Microsoft Edge ، نام جدید پروژه اسپارتان

Microsoft Edge ، نام جدید پروژه اسپارتان
  • 1394/2/10
  • راضیه نائین
  • 0

بیشتر ما با اینترنت اکسپلورر خاطره داریم. این مرورگر که به نوعی  جز اولین مرورگرهایی بود که کاربران ویندوز با آن کار کردند برای بسیاری از افراد نماد اینترنت و فضای مجازی است.

همه ما یادمان می آید که با آمدن مرورگرهای دیگری مثل فایرفاکس ، کروم و … دیگر این مرورگر نوستالژیک، بین کاربران طرفداری ندارد. کم کم حفره های امنیتی و مشکلات اینترنت اکسپلورر آشکار شد. کاربران که دیگر حرفه ای شده بودند، این مرورگر را برای وب گردی قبول نداشتند . اکنون اینترنت اکسپلورر به پایان تراژیک خودش رسیده است چرا که مایکروسافت رسما اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشته و قرار است در گجت های جدید خود از مرورگر Microsoft Edge استفاده کند .

Logo

هم چنین مایکروسافت برنامه ریزی کرده است که اج را مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰  قرار دهد .  جانشین جدید اینترنت اکسپلورر قابلیت های زیادی دارد از جمله اینکه کاربران می توانند تمام افزونه های گوگل کروم را با اندکی تغییرات در اج ببینند و از آن ها استفاده کنند و قادر است با دستیار صوتی ویندوز ارتباط برقرار کند .مرورگر Edge  قرار است در گوشی های هوشمند ، کامپیوترها و تبلت ها مورد استفاده قرار گیرد .

با معرفی این مرورگر جدید، اینترنت اکسپلورر به تاریخ می پیوندد ، گرچه خیلی وقت بود که این مرورگر فراموش شده بود .

منبع: [venturebeat]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *