استفاده از نور خورشید برای تولید سوخت مایع

استفاده از نور خورشید برای تولید سوخت مایع
  • 1393/11/22
  • مجتبی
  • 0

از نظر دانش و فناوری، یک ماشین که با استفاده از نیروی خورشیدی کار می کند در واقع از تکنولوژی خیلی جدیدی استفاده نمی کند، اما این به معنای همه گیر شدن چنین خودروهایی در سراسر جهان به این زودی ها نیست. اینگونه ماشین ها هنوز راه درازی در پیش دارند تا از نظر اقتصادی بصرفه باشند و نیز مسائل دیگری هم در مورد این خودروها وجود دارد که باید حل شوند.

امروزه استفاده از ماشین های گاز سوز هم بسیار مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته که نسبت به خودروهای بنزینی هزینه کمتری را به مشتری تحمیل می کند. پس ما باید به دنبال راهی باشیم تا چنین سوختی را که در حال حاضر استفاده زیادی از آن می گردد، تولید نماییم. به تازگی راهی برای تولید سوخت یاد شده با استفاده از نور خورشید ارائه شده.

یکی از استادان دانشگاه هاروارد به نام Daniel Nocera راه بسیار جالبی استفاده از انرژی خورشیدی با سیلیکن برای جداسازی هیدروژن و اکسیژن ارائه نموده است. از نظر تئوری اگر بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم، می توان از این روش سوخت های هیدروژنی را تولید کرد و این بسیار می تواند برای افراد از نظر اقتصادی بصرفه باشد. چرا که هزینه تولید آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

متاسفانه ساختار و نوع رفتار هیدروژن به نحوی است که سریعا با تمام مواد واکنش نشان می دهد و همین امر موجب شده در عین فراوان بودن آن، دسترسی به هیدروژن خالص سخت شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *