نکاتی که ایمنی شما را در اینترنت افزایش میدهد

نکاتی که ایمنی شما را در اینترنت افزایش میدهد
  • 1393/10/19
  • نادر عظیمی
  • 6

کمپانی گوگل جدید دست به منتشر نمودن ویدئو با موضوع اموزشی کرده است . گوگل با انتشار این فیلم قصد دارد تا کاربران را حدی با مبانی امنیت هنگام کار با اینترنت و پاک نگهداشتن محیط کار اشنا کند. در اینجا شما را با محتویات اخرین ویدئو این شرکت اشنا میکنیم با ما همراه باشید:

۱-کلمه عبور خود را امن کنید:

تنها برای راحتی خودتان کلمات عبور ساده را به عنوان  رمز ورود خود برای وبسایت ها انتخاب نکنید. پسورد های مختلف را انتخاب کنید و بجای ساده کردن پسورد ها جایی را برای ایمن نگهداشتن فهرستی از رمز های عبور خود پیدا کنید.

۲- نفوذگران را بشناسید

با فعالیت  های کلی هکران تا حدودی اشنا باشید . این که بدون اگاهی وارد شبکه های مختلف اینترنت شوید بسیار زیان بار تر از زمانی است که از کار با اینترنت خودداری کنید.

۳- برای تلفن همراه خود یک رمز انتخاب کنید

تلفن شما در هر زمانی ممکن است ربوده شود و یا مورد سوء استفاده قرار گیرد پس از انجا که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد سعی کنید برای دستگاه های جیبی خود و تلفن هوشمندتان را به وسیله پین یا الگو ایمن کنید . البته استفاده از نرم افزار های ضد سرقتی همچون Find My iPhone 

برای ایفون پیشنهاد میشود .

۴- به هر صفحه ای که اطلاعات شما را دریافت میکند اعتماد نکنید

همه ما باید بدانیم که هر فرم که اطلاعات ما را میخواهد نمیتواند امن باشد . بعضی وقت ها شما با ورود به یک صفحه غیر واقعی که به ظاهر معمولی به نظر می اید اطلاعات خودتان را دو دستی تقدیم هکر ها میکنید. لذا همیشه به آدرس وبسایتی که در آن قرار دارید توجه داشته باشید.  تحقیقات نشان میدهند این مسئله کوچک علت اصلی ۷۳ درصد از دزدی های اطلاعاتی از کاربران عادی را تشکیل میدهد. 

۵- مرورگر خود را بروز نگاه دارید

بهترین راه برای بدور ماندن از شر هکر ها و اتفاقات ناگوار بر روی اینترنت بروز نگاه داشتن مرورگری است که اغلب از آن برای کار بر روی اینترنت استفاده میکنید.

و در اخر جدای تمام پیشنهاد هایی که با لا شد به شما پیشنهاد میکنم در فضای مجازی به هیچ کسی اعتماد کامل نکنید. برای نمونه نظر شما به این تصویر جلب میکنم ؟!

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. این آخریه خیلی احمقانه هست. آخه سایته Https هم نیست. کدوم احمقی میره تو این سایت

    1. دوست عزیز خیلی ها هنوز سواد استفاده از اینترنت رو ندارن و فرق بین Https با Http رو نمی دونن.پس اینگونه آموزش ها لازم و به جا است و ممنون از شما اقا سجاد به خاطر اطلاع رسانی و مقالات زیباتون

    2. بله شما درست میگی و جالبه که داخل نسخه جعلی نوشته شده مشترک گرامی شما با با پرتوکال امن SSL به دروازه … .

      ممنون بابت نظرتون

  2. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *