راهنمای مک: چطور موتور جست‌وجوی پیش‌فرض Safari را به DuckDuckGo تغییر دهیم

راهنمای مک: چطور موتور جست‌وجوی پیش‌فرض Safari را به DuckDuckGo تغییر دهیم
  • 1393/6/31
  • بهراد جاود
  • 0

اپل اخیرا نسخه 7.1 مرورگر Safari برای موریکس را منتشر کرده. اگر اخبار را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که یکی از ویژگی‌های این نسخه سافاری اضافه شدن موتور جست‌وجوی DuckDuckGo به جمع موتورهای پیش‌فرض این مرورگر بود. DuckDuckGo این اواخر با استقبال خوبی مواجه شده. همین حالا هم خیلی از کاربرانی که از موتور گوگل استفاده می‌کردند به دلایل مختلف به DuckDuckGo مهاجرت کرده‌اند.

Duck-Duck-Go

در نسخه ۷.۱ سافاری هنوز هم گوگل به عنوان یکی از گزینه‌های پیش‌فرض در مرورگر وجود دارد ولی DuckDuckGo هم به سافاری اضافه شده تا کاربران این موتور جست‌وجو هم بتوانند از طریق سافاری به طور پیش‌فرض از آن استفاده کنند. ببینیم چطور می‌توان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض سافاری در نسخه ۷.۱ را به DuckDuckGo تغییر داد:

۱- سافاری را باز کنید.

۲- در منوی بالایی روی Safari کلیک کرده و گزینه Preferences را انتخاب کنید.

DuckDuckGo Safari01

۳- در تب General روی قسمت Default Search Engine کلیک کرده و DuckDuckGo را انتخاب کنید.

DuckDuckGo Safari02

از این پس هر عبارتی را در نوار جست‌وجوی سافاری جست‌وجو کنید، موتور DuckDuckGo به شما کمک خواهد کرد که به نتیجه دلخواه خود دست یابید. همه ما می‌دانیم که اپل با گوگل ارتباط خوبی ندارد. شاید این تغییر کوچک مقدمه‌ای باشد برای از میان برداشتن موتور جست‌وجوی گوگل در سافاری. هر چند بعید به نظر می‌رسد ولی در نسل حاضر هر چیزی ممکن است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *