فعالسازی نوار علاقه‌مندی ها و ایمپورت آن ها در مرورگر اج [ویندوز ۱۰]

فعالسازی نوار علاقه‌مندی ها و ایمپورت آن ها در مرورگر اج [ویندوز ۱۰]
  • 1394/5/3
  • پرهام
  • 0

ویندوز ۱۰ در راه است و مرورگر اج نیز با آن از راه می رسد. مرورگر اج آخرین تلاش مایکروسافت جهت غلبه بر مرورگرهای دیگر نظیر کروم و فایرفاکس است. مشخصا شرکت مایکروسافت می خواهد به کمک مرورگر جهت خود، تجربی وب گردی بهتر و موثری را برای کاربران ویندوز ۱۰ به ارمغان آورد. از جمله امکانات این مرورگر می توان به Clipper، حالت مطالعه، لیست مطالعه و یادداشت برداری اشاره کرد.

به هر حال حتی اگر بخواهید تنها برای مدتی کوتاه این مرورگر را مورد استفاده قرار دهید، باید بدانید چگونه نوار علاقه مندی ها یا همان Favorites را ظاهر کنید و همچنین چگونه بوک مارک های خود از مرورگرهای دیگر را استخراج کرده و به مرورگر اج بیاورید.

در ادامه با آموزش این موضوع با گویا آی تی همراه باشید.

در ابتدا بر روی آیکون “بیشتر” که با سه نقطه نمایش داده شده است، کلیک کرده و در لیست باز شده گزینه Setting را انتخاب کنید. در پایین بخش Choose a theme یک سوییچ را که به حالت Off در آمده مشاهده می کنید. با تغییر حالت این گزینه به On، منوی بوک مارک ها یا همان علاقه مندی ها نمایان خواهد شد.

۱

در پایین تر از بخش مذکور یک عبارت آبی رنگ مطابق شکل زیر دیده می شود (Import Favorites from another browser) که به شما امکان درون ریزی بوک مارک هایتان از مرورگری دیگر را می دهد.

۲

نکته جالب اینجاست که کاربر به راحتی می تواند تمامی بوک مارک های خود را از چند مرورگر، آن هم به صورت همزمان درون ریزی یا Import نمایید. (مطابق شکل زیر)

۳

این تمام چیزی بود که برای مدیریت بوک مارک ها و منوی مربوط به آن در مرورگر اج نیاز دارید. از آنجایی که خود مرورگر اج می تواند عملیات درون ریزی را انجام دهد، نیازی به مرورگرهای دیگر در این عملیات نخواهید داشت. البته اگر بخواهید بوک مارک ها به ترتیب پوشه بندی خود منتقل شوند، باید این درون ریزی را با فایل HTML انجام دهید. البته ممکن است مایکروسافت این مشکل را در نسخه نهایی مرورگر که چند روز دیگر به همراه ویندوز منتشر می شود حل کرده باشد.

امیدوارم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد. منتظر آموزش های دیگر گویا آی تی پیرامون ویندوز ۱۰، مرورگر اج و موارد مربوط به آن ها باشید.

منبع مطلب:‌ وب سایت Addictive Tips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *