راهنمای iOS 8: نکاتی برای افزایش طول عمر باتری (قسمت اول)

راهنمای iOS 8: نکاتی برای افزایش طول عمر باتری (قسمت اول)
  • 1393/6/31
  • خاطره فتا
  • 0

زمانی که شما یک نسخه جدید از iOS را دریافت می‌کنید یا یک آیدیوایس جدید حریداری می‌کنید این امری کاملا طبیعی است که برای دریافتن ویژگی‌های iOS جدید از آیدیوایس خود بیشتر استفاده کنید یا اگر به هر نحوی نرم‌افزاری جدید را ارتقاء می‌دهید بیشتر مشتاق می‌شوید که با کار کشیدن بیشتر از دستگاه‌تان به خصوصیا آن نرم‌افزار پی ببرید.

ios-7.1.3-update-battery-life

این اشتیاق بیشتر برای استفاده بیشتر از دیوایس به روز شده یا ارتقاء یافته باعث می‌شود که نیروی باتری دستگاه زود تخلیه شود. نکته اینجاست که اگر شما در الگوی رفتاری استفاده از آیدیوایس خود تغییری ایجاد کرده باشید در واقع هرگز متوجه نخواهید شد که باتری شما نسبت به قبل زودتر تخیله می‌شود یا خیر. پس به این نتیجه منطقی می‌رسیم که اگر شما در استفاده از آیدیوایس‌تان زیاده روی کرده‌اید، این همان دلیل ساده‌ای می‌تواند باشد که باتری دیوایس زودتر از قبل تخلیه می‌گردد.

اولین قدم برای اطمینان از سالم بودن باتری این خواهد بود که نخست میزان شارژ دیوایس خود را یادداشت نمایید، سپس دستگاه را برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی حالت استندبای قرار دهید، سپس دوباره دستگاه را روشن کرده و به شاخص باتری نگاه کنید. اگر در میزان درصد شارژ باتری تغییر چشم‌گیری حاصل نشده باشد، دلیل اول یعنی استفاده بیش از حد موجب تخلیه سریع باتری شده و لازم نیست به مورد دیگری شک کنید. اما اگر پس از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه که دوباره دیوایس خود را از حالت استندبای خارج کردید، دیدید که میزان قابل توجهی از شارژ باتری کم شده می‌توانید مطمئن باشید که ایرادی وجود دارد.

مرجع: imore

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *