مقایسه عملکرد دوربین Galaxy S6 edge ،Galaxy S5 ،iPhone 6 و HTC One M8 در نور کم

مقایسه عملکرد دوربین Galaxy S6 edge ،Galaxy S5 ،iPhone 6 و HTC One M8 در نور کم
  • 1393/12/14
  • مهرداد فراهانی
  • 1

در این آزمون عکس های گرفته شده توسط دوربین اسمارت فون های آیفون ۶، HTC One M8، گلکسی S5، و البته یکی از جدیدترین پرچمدار های اندرویدی یعنی گلکسی S6 edge را در نور کم مقایسه می کنیم. با توجه به لنز گسترده ی گلکسی S6 edge که دارای دیافراگم بسیار زیاد F/1.9، است و در حال حاضر یکی از بزرگترین دیافراگم ها در صنعت می باشد، به طور طبیعی ما انتظار داریم این کار را به خوبی در شرایط کم نور انجام دهد.

در تئوری دیافراگم بزرگتر به معنی نفوز نور بیشتر در داخل سنسور، است که منجر به عملکرد بهتر، در نور های کم می شود، اما گلکسی S6 واقعا در شرایط نور کم از رقبایش بهتر عمل کرده است؟

در این آزمون دقیق، تمام عکس ها بدون فلش گرفته شده اند.

سامسونگ گلکسی S6 edge
سامسونگ گلکسی S6 edge

 

اپل آیفون ۶
اپل آیفون ۶
S5
سامسونگ گلکسی S5

 

 

اچ‌تی‌سی One m8
اچ‌تی‌سی One m8

با بررسی دقیق تصاویر می توان گفت در گلکسی S6 دیافراگم بزرگ وظیفه خودش را بخوبی انجام داده و با توجه به وضوح چراغ خیابان در سمت راست تصویر می توان گفت در مقایسه با سایر تصاویر وضوح بیشتری دارد اما پارازیت های تصویر که مربوط به پردازش و نرم افزار عکاسی می شود به خوبی انجام نشده است.

رنگ ها در تصاویر مربوط به گلکسی S5 و آیفون ۶ در مقایسه با تصاویر گرفته شده با اچ‌تی‌سی One m8 و گلکسی S6 edge طبیعی تر می باشند. اما اگر بخواهیم تصاویر را از نظر وضوح رده بندی کنیم رتبه ها به این ترتیب می باشد: گلکسی S6، آیفون ۶،گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی One m8

[منبع: Phonearena]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *