چشم فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی ناسا معاینه می شود

چشم فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی ناسا معاینه می شود
  • 1393/12/17
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، حضور طولانی مدت فضانوردان در فضا باعث می شود اختلالاتی در سیستم بینایی آنها به وجود آید، از این رو با آزمایش های بی سابقه ای چشم آنها مورد بررسی قرار می گیرد، چون چشم فضانوردان به دلیل فشار جاذبه ی زمین تحت تاثیر قرار می گیرد و حتی ممکن است حضور طولانی مدت آنها صدمات فیزیکی و روحی برایشان به بار آورد.

آزمایشات بی سابقه ای که ناسا انجام می دهد تحت عنوان بررسی “Fluid Shifts” صورت می گیرد که از این رو می توانند اثرات این بیماری ها را کشف و خنثی نمایند. همچنین این مطالعات علمی و پزشکی می تواند ناسا را در ماموریت سال آینده که در ایستگاه فضایی بین المللی برگزار می شود، به اهداف خود برساند. طبق نتایج به دست آمده از این بررسی که حضور طولانی مدت آنها در فضا به سیستم بینایی تاثیر می گذارد و فضانوردان هنگام بازگشت به زمین از درد های چشمی شکایت دارند، اقداماتی برای روشن تر شدن موضوع صورت می گیرد.

طبق یافته ی دانشمندان بیش از ۶۰ درصد بدن انسان را مایعات تشکیل داده است که به محض قرار گرفت فضانوردان درجاذبه ی اندک و یا صفر، مایعات درون بدن رفتار متفاوتی نسبت به موقعی که فضانورد در زمین بوده است از خود نشان می دهند که این امر خطراتی برای سلامتی آنها به همراه دارد و کارشناسان می گویند: قرار است در آزمایشات پیش روی ناسا، ایستگاه فضایی بین المللی به یک چشم پزشکی فضایی تبدیل شود.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *