مدیر اپلیکیشن تلگرام از پیش بینی هایش در مورد واتز اپ می گوید

مدیر اپلیکیشن تلگرام از پیش بینی هایش در مورد واتز اپ می گوید
  • 1393/11/26
  • حمید مداحی
  • 1

توضیح: این نوشتار حدود 3 ماه پیش در وب سایت  Medium قرار داده شده که به دلیل جالب بودن، آن را برای شما ارائه می کنیم. ممکن است برخی از پیش بینی های صورت گرفته به واقعیت رسیده باشد. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

مدیر اپلیکیشن تلگرام – پاول دروف –  در مطلب خود در سایت مدیوم به پیش بینی ویژگی های جدید احتمالی واتز اپ پرداخته است که با هم این نوشتار را خواهیم خواند:

یکی از جالب ترین اتفاقاتی که پس از تولید اپلیکیشن تلگرام اتفاق افتاد، اجبار سایر نرم افزار های مشابه به اصلاح محصولات خود و پیش بینی عکس العمل آن ها بود.

زمانی که برنامه تلگرام را ارائه کردیم، واتز اپ مطرح ترین نرم افزار چت و ویدئو بود. آن ها هنوز ما را نمی شناختند. اما پیشرفت ها از حدود دو هفته پس از ارائه تلگرام به صورت مشهودی شروع شد. بر اساس مسیری که ما دنبال می کردیم، واتز اپ نیز امکاناتی به خود اضافه نمود از اضافه شدن وضعیت پیام ها ( خوانده شده، خوانده نشده) گرفته تا تلاش برای سیستم کد گذاری جدید برای ارسال و دریافت متن ها.

سال گذشته، روزی که نرم افزار تلگرام ارائه شد، Jan Koum مطلبی در یکی از مجلات روسیه منتشر کرد که مضمون آن چنین بود: ” Pavel Durov ( مدیر تلگرام ) هیچ ایده جدیدی از خود ندارد و  فقط خوب بلد است که چگونه از روی محصولات بزرگ مثل فیس بوک و واتز اپ کپی کند.” من آن روز هیچ نظری در این باره ندادم و الان هم قصد ندارم این کار را انجام بدم، در عوض با نگاه کردن به قابلیت های تلگرام به شما خواهم گفت طی سال آینده یا کمتر از چه ویژگی های جدیدی در واتز اپ لذت خواهید برد:

  • شما خواهید توانست هرگونه فایلی را به اشتراک بگذارید. بعید به نظر می رسد که این قابلیت مانند تلگرام تا اندازه 1 گیگا بایتی فایل ها برای شما فراهم باشد اما شما می توانید روی 50 تا 100 مگ حساب کنید.
  • نسخه تحت وب مانند تلگرام.
  • استفاده از چندین دیتا سنتر در نقاط مختلف دنیا برای توزیع داده ها و همگام سازی آن ها باهم. اگر واتز اپ به صورت جدی می خواهد رقابت کند باید مدت زمان دریافت پیام ها (Delivery) را اصلاح نماید.
  • پیام هایی که مدت زمان مشخص دارند و پس از آن نابود می شوند که توسط برخی نرم افزار ها به صراحت کپی شده است.

به نظر شما تغییرات بعدی کدام است؟

در مدت زمان کمی ما نسخه های اندروید  وآیفون تلگرام را با ویژگی های جدید به روز خواهیم کرد که شاید کاربران واتز اپ سال بعد به آن ها دسترسی داشته باشند.

پاول دروف – مدیر نرم افزار تلگرام (Pavel Durov – CEO of Telegram)

منبع: [Medium]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *