رونمایی سامسونگ از حافظه ای SSD و SD جدید

رونمایی سامسونگ از حافظه ای SSD و SD جدید
  • 1394/2/17
  • حسین محمودزاده
  • 0

تصویری که در بالا ملاحظه می کنید مربوط به حافظه قابل حمل جدید سامسونگ به نام SSD T1 می باشد که فضایی یک ترابایتی در اختیار کاربر قرار می دهد و با این حال وزنی بسیار کم و در حدود ۳۰ گرم دارد.

برای کسانی که عادات دارند هارد اکسترنال خود را همواره همراه داشته باشند این محصول بسیار مفید خواهد بود. در واقع این محصول جدید از لحاظ اندازه، کوچکتر از یک فندک زیپو بوده ولی در عین حال از سرعت و امنیت بالایی نیز برخوردار است.

Jpegاین محصول از تکنولوژی ۳D vertical NAND سامسونگ استفاده کرده و شرکت سازنده ادعا می کند، سرعت انتقال داده با پورت USB 3 تا ۴۵۰ مگابایت و همینطور میزان دسترسی تصادفی اطلاعات نیز در هنگام خواندن برابر ۸,۰۰۰ IOPS و در هنگام نوشتن برابر ۲۱,۰۰۰ IOPS خواهد بود.

این حافظه قابل حمل همچنین از سیستم رمزگذاری سخت افزاری AES 256-bit بهره برده و بواسطه رمز عبوری که کاربر تعیین می کند از اطلاعات درون خود محافظت خواهد نمود.

در کنار محصول فوق سامسونگ اقدام به معرفی دو نمونه از کارت های حافظه SD نموده که نگاهی به ویژگی های آنها خواهیم انداخت.

ProEvo_Main_1-e1430735712610-710x502

اولین محصول از سری PRO Plus می باشد که از سرعت بالاتری برخوردار بوده به طوری که، سرعت خواندن اطلاعات در آن ۹۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ۹۰ مگابایت بر ثانیه می باشد. این مدل در دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود.

محصول بعدی از سری EVO Plus است که مانند PRO Plus در دو شکل SD و microSD به بازار عرضه شده و سرعتی معادل ۸۰ مگابایت بر ثانیه برای خواندن اطلاعات و ۲۰ مگابایت بر ثانیه برای نوشتن اطلاعات ارائه می دهد. این مدل نیز با ظرفیت های متفاوتی وارد بازار شده که عبارتند از ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت.

هر دوی این کارتهای حافظه از ویژگی ۵-Proof سامسونگ بهره مند هستند که شامل مقاومت در برابر ۵ عامل ضربه، نفوذ آب، دمای بالا، اشعه ایکس و میدان مغناطیسی می شود.

منابع: [androidauthority , indianexpress]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *