Sidebar، یک اپلیکیشن مولتی تسک فوق‌العاده برای اندروید

Sidebar، یک اپلیکیشن مولتی تسک فوق‌العاده برای اندروید
  • 1394/5/2
  • پرهام
  • 0

یکی از بهترین و جالب ترین امکاناتی که شرکت سامسونگ در تلفن های گلکسی اس ۴ و نوت ۳ به بعد معرفی کرد، امکان مولتی تسک بود که به کاربر امکان باز کردن چند اپلیکیشن به طور همزمان و جابجایی بین آن ها در کمترین زمان ممکن را می داد. کاربران بسیاری سعی کردند این قابلیت ها به هر روشی بر روی تلفن های دیگر پورت کنند اما اکثر این افراد موفق نبوده اند.

اما یکی از کاربران فروم معروف XDA-Developers با نام کاربری zst123 اخیرا توانسته است یک اپلیکیشن با نام  MultiWindow Sidebar طراحی و عرضه کند که امکان جابجایی بین تعدادی از اپلیکیشن های مورد نظر کاربر توسط یک منوی عمودی مطابق شکل را می دهد.

با نظاره کردن اسکرین شات ها می توانید نحوه عملکرد اپلیکیشن مذکور را درک کنید. همانطور که می بینید امکان  قرار دادن تعداد قابل توجهی از اپلیکیشن ها در این منوی عمودی وجود دارد. این منو به طور پیش فرض در سمت چپ قرار گرفته است که به راحتی می توان اپلیکیشن های دورن آن را تغییر دهید و چینش مورد نظرتان را قرار دهید.

علاوه بر این در بالا و سمت راست این منوی عمودی یک فلش می بینید که امکان پدیدار یا بستن آن را می دهد. نکته مثبت در این بخش این است که امکان باز کردن منوی سایدبار از درون هر اپلیشنی وجود دارد ، چرا که علامت فلش درون اپلیکیشن های دیگر از بین نمی رود.

در ادامه با بررسی کامل گویا آی تی از این اپلیکیشن همراه شوید.

MultiWindow-Sidebar_1-horz

استفاده از این اپلیکیشن بسیار سرراست و ساده است. کافیست آن را با حجم بسیار کمی دانلود و نصب نمایید. سپس به بخش تنظیمات رفته و گزینه App Launch Mode را انتخاب نمایید و سپس حالت مورد نظر در استفاده از اپلیکیشن را مشخص کنید.

حالت پیش فرض، Normal Launch نام دارد که به شما امکان باز کردن هر اپلیکیشن با کلیک بر روی آن در منوی ساید را می دهد. تنها نکته منفی این حالت عدم امکان باز کردن دو پنجره به صورت همزمان و مولتی تسک است. این اپلیکیشن علاوه بر حالت مذکور از یک حالت دیگر مختص کاربران رام های ParanoidAndroid پشتیبانی می کند.

همچنین می توانید امکان نمایش خودکار اپلیکیشن بلافاصله پس از بوت شدن دستگاه خود را نیز با گزینه Start on Boot ایجاد نمایید. جهت فعال کردن خود منوی ساید نیز باید گزینه Toggle Service را انتخاب کنید.

MultiWindow-Sidebar_Launch-Mode-horz

آخرین کاری که باید در بخش تنظیمات انجام شود، انتخاب اپلیکیشن هایی است که می خواهید در منوی میان بر در اختیار داشته باشید. این کار ربا انتخاب گزینه Select Apps انجام می شود که لیستی از تمام اپلیکیشن های تلفن نمایش داده می شود و باید موارد مورد نظر را برگزینید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، تنظیمات دیگری از قبیل تعیین موقعیت منوی کناری (راست یا چپ)، سایز منو، سرعت انیمیشن و… نیز از طریق منوی تنظیمات برنامه وجود دارد.

اگر بخواهید فقط بین چند اپلیکیشن جابجا شوید، همان دکمه اصلی اندروید با نام Recent apps می تواند مفید واقع شود، اما اپلیکیشن Multiwindow sidebar علاوه بر افزایش سرعت این فرایند به کاربرانی که مدل های XMultiWindow یا XHaloFlaotinGWindow را بر روی تلفن خود دارند امکان مولتی تست و تجربه استفاده از دو اپلیکیشن به طور همزمان در دو پنجره را خواهد داد.

این اپلیکیشن رایگان بوده و با حجم ناچیز ۵۰۰ کیلوبایت در فروم XDA-Developers قابل دریافت است. امیدواریم این مقاله به کاربران اندرویدی سایت در زمینه تجربه کاربری خود در این سیستم عامل کمک کرده باشد.

لینک دانلود برنامه در فروم XDA

منبع: وب سایت Addictive tips و فروم XDA – Developers

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *