سه کاربرد AirPlane Mode تلفن که شامل پرواز کردن نمی‌شود

سه کاربرد AirPlane Mode تلفن که شامل پرواز کردن نمی‌شود
  • 1393/6/28
  • پرهام مارزلو
  • 1

تلفن‌های همراه امروزی و حتی قدیمی همه شامل یک حالت پرواز (AirPlane Mode) بودند و همه ما بارها با آن روبرو شده‌ایم. اگر عادت به سفرهایی هوایی نداشته باشید شاید تا به حال از آن استفاده نکرده اید؛ البته با آمدن قابلیت جدیدی Relaxing Restiction از FAA  در آینده نزدیک دیگر حالت پروازی در تلفن‌های نخواهیم داشت.

اما آیا کاربرد حالت پرواز در تلفن‌ها فقط مربوط به سفرهای هوایی می‌شود؟ در ادامه با 3 کاربرد دیگر این قابلیت در تلفن‌های همراه آشنا خواهیم شد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

zisqxx1myqyool06wmbv1. افزایش عمر باتری

یک روز طولانی و پرکار را در انتظار دارید و در پایان آن حتما باید یک تماس ضروری و کاری داشته باشید؛ آیا شارژ باتری تلفن هوشمند شما پاسخگوی این زمان طولانی است؟ استفاده از حالت پرواز تمامی فعالیت‌های پشت پرده گوشی که برخی از آن‌ها نیز ناخواسته و بیهوده هستند را متوقف می‌نماید و در نتیجه شارژ باتری شما مدت زمانی بیشتری را دوام خواهد آورد. البته می‌توانید تلفن خود را خاموش کنید اما استفاده از حالت پرواز امکان دسترسی به اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها را به شما خواهد داد.

البته کاربران تلفن‌های هوشمند جدید و تا حدی گران قیمت نگرانی در این زمینه نخواهند داشت؛ چرا که عمر باتری این قبیل گوشی‌ها به مراتب بیشتر از دیگر تلفن‌های است.

clqfzxxfoorpcojeoollهمچنین در روزها و مکان‌هایی که آنتن تلفن همراه شما قطع و وصل می‌شود ( به عنوان مثال در کوه، جنگل و یا حتی زیرزمین) این قطع و وصلی های مداوم از شارژ باتری شما حجم قابل توجهی را می‌کاهد. استفاده از حالت پرواز در چنین مواقعی به کمک شما خواهد آمد.

2. سرعت شارژ شدن بالا می‌رود

مدت زمان زیادی را برای شارژ کردن تلفن خود ندارید؟ فقط 5 یا 10 دقیقه برای دوش گرفتن به خانه آمده و می‌خواهید بروید؟ در یک مرکز خدماتی می‌خواهید تلفن خود را شارژ کنید؟ استفاده از حالت پرواز بدین معنی است که تلفن شما هیچ فعالیتی را انجام نمی‌دهد. تمایم سرویس‌ها از قبیل وای‌فای، جی‌پی‌اس و غیره از کار می‌افتند و در این صورت تلفن شما در مدت زمان کم تا حد بیشتری شارژ خواهد شد.

cz4e4p5snvgfi05kze4oاین مورد نیز همانند مورد قبل – افزایش عمر باتری- ضروری و غیرقابل چشم پوشی است. این دو مورد برای کسانی که با مدت زمان به اتمام رسیدن شارژ باتری خود مشکل دارند بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

3. اجتناب از حواسپرتی‌ها

برای بسیاری از ما، تلفن‌های هوشمند مرگز اصلی بسیاری از حواس‌پرتی‌ها به حساب می‌آید. ایمیل‌ها، تماس‌ها، گفت‌وگو‌های اینترنتی (چت) و دیگر خدمات باعث می‌شوند بیشتر از حد لازم تلفن هوشمند خود را بررسی کنیم و این موضوع وقت بسیار زیادی را از ما می‌گیرد. برای حل این مشکل راهکارهای زیادی وجود دارد؛ از گذاشتن تلفن در کشو گرفته تا غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها. اما استفاده از حالت پرواز نیز در این زمینه بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

lz2cdtbfnl9cfc0lqh9yاول اینکه تنها با چند کلیک فعالیت تمامی اپلیکیشن‌ها (بخصوص مواردی که به اینترنت نیاز دارند) متقف خواهد شد. دوم اینکه برخلاف سایلنت کردن گوشی و یا برگرداندن آن به پشت دیگر هر لحظه به چک کردن آن وسوسه نخواهید شد. سوم اینکه در حالت پرواز امکان دسترسی به بخش‌های مختلف تلفن از جمله گالری تصاویر و موزیک‌ها وجود دارد.

البته در حالت پرواز تمامی تماس‌ها و پیامک‌ها غیرفعال می‌شوند پس مطمئنا از این حالت در تمام اوقات روز استفاده نخواهید کرد. به عنوان مثال اگر به یک جلسه مهم کاری می‌روید، استفاده از حالت پرواز پیشنهاد می‌شود. همچنین قرار دادن تلفن بر روی این حالت قبل از خواب نیز می‌تواند کاربردی باشد؛ دیگر با صدای نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌ها از خواب نمی‌پرید. البته زنگ هشدار تلفن در این حالت به صدا در می‌آید.

این قابلیت برای تبلت‌ها نیز وجود دارد و بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *