Road Panic، طعم پلیس راهنمایی رانندگی بودن!

Road Panic، طعم پلیس راهنمایی رانندگی بودن!
  • 1394/1/30
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

شاید وقتی در حال گذر از یک چهار راه شلوغ هستیم هیچ گاه به فکرمان هم نرسد که چه بار سنگینی روی دوش پلیسی است که سر چهار راه ایستاده و سعی میکند ترافیک آن را کنترل کند. البته شاید هم به فکرتان رسیده باشد ولی در آن لحظه خاص بهترین کار آن است که سریعتر از چهارراه عبور کنید و باعث ترافیک اضافی نشوید. فکر میکنید اگر شما را به جای آن پلیس میگذاشتند چه کار میکردید و چطور ترافیک چهارراه را کنترل میکردید؟ معمولا در این مواقع کنترل چراغ راهنمایی نیز در دست شماست و میتوانید هر وقت خواستید رنگ آن را تغیر دهید ولی داستان به این سادگی ها هم نیست چون از طرفی باید حوصله رانندگانی که پشت چراغ قرمز هستند را هم مد نظر داشته باشید! خوب اگر میخواهید تمام استرس پلیس راهنمایی رانندگی بودن آن هم در سر چهارراه ها را تجربه کنید پیشنهاد میکنیم این بازی را حتما امتحان کنید.

 screenshot_4_q90

قبل از هر چیز باید بگوییم از موسیقی تفننی و گرافیک کارتونی زیبایی برخوردار است. منوی اصلی بازی جاده ای را نشان میدهد که ماشین ها در آن در حال رفت و آمد هستند و جالب آنکه در حین حرکت بالا و پایین میروند درست مثل پیکان های قدیمی! شما میتوانید از همین منو موسیقی یا کلا صدای بازی را قطع کنید. در وسط صفحه دکمه سبز رنگی را میبینید که با لمس آن میتوانید بازی را شروع کنید. این بازی کلا دارای سه صحنه مختلف به نام های دره سبز، دریاچه های درخشان و تپه های برفی است که در ابتدا فقط قفل صحنه اول باز است. صحنه اول یا همان دره سبز شامل ۲۴ مرحله است که مراحل اولیه آن بیشتر جنبه آموزشی دارند هر چند اگر شما در این گونه بازی ها مهارت نداشته باشید به خوبی از عهده همین مراحل اول نیز برنخواهید آمد. راهنمایی های لازم برای کنترل ترافیک به تدریج به شما آموزش داده میشود. مثلا در ابتدای مرحله اول خود بازی به شما نشان میدهد که برای توقف و حرکت مجدد خودروها چه کار باید بکنید: کافی است فقط آنها را لمس کنید. اگر در حال حرکت باشند می ایستند و اگر ایستاده باشند دوباره شروع به حرکت میکنند. در ابتدا این خیلی ساده به نظر میرسد ولی به تدریج که به تعداد ماشین ها اضافه میشود تبدیل به کار گیج کننده ای خواهد شد که نهایتا به تصادف خواهد انجامید! هدف شما در هر مرحله آن است که با کنترل ترافیک و جلوگیری از تصادف تا آنجا که میتوانید (هر چه از لحاظ زمانی طولانی تر بهتر) سکه بدست بیاورید و هر ۳ ستاره مرحله ها را از آن خود کنید.

 screenshot_6_q90

اگر یک ماشین را در این بازی متوقف کنید ماشین هایی که پشت سر آن در حال حرکت هستند نیز به صورت خودکار متوقف خواهند شد ولی فکر نکنید این کمک بزرگی است! چون هر چقدر که ماشین ها زمان بیشتری متوقف باشند نوار قرمز رنگی که با علامت جمجمه در گوشه سمت راست صفحه بازی قرار گرفته سریعتر پر خواهد شد و اگر این نوار تا انتها قرمز شود بازی را خواهید باخت. پس سعی کنید ماشین ها را زیاد در حالت توقف نگه ندارید. به تدریج که در بازی پیش میروید سر و کله عابرین پیاده، ماشین های پلیس و آتش نشانی و چراغ های راهنمایی نیز پیدا خواهد شد که هر کدام به نوبه خود باعث سخت تر شدن بازی خواهند شد. مثلا عابرین پیاده را نمیتوانید متوقف کنید، آنها می آیند و میروند و تنها کاری که شما میتوانید انجام دهید آن است که با توقف ماشین ها مانع برخورد آنها با عابران شود. ماشین های پلیس و آتش نشانی هم که جای خود را دارند. آنها را نیز نمیتوانید متوقف کنید. تنها کاری که در رابطه با آنها میتوانید انجام دهید آن است که آیکن دست با پشت زمینه قرمز که در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار دارد را لمس کنید. به محض لمس این آین تمام ماشین هایی که در خیابان هستند متوقف میشوند و شما اندکی فرصت برای فکر کردن بدست خواهید آورد! چراغ های راهنمایی در این بازی در کنترل شما نیستند و به نوبه خود به پیچیدگی بازی می افزایند چون باعث توقف و حرکت ماشین ها میشوند. اگر در مراحل اول بازی ماشینی از چهار راه رد میشود دیگر خیالتان راحت است که رفته ولی اگر با یک چراغ راهنمایی برخورد کند باید نگران باشید چون ممکن است توقف و حرکت مجدد آن باعث برخوردش با یک ماشین دیگر شود.

 screenshot_9_q90

برای راحت تر شدن کار شما هنگام اضافه شدن چراغ های راهنمایی به بازی یک آیکن لاک پشت با پشت زمینه زرد رنگ در همان گوشه سمت چپ پایین صفحه قرار دارد که با لمس آن حرکت ماشین ها تا حد زیادی کند خواهد شد و به این ترتیب زمان بیشتری برای فکر کردن خواهید داشت. آیکن یک جرثقیل با پشت زمینه سبز رنگ نیز در کنار همین آیکن قرار دارد که میتوانید در صورت تصادف ماشین ها از آن استفاده کنید. در این بازی بر خلاف بسیاری از بازی های دیگر از این دست تصادف ماشین ها باعث تمام شدن بازی نمیشود بلکه شما میتوانید با لمس آیکن جرثقیل صحنه تصادف را پاک کنید و به بازی ادامه دهید. البته استفاده از هر کدام از آیکن‌هایی که در فوق توضیح داده شد به صورت نامحدود ممکن نیست. اگر دقت کنید در بالای هر کدام عددی را میبینید که با هر بار استفاده از آیکن مربوطه یکی از آن کم میشود. در ابتدای بازی عدد هر کدام از آیکن ها ۵ است و این بدان معنی است که میتوانید تا ۵ بار از آن آیکن استفاده کنید. پس سعی کنید فقط زمانی از آنها استفاده کنید که واقعا بهشان نیاز دارید.

screenshot_10_q90

این آیکن ها را با سکه هایی که با عبور از مراحل مختلف بدست میاورید میتوانید خریداری کنید. هر آیکن جرثقیل ۲۰۰ سکه، آیکن دست ۱۵۰ سکه و آیکن لاک پشت ۱۰۰ سکه ارزش دارند. حالا فکر کنم ارزش بدست آوردن سکه ها در بازی مشخص شد. ضمنا شما میتوانید با جمع آوری سکه ها قفل صحنه های بعدی بازی را نیز باز کنید. همانطور که گفتیم زمان در این بازی نقش مهمی بر عهده دارد. اگر گوشه سمت راست بالای صفحه بازی را نگاه کنید نواری را خواهید دید که به محض شروع بازی به آرامی پر میشود. نقطه هایی از این نوار با یک ستاره، دو ستاره و سه ستاره مشخص شده اند که با فاصله از هم قرار گرفته اند و هر چقدر شما زمان بیشتری موفق به کنترل ترافیک شوید قطعا ستاره های بیشتری را بدست خواهید آورد. اگر از مرز سه ستاره هم بگذارید از آن به بعد زمان شما به عنوان یک رکورد محاسبه خواهد شد. شما میتوانید هم رکوردهای خود را بشکنید و هم رکوردهایتان را در سایت فیس بوک با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

 screenshot_12_q90

تنها نقطه ضعف بازی آن است که امکان کنترل سرعت ماشین ها وجود ندارد در حالی که در برخی از بازی های مشابه شما میتوانید با حرکت انگشت روی یک ماشین سرعت آن را افزایش دهید و مثلا سریعتر آن را از یک چهار راه عبور دهید. همچنین در منوی مراحل شاهد یک سری تبلیغات تمام صفحه خواهید بود که هزینه رایگان بودن بازی است و بعضی مواقع میتواند آزار دهنده باشد.

 screenshot_15_q90

شاید این بازی در ابتدا ساده به نظر برسد ولی فکر کنید در مراحل پیشرفته تر بازی که کنترل چند چهار راه به صورت همزمان و با ترکیبی از فاکتورهای فوق به شما داده شود چه بلایی سرتان خواهد آمد! حالا به تمام فاکتورهای فوق جاده های لغزنده و ساخت و سازهای جاده ای که باعث میشوند ماشین های یک لاین وارد لاین دیگر شوند را هم اضافه کنید و ببینید باز هم ساده است یا نه!

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *