نشانه هایی از ورود اپل به صنعت خودرو های الکتریکی

نشانه هایی از ورود اپل به صنعت خودرو های الکتریکی
  • 1393/12/4
  • حمید مداحی
  • 0

در هفته های گذشته شایعاتی در مورد اینکه اپل در حال برنامه ریزی برای تولید خودرو می باشد، به گوش رسید. این شایعات در ابتدا عجیب و غریب به نظر می رسید. اپل هرگز در این شاخه صنعتی وارد نشده و هیچ تجربه از آنچه به آن صنعت خودروسازی می گویند ندارد.

اما این کمپانی اخیرا افرادی را استخدام کرده که پیش از این تجربه حضور در صنعت خودروسازی را داشته اند که این موضوع به حدس و گمان ها بیشتر دامن می زند. آخرین گزارش ها نشان می دهد که اپل احتمالا ساخت خودرو های الکتریکی را از سال ۲۰۲۰ آغاز کند.

این گزارشات از نشریه بلومبرگ ارائه شده است. نویسنده این گزارش معتقد است که در این بازه زمانی اپل تاکید ویژه ای بر اهداف رو به جلو و پیشرفت دارد و شاید می خواهد صحنه را برای یک رقابت شدید با تسلا موتورز و شورلت بولت که آماده کند، انتظار می رود خودرو های الکتریکی کمپانی های یاد شده تا سال ۲۰۱۷ آماده شود.

شایعات اخیر همچنین نشان می دهد که خودروی اپل نه تنها تماما الکتریکی است بلکه قابلیت رانندگی خودکار را دارد.

رانندگی خودکار قابلیت ویژه ای است که طرفداران زیادی در بین کمپانی های بزرگ دارد. جالب است بدانید گوگل در راس شرکت هایی است که در حال کار بر روی این پروژه است البته شرکت های بسیار دیگری نیز در این  زمینه کار می کنند مانند سونی.

تا اکنون کمپانی اپل عکس العملی نسبت به شایعات و گزارشات در مورد پروژه ساخت خودرو نداشته است. این کمپانی همواره دارای ایده های بلند پروازانه و خوبی بوده است، در عین حال ۵ سال نیز زمان بسیار مناسبی برای طراحی، توسعه و ساخت خودرو می باشد.

[منبع: Ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *