احتمال عدم استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ در گلکسی اس ۶

احتمال عدم استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ در گلکسی اس ۶
  • 1393/10/25
  • مجتبی
  • 0

چندی پیش اخباری منتشر گردید که خبر از اشکالات مختلف در تولید چیپ جدید اسنپدراگون ۸۱۰ می داد. قطعا به دلیل استفاده اکثر تولیدکنندگان تلفن های هوشمند از چیپ های ساخت شرکت کوالکام، این مشکلات تاریخ عرضه پرچمداران آینده شرکت های مختلف را قطعا به تعویق می اندازد. به همین دلیل سامسونگ که قرار بوده طبق شایعات و اخبار و البته رسم این شرکت از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ در پرچمدار آینده اش یعنی گلکسی اس ۶ استفاده کند، اکنون بنظر می رسد تصمیم گرفته از چیپ اگزینوس ساخت خود در این تلفن هوشمند بهره ببرد.

پردازنده اگزینوس سامسونگ از فناوری ۱۴ نانومتری بهره گرفته که دقیقا همان فناوری بکار رفته در اسنپدراگون ۸۱۰ است. بر اساس اعلام Digitimes گلکسی اس ۶ مانند همیشه در دو مدل عرضه خواهد شد. یکی با پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ و دیگری با پردازنده اگزینوس. ولی این مرتبه احتمالا فقط ۱۰ درصد کل گلکسی اس ۶ هایی که تولید می گردند از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می برند  ۹۰ درصد دیگر از همان چیپ سامسونگ یعنی اگزینوس استفاده خواهند کرد. این یعنی تعداد کمی از پرچمدار آینده سامسونگ مجهز به پردازنده های محبوب کوالکام خواهد بود.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

هر کدام از مدل های مورد اشاره به رسم همیشگی سامسونگ برای بازارهای خاصی در نظر گرفته شده اند. مثلا در کشور ایران ما عمدتا شاهد نسخه های اگزینوسی پرچمداران این شرکت هستیم تا نسخه های اسنپدراگونی. همچنین مدل هایی که از پردانده کوالکام بهره می برند تا کنون بیشتر برای مناطق اروپا در نظر گرفته شده و در آنجا عرضه شده اند.

البته این نکته را هم فراموش نکنید که پس از معرفی پرچمداران شرکت مورد بحث و مقایسه دو مدل اشاره شده، به کلی تفاوت چندانی در عملکرد دستگاه ها وجود ندارد و می توان انتظار قدرت یکسانی را از هر دو مدل داشت. اما در هر صورت اگر این مشکلات زودتر برطرف گردند، احتمالا سامسونگ در تعداد بیشتری از تلفن هوشمند پرچمدار آینده اش از اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده می کند. این مورد را هم گزارشی که در بالا اشاره کردیم اعلام کرده.

هفته گذشته هم خبرهایی منتشر شد که بر اساس آنها گفته شده گلکسی اس ۶ با هر دو مدل یاد شده، به نمایشگاه MWC بارسلون که در ماه مارس ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد، حضور میابد و معرفی می گردد.

منبع: GsmArena و Digitimes]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *