آیا میدانید اولین آیپد اپل ۵ سال پیش در چنین روزی معرفی شد؟

آیا میدانید اولین آیپد اپل ۵ سال پیش در چنین روزی معرفی شد؟
  • 1394/1/14
  • مجتبی
  • 0

آیفون اولیه اپل در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و با ویژگی های خاصش توانست صنعت موبایل ها را دچار یک انقلاب بسیار بزرگ کند. با بانک نرم افزاری اپلیکیشن های بسیار زیاد اپ استور و صفحه نمایشی تماما لمسی، آیفون توانست جایگاه بسیار خوبی را در بین کاربران سراسر دنیا جلب نماید. زمانی که بسیاری از گوشی های به اصطلاح هوشمند با سیستم عامل پایه جاوا همراه بودند، ارائه یک سیستم عامل هوشمند به نام iOS یک انقلاب محض بو.د

سالها پس از اینکه استیو جابز باز هم به عرضه مدیریت شرکتی که خود تاسیس کرده بوده بازگشت، با معرفی آیفون این شرکت را در ادامه راهش بسیار جلو انداخت. البته جای تعجب نیست که در سال ۲۰۱۰ زمانی که جابز از اولین آیپد اپل هم رونمایی کرپ، باز هم مانند همیشه به نحوی سخنرانی نمود که همه آیپد را هم مانند آیفون یک گجت بسیار ضروری و خوب می دانستند.

[quote]اولین آیپد شرکت اپل دقیقا در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۰ میلادی معرفی گشت.[/quote]

آیپد اولیه ساخته شد تا ادامه دهنده راه موفقیت های آیفون باشد. این دستگاه باعث ایجاد دوره ای جدید به نام عصر تبلت ها شد. البته قبل از کوپرتینویی ها برخی شرکت های دیگر هم برای ساخت وسایلی ما بین تلفن های همراه و لپ تاپ ها تلاش هایی کردند اما هیچکدام آنقدر مورد توجه قرار نگرفتند که عملا بسیاری از ما کاربران حتی اسمشان را هم نشنیده ایم. آیپد از فرمول آیفون بهره برد و مجهز به سیستم عامل iOS شد که در آن زمان حسابی جایش را بین کاربران و هواداران اپل باز کرده بود. در حالی که بخواهید مداما از آیپد اولیه استفاده نمایید قادر بود تا ۱۰ ساعت شارژ دهی کند و البته این میزان در صورتی که صفحه نمایش در حالت خاموش می‌بود هفته ها شارژ را نگهداری می کرد. مهمتر از همه اجرای اپلیکیشن هایی بسیار خوب و کاربردی بود که آیپد از آنها پشتیبانی می کرد و قطعا کار با نرم افزارها در صفحه نمایشی ۹/۷ اینچی با نسبت تصویری ۴ به ۳ در آن زمان یک امر بسیار لذت بخش برای خیلی ها بود.

۳۱۲۳۱

اگر بخواهیم نگاهی سریع به بررسی گذشته آیپد بیاندازیم می توان به طور خلاصه آن را اینگونه معرفی کرد:

بر اساس آخرین تحلیل ها مشخص شده بود که افراد نیازمند به گجت هایی در حوزه موبایلی برای تجارت خود بودند، یک نوت بوک مناسب بنظر می رسید. اگر نیاز های افراد اما به مواردی چون خواندن کتاب و مرور صفحات وب، بررسی ایمیل، گوش دادن به موسیقی، تنظیم قرار ملاقات ها و … بود آنگاه آیپد بسیار کاربردی بنظر می رسید. البته کاربردی های آیپد اولیه به همین موارد خلاصه نمیشود و این گزینه ها فقط برای نشان دادن کاربردی بودن گجت مورد اشاره برای افراد و صاحبان کسب و کار آن زمان است. در کنار تمامی این موارد شکل بسیار زیبا و بدنه آلومینیومی آیپد اولیه بخودی خود خیلی ها را به خریدنش مشتاق می کرد!

آیا شما تجربه استفاده از آیپد اولیه را دارید؟ نظرات خوبتان را در بخش دیدگاه ها با گویا آی تی و سایز کاربران به اشتراک بگذارید.

[منبع: Phonearena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *