار کنید، پیشنهاد ما به شما خرید Samsung Gear S است.

» منبع : gizmag «

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *