سامسونگ قصد دارد که پردازنده ی Qualcomm SnapDragon 820 را بسازد

سامسونگ قصد دارد که پردازنده ی Qualcomm SnapDragon 820 را بسازد
  • 1394/2/1
  • علی رضاپور
  • 0

Qualcomm در چند سال اخیر مخصوصاً از سال ۲۰۱۴ تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب یک پردازنده ی قدرتمند شده است. در همین راستا، کمپانی سامسونگ بیشترین استفاده را از این پردازنده ها می برد. این کمپانی قصد دارد که پردازنده ی Qualcomm SnapDragon 820 را بسازد. در ادامه با گویا آی تی همراه شوید.

کمپانی سازنده در ساخت این پردازنده ی منحصر به فرد، از فناوری TSMC بهره برده است. لازم به ذکر است که این فناوری در اغلب پردازنده های اسمارت فون ها و همچنین تبلت های ما وجود دارد. البته طبق گزارشی از ReCode در آینده سامسونگ با Qualcomm برنامه های خاصی خواهد داشت. سامسونگ بر روی این پردازنده حساب ویژه ای باز کرده و سرمایه گذاری عجیبی روی آن انجام داده است. پیش بینی می شود که اندازه ی هر تک پردازنده ی Qualcomm SnapDragon 820 در محدوده ی ۱۴۰ نانو متر باشد.

qualcomm-snapdragon-810_story

لازم به ذکر است که نسخه ی قبلی این پردازنده ی یاد شده ، Snapdragon 810 ، دارای تک پردازنده های ۲۰ نانو متری بود. یکی از نقاط قوت پردازنده های جدید مخصوصاً خانواده ی Snapdragon مقاومت گرمایی بالا بوده است. ورود سامسونگ به فرایند تولید این پردازنده ها می تواند از نقص های آن کم کند و به نقاط قوتش بیفزاید.

اگر این خبر به طور رسمی توسط کمپانی سامسونگ تایید شود، باید منتظر اخبار جالب و حیرت انگیزی در زمینه ی پردازنده ها بود. با تصدیق این خبر، تهدیدی برای اسمارت فون های اپل به وجود می آید، به این خاطر که مهم ترین نقطه ی تمایز سیستم عامل iOS با سایر سیستم عامل های موجود سرعت آن می باشد؛ فرض کنید که سامسونگ با محصولات خود ، سرعت iOS را پشت سر بگذارد. آن وقت است که این امر iOS را تهدید می کند.

به احتمال زیاد، سال ۲۰۱۵ سال خوبی برای سامسونگ خواهد بود؛ از طرفی فروش باور نکردنی Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge و از سویی دیگر پردازنده های SnapDragon 820 که جزء عجایب خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که برنامه های آینده ی سامسونگ چیست؟

[منبع: Neo Win]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *