آشنایی و مقابله با نرم افزار های جاسوسی (بخش سوم) پایانی

آشنایی و مقابله با نرم افزار های جاسوسی (بخش سوم) پایانی
  • 1393/10/15
  • نادر عظیمی
  • 0

در بخش سوم و پایانی با بقیه نرم افزار های جاسوسی ،اهداف ،روش ها ، و تو صیه های امنیتی مقابله با  آن ها آشنا می شویم.

نرم افزار های PC ربا

این نرم افزار ها بدون اطلاع شما لینکی از وب سایت های خود را  در Favorites  قرار مي دهند. اين ميانبرها باعث مي شوند که بسياري بطور اتفاقي از وب سايتشان ديدن کنيد و به اين ترتيب آمار ترافيک سايت خود را بالامي برند. اين اتفاق به آنها اجازه دريافت مبالغ بيشتري را بابت تبليغات درسايتشان مي دهدکه هزينه پرداخت شده آن در واقع زمان و پهناي باندي است که از شما گرفته مي شود. اما گاهي تنها راه خلاص شدن از شر اين لينکهاي مزاحم پاک کردن آنها از داخل رجيستري است. بهرحال، ممکن است اين نرم افزار جاسوسي طوري طراحي شده باشد که با هر بار راه اندازي مجدد کامپيوتر خودش را در داخل رجيستري قرار دهد. تنها راه حل پيش پاي شما براي کشتن اين نوع جاسوس متجاوز! فرمت کردن هارد کامپيوتر يا استفاده از با هر بار راه اندازي مجدد کامپيوتر خودش را در داخل رجيستري قرار دهد. تنها راه حل پيش پاي شما براي کشتن اين نوع جاسوس متجاوز! فرمت کردن هارد کامپيوتر يا استفاده از يک برنامه ضدجاسوس بسيار قدرتمند است.

 

http://www.oooza.com/wp-content/uploads/2013/05/browsers-icons.png

 

نرم افزار های جاسوسی مرورگر ربا
بعضي ها کامپيوتر شما را براي استفاده خودشان در دست می گیرند کاربران نرم افزارهاي جاسوسي مي توانند اتصال شما را براي ارسال اسپم هايشان از طريق سرويس دهنده اينترنت شما، بربايند و به اين معني که يک اسپم ساز انگل مي تواند هزاران ايميل اسپمي را از طريق شما، ارسال کند. دسترسيهاي با سرعت و ISP اتصال کامپيوترتان به اينترنت و آدرس حجم بالا به اينترنت معمولا هدف اين نوع کاربران قرار مي گيرند. اغلب قربانيان متوجه نمي شوند که از اعتبار آنها سوءاستفاده شده است، تا اينکه به خاطر شکايت عليه اسپم ها،سرويس دهنده اينترنت اتصالشان را قطع کند.

نرم افزار های جاسوسی مودم ربايان
اگر براي اتصال به اينترنت از يک مودم و خط تلفن استفاده مي کنيد، يک جاسوس!ممکن است قادر باشد يک شماره گير آنلاين براي برقراري يک اتصال جديد اينترنت بر روي کامپيوتر شما نصب کند. اين اتصال ممکن است يک اتصال راه دور با هزينه بالا باشد. هنگامي که قبض تلفن بدستان ميرسد، به شما شک وارد خواهد شد. اين
نرم افزارهاي جاسوسي اغلب داخل اسپم و ايميلهاي مربوط به امور جنسي قرار دارند.بازکردن ايميل ميتواند بصورت سهوي باعث آغاز نصب شماره گير شود. اين افراد بدذات! که پي گيريشان کار آساني نيست، روي اين حقيقت حساب مي کنند که شما قبض تلفن را قبل از اينکه فرصت پيگيري داشته باشيد، پرداخت مي کنيد.

 ويروس ها
امروزه همه ما بر روی سیستم خود با انواع ویروس ها رو به رو شده ایم .بعضی از ویروس های هستند که به شکل بی ضرر در رایانه شما کمین کرده اند ولی در واقع از سیستم شما سوء استفاده می کنند.بعضی از ویروس ها وجود دارند که کلا سیستم ما را به هم می ریزند و شما را محبور به عوض کردن ویندوزتان می کنند.بعضی از ویروس ها وارد حافظه های جانبی شما می شوند و فایل های داخل آن را به کلی نابود می کنند و یا آن های را مخفی نگه می دارند .این مسئله باعث شده است که خیلی از کاربران فکر کنند که دیگر کار از کار گذشته و تمامی فایل های آنها از بین رفته است ولی در واقع این طور نیست بعضی از ویروس ها همانطور که ذکر کردیم فایل های شما را مخفی می کنند و شما می توانید آن را باز گردانید و از مخفی شدن در بیاورید ولی متاسفانه امروزه اکثر کاربران با این مسئله ساده آشنا نیستند.

اهداف نرم افزار های جاسوسی

نرم افزار جاسوسی يک عامل آزاردهنده می باشد که سرعت کامپيوتر را کم مي کند، هاردديسک سيستم را بي جهت پر مي کند و کامپيوتر شما را به هدفي براي
تبليغ کنندگان تبديل مي کند.و جدا از آگاهی می تواند به جاسوسی در سیستم شما بپردازد واطلاعات خصوصی شما را بگیرد.

 

 

چند روش وتوصیه های مقابله با نرم افزار های جاسوسی

1.باز نکردن صفحات وب ناشناس

1. در هنگام گشت وگذار دخل اینترنت هیچ وقت صفحات ناشناس و تبلیغاتی که باعث می شوند به نوعی شما را به سمت خود بکشند و تا بتوانند به اهداف خودشان برسند باز نکنید .

2.توجه به هشدار های آنتی ویروس ها

در هنگام کار باسیستم و یا اینترنت به هشدار های آنتی ویروستان گوش کنید و آن را مد نظر داشته باشید چون شاید شما فکر کنید که آنتی ویروس شنایی کرده مهم نباشه ولی در واقع مهم است .

3.بروز رساني نرم افزار هاي ضدويروس

نصب برنامه ضد ويروس و رها کردن آن براي داشتن دستگاهي بدون ويروس و مقاوم در برابر حملات ويروس ها کافي نيست. هر روزه ويروس هاي جديدي عرضه مي شود و در سال هاي جديد انتشار سريع کرم ها از طريق اينترنت نرخ ايجاد ويروس را افزايش داده است. اين مساله در ترکيب با افزايش دانش عمومي در مورد مشکلات امنيتي نرم افزارها و سيستم هاي عامل سرعت ايجاد ويروس هاي جديد را افزايش داده است. امروزه براي ايجاد يک ويروس نياز به مهارت و تخصص زياد نيست.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *