شرکت اپل محکوم به پرداخت ۵۳۳ میلیون دلار شد

شرکت اپل محکوم به پرداخت ۵۳۳ میلیون دلار شد
  • 1393/12/6
  • مجتبی جعفری لاهیجانی
  • 1

طبق دادخواست Smartflash در سال ۲۰۱۳, شرکت اپل در فروشگاه های iTunes, iOS, مک, سیستم تبلیغاتی iAd و در دیگر سرویس های معامله ی دیجیتالی, سه پتنت از Smartflash را بدون اجازه استفاده کرده است. این پتنت ها مرتبط با ذخیره ی داده ها و مدیریت دسترسی از طریق سیستم های پرداخت می باشد.

Smartflash توسط پاتریک راکز در سال ۲۰۰۰ به عنوان راه حلی برای تجارت, ثبت شد. پاتریک راکز خواهان خسارت ۸۵۲ میلیونی از اپل شد که بخشی از آن به عنوان درصدی از فروش آیفون, آیپد و مک محاسبه شده است.

وکیل شرکت اپل, آقای اریک البریتون در دفاعیه ی خود بیان داشت که نباید به خاطر یک ویژگی خاص از دستگاه, حق امتیاز کل سخت افزار زیر سوال برود.

اریک البریتون, وکیل شرکت اپل در دادگاه:

با عقل جور در نمی آید که فردی گوشی آیفون بخرد و نتواند با آن تماس بگیرد. مردم تلفن همراه را تنها به نیت استفاده از برنامه ها خریداری نمی کنند.

شرکت اپل بیان داشت که این پتنت ها حداکثر ۴٫۵ میلیون دلار می ارزد. Smartflash با بسته شدن پرونده ی اپل, همین دادخواست را برای شرکت سامسونگ خواهد داد. شرکت های گوگل و آمازون نیز از همین طریق دچار مشکل شدند و هنوز پرونده ی آنها باز می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. به نظر می رسه که کشورهای پیشرفته هم دارن بجای تولید به سمت راه های میانبر می رن!
    شنیده بودم که نرم افزارهایی هستن که بصورت اتوماتیک اقدام به تغییر پتنت ها می کنن و اونها رو با نام خودشون پخش می کنن اما ثبت نمی کنن و در زمان لازم از شرکت های قربانی شکایت می کنند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *