نقد و بررسی نرم افزار مدیریت فایل X-plore File Manager برای سیستم های اندرویدی

نقد و بررسی نرم افزار مدیریت فایل X-plore File Manager برای سیستم های اندرویدی
  • 1393/12/13
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

همانطور که از اسمش پیداست X-plore File Manager برنامه ای برای مدیریت فایل هاست بنابراین از آن انتظار میرود کارهای معمول یک برنامه مدیریت فایل یعنی نمایش فایل ها، فولدرها و انجام کارهایی همچون کپی، بریدن (کات)، چسباندن (پیست) را انجام دهد که البته همین طور هم هست. اما X-plore File Manager یک برنامه معمولی برای مدیریت فایل نیست و پا را از این محدوده بسیار فراتر گذاشته است. با استفاده از این برنامه کاربران قادر خواهند بود به آلبوم های پیکاسا دسترسی داشته باشند، محتویات پایگاه داده های SQlite را ببینند، فایل ها را در آرشیوهای زیپ قرار داده یا از آن خارج کنند و فولدرهای به اشتراک گذاشته شده را در سرورهای ویندوزی یا حتی رایانه های معمولی ببینند. هر چند شاید کار کردن برای کسی که برای اولین بار است با این برنامه کار میکند کمی مشکل و عجیب باشد، اما ارزش آن را دارد چون برنامه در هر مورد اطلاعات زیادی را در اختیار کاربر قرار میدهد مخصوصا در مورد سیستم عامل گوشی یا تبلت او.

 screenshot_2_q90

قبل از هر چیز باید بگوییم اگرچه X-plore File Manager در نوع خود یک برنامه حرفه ای است اما هم رایگان بوده و هم قابلیت اجرا روی نسخه های مختلف اندروید (از اندروید ۲٫۱ به بالا) را داراست. همچنین برنامه پس از نصب فضای زیادی از گوشی یا تبلت شما را اشغال نمیکند، چیزی در حدود ۲٫۶۸ مگابایت. اجازه های دسترسی مورد نیاز برای X-plore File Manager عبارتند از اجازه تغییر یا پاک کردن فایل های موجود در کارت حافظه، دسترسی کامل به اینترنت، جلوگیری از رفتن به گوشی به حالت خواب و دسترسی به اطلاعاتی که برای تایید اعتبار یک حساب کاربری لازم است.

 screenshot_6_q90

یکی از مزایای X-plore File Manager نسبت به برنامه های مشابه خود آن است که امکان نمایش محتویات دو پوشه (فولدر) در کنار یکدیگر را داراست، بدین ترتیب برای کپی یا انتقال فایل ها از یک فولدر به فولدر دیگر لازم نیست مسیرهای طولانی را مخصوصا اگر فولدرها خود زیرمجموعه فولدرهای دیگر باشند بپیمایید. شما میتوانید به مدد قابلیت فوق بدون حرکت از صفحه ای که در آن هستید، فایل ها را با کشیدن از یک پنجره به پنجره دیگر منتقل کنید. امکان سفارشی سازی برنامه با مراجعه به بخش “پیکربندی” تا حد زیادی وجود دارد، شما حتی میتوانید اجازه های دسترسی برنامه و روش قرار دادن فایل های در آرشیوها زیپ را تغییر دهید. همچنین امکان تغییر ظواهر برنامه و قرار دادن گذرواژه ای برای ورود به آن از طریق همین بخش وجود دارد.

 screenshot_1_q90

از دیگر قابلیت های X-plore File Manager میتوان به مواردی همچون امکان به اشتراک گذاری فایل ها از طریق اتصال وای فای، امکان استفاده از پروتکل های SSH و SFTP برای انتقال فایل، امکان مدیریت فایل های از طریق مرورگر اینترنتی رایانه، نمایشگر درونی خود برنامه برای نمایش فایل های صوتی، تصویری و ویدیویی، نمایش تصویر بندانگشتی فایل های تصویری و ویدیویی، امکان انتخاب چندین فایل به صورت همزمان و انجام کاری روی آنها، نمایش فایل های نصب (APK) در قالب فایل های زیپ، امکان به اشتراک گذاری یا ارسال فایل ها از طریق ایمیل و بلوتوث و امکان ذخیره سازی و دسترسی به فایل ها از سرویس هایی همچون Google Drive، Dropbox و Box.net اشاره کرد.

 screenshot_4_q90

X-plore File Manager از جمله برنامه هایی است که به دلیل قابلیت های اضافی اش مورد توجه قرار گرفته است. هر چند برنامه نیازمند کار بیشتری است تا بتواند خود را به عنوان یکی از برترین ها مطرح کند، اما به اعتقاد برخی منتقدان این برنامه در حال حاضر هم جزء برترین هاست.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *