تلاش دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد قطب فناوری

تلاش دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد قطب فناوری
  • 1393/12/1
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر جناب آقای احمد معتمدی با اشاره به تشکیل قطب فناوری آب و محیط زیست، گفت: باتوجه به ظرفیت ۱۶ دانشکده، ۳۴ پژوهشکده و وجود۱۴ هزار دانشجو، لازم است تلاش جدی جهت رفع مشکلات کشور انجام گیرد.

وی ضمن مدیریت برنامه های این دانشگاه افزود: بیشتر دانشگاه های معتبر دنیا در این زمینه فعالیت می کنند به طوری که بتوانند در جهت نقش آفرینی و تولید ثروت در عرصه ی اقتصاد برنامه ریزی کنند. همچنین اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیر کبیر به دلیل برخورداری از ۱۶ دانشکده می تواند در عرصه های مختلف فناوری خدماتی، برای رفع نیاز های کشور تلاش کند.

وی ضمن اشاره به فعالیت های این دانشگاه در زمینه ی صنعت نفت، اشاره کرد: اکنون یکی از چالش های مهم کشور در حوزه آب و محیط زیست این است که قطب های علمی زیادی ایجاد شده ولی قطب فناوری هنوز ایجاد نشده است که باید در زمینه ی قطب فناوری تلاش گردد و ما در حال فعالیت در این زمینه هستیم.

معتمدی از آمادگی این دانشگاه در همکاری با محققان کشور برای رفع نیازها و چالش های کشور، گفت: ما تصمیم گرفته ایم در دانشگاه محیطی ایجاد کنیم تا محققان و دانشمندان، این دانشگاه را خانه ی خود بدانند و بتوانند در آن حضور یابند و با اجرای پروژه های بزرگ، برای حل مشکلات کشور اقدام کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *