Crazy Taxi City Rush تاکسیرانی از نگاهی دیگر!

Crazy Taxi City Rush تاکسیرانی از نگاهی دیگر!
  • 1394/2/20
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

همه ما حداقل یک بار در عمرمان سوار تاکسی شده ایم. معمولا مسافران تاکسی بالاخص اگر در ساعات شلوغ صبح باشد میخواهند هر چه سریعتر به مقصد برسند و اگر راننده تاکسی در این میان از راههای میانبر استفاده نموده و از مهارت های خود در ویراژ دادن هم استفاده کند.

چه بسا مسافران خوشحال هم بشوند! این دیگر به راننده بستگی دارد. همین ایده ساده یعنی رساندن مسافران سر موقع به مقصد خود ایده ساخت بازی Crazy Taxi City Rush است. در این بازی شما باید مسافران تان را سر وقت به مقصد برسانید ولی در فضایی کاملا متفاوت با دنیای واقعی. در زیر نگاهی کوتاه به این بازی خواهیم انداخت.

 crazytaxi5

قبل از هر چیز باید بگوییم یکی از نقاط قوت این بازی داشتن موسیقی متن بسیار زیبا برای منوی بازی و همچنین برای صحنه هایی است که در آنها باید رانندگی کنید. سبک این موسیقی بیشتر به راک یا هارد راک نزدیک است و قطعا هیجان بیشتری به بازی می بخشد. گرافیک بازی کارتونی است که البته تمام جزئیات در آن رعایت شده است: جزئیاتی مثل عاج لاستیک ها و حتی پیچ هایی که پلاک ماشین را به بدنه آن بسته اند. بازی به گونه ای طراحی شده که شما را قدم به قدم پیش ببرد بدون آنکه نیازی به انجام کارهای اضافی باشد. شما از همان ابتدا راننده تاکسی تان را از بین ۱۲ راننده تاکسی بامزه انتخاب میکنید. البته در ابتدای بازی فقط سه تای این کاراکترها باز هستند و بقیه قفل شده اند که به تدریج میتوانید با بدست آوردن سکه های بیشتر قفل آنها را نیز باز کنید. معمولا کاراکتر زنی در گوشه سمت راست پایین صفحه ظاهر میشود و راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار میدهد. اگر زبان انگلیسی تان کمی خوب باشد مشکلی در فهمیدن حرف های او نخواهید داشت.

 url

ماموریت های شما در این بازی مختلف است از رساندن یک تاجر به استادیوم گرفته تا رساندن چند خانم باکلاس به رستوران! تم اصلی بازی در هر صورت رساندن مسافران به مقصدشان قبل از تمام شدن وقت است. بعضی مواقع شما بیش از یک مسافر دارید و مسافران دیگر را باید سر راه سوار کنید. همانطور که در فوق گفتیم همه چیز در این بازی ساده و در دسترس طراحی شده است. انجام ماموریت های بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما در ابتدا مسافری را سوار میکنید و باید تمام سرعت او را به مقصد برسانید. فلش سبز رنگی در بالای صفحه است که به شما میگوید در کدام جهت باید حرکت کنید بنابراین مسیریابی در بازی و اینکه از کدام خیابان باید بروید بسیار ساده است. برای افزایش سرعت ماشین تان کافی است انگشت تان را روی صفحه نمایشگر نگه دارید و اگر میخواهید به چپ یا راست بروید کافی است لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایشگر را لمس کنید یا انگشت تان را روی صفحه به راست یا چپ بکشید. وقتی هم نزدیک به مقصد شدید یک سری نوار رنگی میبینید که نشان میدهند مقصد کجاست وقتی به این نوارها رسیدید چند بار با انگشت به صفحه نمایشگر آهسته ضربه بزنید تا ترمز بگیرید و مسافر را پیاده کنید. به همین راحتی!

 url2

Crazy Taxi City Rush با اینکه در ظاهر یک بازی رانندگی است ولی در عمل حس و حال یک بازی دویدنی را دارد به آن معنا که ماشین شما مثل یک کاراکتر در حال دویدن به جلو میرود و شما باید فقط آن را به سمت چپ یا راست حرکت دهید. داشتن مهارت های رانندگی یا حرکات اریب وار در این بازی جایی ندارند و فقط حرکت سریع است که میتواند شما را در انجام ماموریت هایتان کمک کند. البته همانند دیگر بازی های دویدنی در این بازی نیز یک سری سکه سر راهتان هست که میتوانید آنها را بردارید. اگر با خود فکر کرده اید که بدون هر گونه تصادفی باید مسافران را به مقصد برسانید باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید. در واقع باید برعکس همین کار را انجام دهید! یعنی باید سعی کنید تا آنجا که میتوانید به ماشین های دیگر و حتی ترامواها بکوبید تا سکه های بیشتری بدست آورید. در کل با رانندگی خطرناک در این بازی و انجام کارهای خطرناکی مثل رانندگی در پیاده رو میتواند امتیازتان را افزایش دهید.

 url3

ماموریت های شما در چهار منطقه بالا شهر، پایین شهر، ساحل و تپه ها اتفاق میافتند. نقشه بازی نیز در نوع خود جالب است: یک نقشه کاملا سه بعدی از نقاط مختلف شهر که با حرکت انگشت روی صفحه نمایشگر میتوانید از یک منطقه به منطقه دیگر بروید. یک سری دایره هایی نیز روی نقشه هست که داخل آنها پرتره یک مسافر را میتوان دید و با لمس آنها میتوانید ماموریت مورد نظر را انجام دهید. در پایان هر ماموریت تعداد کل سکه هایی که دریافت کرده اید به صورت یک گزارش مختصر به شما نشان داده میشود. بیشتر این سکه ها در قبال پایان دادن یک ماموریت است و بقیه را در ازای رانندگی خطرناک، تصادف ها و … دریافت میکنید. زدن به ماشین های دیگر هر چند روشی برای دستیابی به سکه های بیشتر است ولی از طرف دیگر میتواند باعث کاهش سرعت شما و احیانا نرسیدن تان به مقصد شود. البته یک نشانگر سرعت دیوانه وار نیز در پایین صفحه وجود دارد که هر وقت پر باشد با لمس آن میتوانید بدون کاهش سرعت و با سرعتی دیوانه وار به دیگران بکوبید و سکه بدست بیاورید.

 url4

از نقاط ضعف بازی میتوان به مصرف شدید شارژ باطری توسط آن و داغ شدن گوشی بعد از مدتی بازی اشاره کرد. این بازی حتی در یک گوشی گالاکسی‌ S4 نیز بعضی مواقع به کندی اجرا میشود و ظاهرا نیاز به سخت افزار قوی تری دارد. با این حال اگر از ایده این بازی خوشتان می آید باید بگوییم لحظات بسیار مفرحی را میتوانید با آن تجربه کنید مخصوصا اینکه افکت های صوتی و انیمیشن های زیبایی نیز برای آن طراحی شده است.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *