محققان ایرانی موفق به ساخت سپر حرارتی موشک شدند

محققان ایرانی موفق به ساخت سپر حرارتی موشک شدند
  • 1393/12/9
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، محققان ایرانی در حال ساخت سپر حرارتی برای موشک ها هستند به صورتی که وقتی موشک ها از جو برگشتند با سرعت بیشتر حرکت کنند و کمتر سرخ شوند.

مجری طراح سپر حرارتی جناب پروفسور فرهاد گلستانی فرد گفت: بسیاری از موشک ها، هواپیماهای جدید و فضاپیماها وقتی از جو خارج می شوند و دوباره به جو بر می گردند بدنه ی آنها داغ و سرخ می شود و ما توانستیم برای این مشکل راه حلی بیاندیشیم تا دیگر داغ و سرخ نشوند.

وی افزود: به دلیل اینکه موشک ها سرعتی حدود ۷ برابر صوت دارند و با هوا اصطکاک پیدا می کنند، بدنه ی آنها سرخ و سرعتشان کم می شود که ما با طراحی پوشش حرارتی از این مشکل جلوگیری می کنیم. همچنین گفت‌: این سپر های حرارتی نمونه ی داخلی و خارجی ندارند و به غیر از حفاظت از بدنه ی موشک ها هنگام سرخ شدن، در افزایش سرعت آنها تاثیر زیادی دارند.

طبق گفته ی پروفسور، فلز پایه ی این موشک ها از آلومینیوم ساخته شده است و به غیر از آن  از ماده ی حرارتی دیگر برای افزایش مقاومت استفاده می شود تا استحکام فلز و بدنه از بین نرود. همچنین ادامه داد: ما اکنون در حال فعالیت بر روی این طرح هستیم و امیدواریم در مدت یک سال به نتیجه برسیم.

به گزارش گویا آی تی، طراحی این پوشش ها باید به صورتی باشد که هنگام بازگشت موشک، از آن در برابر حرارت آتشین و داغ جو زمین محافظت گردد و طراحی سپر های حرارتی اولیه مانند طراحی سپر حرارتی ماهواره ها می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *