هوشمند ترین عینک در نمایشگاه CES 2015

هوشمند ترین عینک در نمایشگاه CES 2015
  • 1393/10/21
  • نادر عظیمی
  • 0

کمپانی JINS شرکت ژاپنی فعال در ساخت عینک است که در CES شرکت نموده و از عینکی موسوم به Meme یا میم رونمایی کرده که نمونه اولیه ای از ان ساخته شده و کار تولید ان در دست توسعه بیشتر است .

اما کار این عینک ر خلاف عینک گوگل یا گوگل گلس گوش دادن به دستورات صوتی و اجرای ان نیست در واقع در واقع هیچ نمایشگر و دوربینی در این عینک موجود نیست و با استفاده از ان احساس یک عینک معمولی را دارید . اما کمپانی سازنده بسیار به ان امید دارد.

این عینک توسط سنسور های Electroocculography  توانایی  تشخیص پلک زدن صاحبش را دارد . این سنسور ها روی پایه عینک که روی بینی قرار میگیرد و دسته های ان نصب شده است .در کنار تشخیص پلک زدن، امکان دریافت سیگنال های الکترومغناطیسی سیستم عصبی نیز توسط این عینک وجود دارد.

این عینک دارای امکان شناسایی وضعیت چشم ها و تشخیص نقطه فوکوس نیز هست . علاوه بر این ها عینک به یک ژوبرسکوپ و یک شتابسنج سه جهته مجهز است که به مانیتور کردن حرکات سر مشغول است . که همه اینا ها در کنار هم باعث این میشوند که عینک میزان خستگی جسمی شما را محاسبه کند و وضعیت ایستاده یا نشسته و خوابیده شما را متوجه شود .

این کمپانی  با شرکت Omron که در زمینه های مرتبط با تکنولوژی و سلامتی فعالیت های داشته است  نیز گروهی را  تشکیل داده اند تا  از قابلیت های این عینک بتواند در ساخت اپلیکیشن  های کاربردی سودببرند .

این عینک بعد از  هر بار شارژ کردن 16 ساعت بدون وقفه روشن است که نشان دهنده روشن بودن ان در طول روز است . این عینک در روز های اینده با قیمتی نزدیک 800 دلار به فروش میرسد .

http://jto.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/05/jinmeme20140516-870x652.jpg

 
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *