سومین کنگره بین المللی فن آوری، ارتباطات و دانش، دانشگاه آزاد مشهد

سومین کنگره بین المللی فن آوری، ارتباطات و دانش، دانشگاه آزاد مشهد
  • 1395/7/10
  • عطا عبدالغفاری
  • 0

یکی از عوامل موثر در فرایند توسعه ملی، برگزاری همایش ها و کنگره های علمی و تخصصی می باشد. برگزاری همایش ها و کنگره ها می تواند جهت شناسایی معضلات و مشکلات و در نتیجه، ارائه راه حل هایی به منظور رفع آنها مفید باشد. به طور کلی برگزاری کنگره، همایش و سمینارهای علمی تلاشی در راستای اغناء روحیه جستجوگری و  کاوشگری جامعه علمی و اجرایی کشور برای کسب معلومات و اطلاع از یافته های جدید در عرصه علم و دانش است. علاوه بر آن، برگزاری نشست های علمی به تجمیع تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم و رو در روی پژوهشگران و محققین و علم آموزان و ایجاد زمینه ای برای فعالیتهای جمعی کمک شایانی می نماید.

دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد همانند دو سال گذشته قصد دارد سومین کنگره بین المللی فن آوری، ارتباطات و دانش (ICTCK 2016)  را در تاریخ ۸ و ۹ دی ماه سال جاری و با حمایت رسانه ای گویا آی تی (با سابقه ترین وبسایت تکنولوژی ایران) برگزار کند. این کنگره محفلی برای ارائه آخرین دستاوردهای مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در قالب سخنرانی و همچنین گردهمایی اساتید دانشگاه، پژوهشگران،  دانشجویان و اندیشمندان برای ارائه جدیدترین یافته های علمی است. کنگره مذکور در قالب ۴ کنفرانس به شرح ذیل تشکیل شده است:

  • پنجمین کنفرانس بین المللی فن آوری اطلاعات، ‌حال و آینده
  • چهارمین کنفرانس بین المللی سیستم های پیچیده و هوشمند
  • سومین کنفرانس بین المللی مهندسی الکترونیک، مخابرات ، ‌کنترل و قدرت
  • سومین کنفرانس بین المللی مهندسی دانش، اطلاعات و نرم افزار

۱

مقالات پذیرفته شده در اولین دوره کنگره بین المللی فن آوری، ارتباطات و دانش (ICTCK 2014)  در مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک آمریکا  (IEEE Xplore)که یکی از معتبرترین بانک های اطلاعاتی است نمایه شد و از طریق وبسایت کنفرانس قابل دسترسی و مشاهده است. نمایه کنفرانس در IEEE را اینجا ببینید.

همچنین مقالات دومین دوره برگزاری کنگره در حال نمایه شدن در IEEE Xplore است و به زودی لینک آن در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. هیات اجرایی کنگره در حال ارسال مدارک لازم برای اخذ مجوز نمایه شدن مقالات برای سومین سال پیاپی در IEEE Xplore است. این کنگره مقالات را به زبان فارسی و انگلیسی پذیرش می کند. برای ارسال مقالات خود می توانید به آدرس www.ictck-2016.ir مراجعه کنید.

مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره در سال گذشته (ICTCK 2015)  ۶۸۵ مقاله بوده است که از این تعداد ۲۶۰ مقاله طی دو روز برگزاری به صورت حضوری و مجازی (آنلاین) ارائه شد. از آنجا که در سال گذشته دامنه کنگره بصورت بین المللی بوده است محققانی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، ترکیه و چین به این کنگره مقاله ارسال نمودند. دکتر علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، دکتر محمد علی خلیل زاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، دکتر ابراهیم باقری از دانشگاه ریرسون کانادا و دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان درباره موضوعات مرتبط با کنگره در روزهای برگزاری سخنرانی کردند.

photo_2016-10-01_11-09-24

سومین کنگره بین المللی فن آوری، ارتباطات و دانش (ICTCK 2016) در تاریخ های  ۸ و ۹ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. سخنران های کلیدی این دوره و سایر اطلاعات مرتبط در وب سایت کنگره به آدرس www.ictck-2016.ir آمده است. لازم به ذکر است آخرین مهلت ارسال مقاله ۲۰ آبان ماه سال جاری است و دبیرخانه کنگره مقالات انگلیسی و فارسی در حوزه های مرتبط و در زمینه های برق، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، سیستم های پیچیده و هوشمند را دریافت می کند. لازم به ذکر است بنابر تصمیم هیات رئیسه کنگره برای دانشجویان، اعضا باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و اعضا IEEE تخفیف ویژه ثبت نام در نظرگرفته شده است و به بهترین مقاله در هر کنفرانس یک جایزه نفیس در روز برگزاری کنگره اهدا می شود.

۳

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *