ES File Explorer، یکی از بهترین برنامه های رایگان برای مدیریت فایل ها

ES File Explorer، یکی از بهترین برنامه های رایگان برای مدیریت فایل ها
  • 1393/11/29
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض بخشی برای مدیریت فایل‌ها ندارد، در واقع گوگل فکر میکند در دنیایی که بیشتر اطلاعات ما در شبکه‌های ابری (کلاود) ذخیره و مدیریت میشود، نیازی به برنامه‌های مدیریت فایل در محدوده سیستم کاربران نیست، اما خوب بهتر است واقع‌بین باشیم، چون هنوز شبکه‌های ابری آنچنان رواج نیافته‌اند که بتوانیم بگوییم ما هیچ فایلی را در محدوده سیستم خود نگه نمیداریم پس هنوز به برنامه‌هایی که برای مدیریت فایل در محدوده سیستم کاربران هستند، نیاز داریم. ES File Explorer یکی از این برنامه‌هاست که ضمن رایگان بودن، امکاناتی بیش از یک برنامه مدیریت فایل را در اختیار کاربرانش قرار میدهد.

 ۷-۲

از آنجا که ES File Explorer یک برنامه مدیریت فایل است به طور قطع دارای امکانات و قابلیت‌هایی است که از یک برنامه مدیریت فایل انتظار میرود. قابلیت‌هایی که ابتدایی‌ترین آنها کپی، بریدن (کات) و چسباندن (پیست) میباشند. رابط کاربری برنامه بسیار شبیه به ویندوز اکسپلورر است و داشتن آن مانند آن است که یک ویندوز اکسپلورر در گوشی یا تبلت خود داشته باشید! علاوه بر قابلیت‌های ذکر شده در بالا امکان پاک کردن (دیلیت)، تغییر نام، انتقال فایل ها از محلی به محل دیگر و دیدن مشخصات یک فایل نیز در برنامه وجود دارد، ضمن آنکه تمام کارهای ذکر شده را میتوان روی گروهی از فایل ها نیز انجام داد به طوری که شما مجبور نباشید یک کار را چند بار تکرار کنید. مثلا اگر میخواهید چندین فایل را پاک کنید به جای آنکه آنها را یکی یکی پاک کنید کافی است آنها را انتخاب نموده و گزینه “پاک کردن” را انتخاب نمایید. همچنین امکان ساخت میانبر (شورت کات) از هر فایل یا فولدری روی صفحه آغازین گوشی یا تبلت، به اشتراک گذاری و جستجوی فایل‌ها بر اساس نام، مسیر، دسته‌بندی، حجم و تاریخ ایجاد فایل نیز در برنامه لحاظ شده است.

 ۷-۱

ES File Explorer همانطور که میتواند در محدوده سیستم فایل های شما را مدیریت کند برای مدیریت فایل‌ها در شبکه‌های ابری نیز میتواند به کار رود. این برنامه نه تنها قابلیت اتصال به شبکه های ابری و درایوهای آنلاین همچون Dropbox، Google Drive، SkyDrive، Ubuntu One، Box، SugarSync و Yandex را داراست بلکه میتواند با استفاده از پروتکل SMB که پروتکلی برای به اشتراک گذاری فایل‌ها در محیط ویندوز است امکان دسترسی به فایل‌های رایانه‌تان را نیز فراهم کند. همچنین امکان دانلود و آپلود فایل ها با استفاده از پروتکل FTP و مدیریت آنها از طریق بلوتوث نیز وجود دارد. همانطور که میبینید ES File Explorer با داشتن قابلیت های مذکور پا را از یک برنامه مدیریت فایل معمولی فراتر گذاشته است و بهتر است بگوییم برنامه ای برای مدیریت فایل ها در هر محیطی است.

 ۷-۳

ES File Explorer علاوه بر قابلیت های معمول یک برنامه مدیریت فایل، قابلیت های اضافی نیز دارد که از جمله آنها میتوان به امکان باز کردن فایل های ZIP و RAR، مدیریت برنامه ها و بازی های نصب شده در گوشی یا تبلت کاربر که شامل دسته بندی آنها، حذف آنها و تهیه نسخه پشتیبان از فایل نصب آنها میشود، امکان ویرایش فایل های متنی و مشاهده فایل های صوتی تصویری میشود اشاره کرد.

RunPee

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *