با دستگاه MHL اسمارت فون خود را به دسکتاپ رایانه تبدیل کنید

با دستگاه MHL اسمارت فون خود را به دسکتاپ رایانه تبدیل کنید
  • 1394/1/14
  • علی رضاپور
  • 0

اسمارت فون ها در قرن بیست و یکم پیشرفت شگرفی کرده اند که بر هیچ کسی پوشیده نیست. به تازگی دستگاهی ساخته شده است که قادر است به اشمارت فون شما متصل شده و آن را به دسکتاپ رایانه تبدیل کند. نام این دستگاه MHL می باشد. اما این MHL چیست؟

MHL کوتاه شده ی Mobile High-Definition Link به معنای «اتصال HD موبایل» می باشد. MHL یک دستگاه استاندارد است که می توان بوسیله ی آن اسمارت فون ها، تیبلت ها و هر دستگاه سازگاری را به HDMI متصل کرد. این دستگاه بوسیله ی پورت micro USB اسمارت فون ها و تبلت ها و … با آن ها ارتباط بر قرار می کند. اخیرا با روی کار آمدن نرم افزار های انتقال اطلاعات مانند  Zapya پورت های micro USB کنار گذاشته شده بودند اما با اختراع این دستگاه، توجه کاربران به این پورت بیشتر خواهد شد. این دستگاه همچنین به شما این امکان را می دهد که موس و کیبورد هم به اسمارت فون خود متصل کنید. اگر حافظه ی اسمارت فونتان پر شده است می توانید بوسیله ی MHL یک هارد درایو خارجی (External) را به آن متصل کنید.

۱۳۷۸۹

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که گوشی تان از این دستگاه پشتیبانی می کند یا نه به وبسایت MHL Consortium مراجعه کنید. در آن یک لیست بلند بالا از گوشی ها و دستگاه های جانبی مثل ضبط و نمایشگر ها نوشته شده است. همچنین سایت مورد نظر یک موتور جستجو هم برای جستجوی آسان دارد.به نظر جالب می آید؛ اما تهیه ی این دستگاه بسیار پیچیده است چون در مدل های مختلف موجود و کاربرد های آن نیز مختلف است. در واقع، نبود یکپارچگی در پورت های گوشی های مختلف، مانع بزرگی برای این دستگاه می باشد. ظاهر MHL آن قدر زیبا نیست و طراحی خوبی ندارد.

اگر مایل به خرید این دستگاه هستید و می خواهید روش کار آن را بدانید در ذیل به اختصار توضیح دادیم:

  • ابتدا دستگاه را تهیه می کنیم. توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک MHL بخرید، یک سوکت (جک) ۳٫۵ میلی متری داشته باشد چون بعضی دستگاه ها صدا را از HDMI انتقال نمی دهند.
  • سپس اسمارت فون خود را به آن متصل می کنید.
  • در این مرحله دستگاه های جانبی مانند موس یا کیبورد را به MHL وصل می کنیم. این اتصال می تواند هم بصورت بلوتوثی باشد و هم بصورت با سیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت MHL مراجعه کنید.

[منبع: En Gadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *