فعالیت مجدد پروژه های محیط زیست دانشگاه علوم تحقیقات

فعالیت مجدد پروژه های محیط زیست دانشگاه علوم تحقیقات
  • 1393/12/5
  • فرشته سعیدی
  • 2

به گزارش گویا آی تی، بیستمین همایش متخصصان محیط زیست با حضور رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که علی عباسپور در سخنرانی خود گفت: اولین مرکز تحقیقات محیط زیست در دانشکده ی آن توسط واحد علوم و تحقیقات کشور تأسیس شد که در آن رشته های مربوط به محیط زیست و علوم پایه فعال می باشد.

وی افزود: طبق وظیفه ای که یونسکو به ما داده است، موظفیم فعالیت های مربوط به انرژی های تجدیدپذیر را دنبال کنیم که قبلا بنا به دلایلی متوقف شده بود، اکنون دوباره فعالش می کنیم. همچنین گفت: پروژه ی استفاده از سیستم‌های زمین گرمایی برای مشارکت در پروژه مزرعه بادی و کاهش مصرف انرژی و همچنین پروژه ی استفاده از ذرات نانورس و استفاده از مواد پلیمر برای پایین آوردن ریزگردها فعال شده است.

عباس پور اظهار کرد: با توجه به اینکه دریاچه ی هامون و ارومیه در حال خشک شدن است اخبار نابود شدن محیط زیست به گوش می رسد و جنوب دچار ریزگرد شده است، میزان بارندگی کاهش یافته و شهرها در آلودگی به سر می برند.

وی گفت: ما برای حل مشکلات محیط زیست به غیر ازهمدلی به ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست و دوری ازسیاست ورزی و عمل به تعالیم اسلام نیازمندیم.

مرضیه برومند کارگردان آب پریا در همایش محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفت و جوایزی دریافت کرد. وی گفت: امیدوارم صدا و سیما برای ساخت فیلم هایی که مشکلات مردم را نشان می دهد تلاش کند. همچنین متعجب بود که چرا سریال آب پریا با اینکه جوایز زیادی دریافت کرده است، دیگر از تلویزیون پخش نمی شود و آن را مشکل به حساب آورد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *