ایرباس A320 ژرمن‌ وینگز توسط کمک خلبان سقوط کرد

ایرباس A320 ژرمن‌ وینگز توسط کمک خلبان سقوط کرد
  • 1394/1/16
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، شرح احتمالی حادثه به این صورت است که در ساعت ده صبح پرواز ۹۵۲۵ ژرمن‌ وینگز فرودگاه ال‌ پرات از بارسلون به مقصد دوسلدورف رفت و بر اساس اطلاعات جعبه سیاه اول ده دقیقه بعد از اینکه هواپیما بلند شد، خلبان به کمک‌خلبان می‌گوید که وقت نکرده قبل از پرواز به دستشویی برود نیم ساعت بعد یعنی ساعت ۱۰:۲۷ صبح هنگامی که هواپیما به حداکثر ارتفاع پرواز مجاز خود برابر ۳۸ هزار پایی (۱۱۵۰۰ متری) رسید، خلبان فرمان‌های ترافیک هوایی فرانسه تایید کرده سپس از صندلی خود بلند می‌شود تا به سمت دستشویی برود.

در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه به بعد کمک‌ خلبان به تنهایی در کابین نشسته است و اول درب کابین را قفل می‌کند سپس خلبان خودکار را برای کاهش ارتفاع هواپیما تا ۳۰ متری زمین تنظیم می کند. در ساعت ۱۰:۳۳ با سرعت ۹۰۰ متر بر دقیقه هواپیما ارتفاع خود را کاهش می دهد. کنترل ترافیک هوایی که متوجه تغییر ارتفاع بدون هماهنگی هواپیما شده برای تماس با هواپیما تلاش می‌کند اما پاسخی دریافت نمی‌کند و در این زمان کاپیتان متوجه تغییر شرایط شده سریعاً به سمت کابین بر می گردد و درخاست می کند تا درب کابین باز شود ولی کمک‌ خلبان هیچ پاسخی نمی‌دهد. خلبان کپسول آتش‌نشانی را بر می دارد و برای شکستن درب محافظت‌شده کابین تلاش می‌کند.

 Wreckage of the Airbus A320 is seen at the site of the crash, near Seyne-les-Alpes

صدای آژیر اول اخطار کاهش ارتفاع در ساعت ۱۰:۳۴ بلند می‌شود ولی باز هم کمک‌خلبان حرکتی از خود نشان نمی دهد، صدای داد و فریاد مسافران به خوبی شنیده می شود و یک دقیقه بعد کاپیتان از مسافران تقاضا می کند تا در انتهای هواپیما جمع شوند ولی همچنان برای باز کردن در تلاش می کند که آژیر دوم اخطار اضطراری کاهش ارتفاع  در ساعت ۱۰:۳۷ صبح  روشن می شود تا خطر برخورد با زمین را اعلام کند یک دقیقه بعد هواپیما در ارتفاع ۴۰۰۰ متری پرواز می کند و کمک‌ خلبان برای اینکه بتواند نفس بکشد از ماسک اکسیژن استفاده می کند.

ناگهان در کنار آژیر اخطار کاهش ارتفاع از داخل کابین صدای جیغ و داد بلند می شود و هواپیما با سرعت ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت (۲۲۲ متر بر ثانیه) سقوط می کند تا اینکه جعبه سیاه دوم هواپیمای ایرباس A320 خطوط هوایی ژرمن‌ وینگز روز ۱۳ فروردین‌ ماه یعنی ۲ آوریل به دست آژانس تحقیقات سوانح هوایی فرانسه (Bea) رسید تا سرانجام آخرین حلقه مفقوده تحقیقات مربوط با این سانحه نیز پیدا شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *