گوشی جدید شرکت اچ‌پی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، یک محصول میان‌رده است

گوشی جدید شرکت اچ‌پی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، یک محصول میان‌رده است
  • 1395/9/10
  • مقدم
  • 0

شرکت اچ‌پی به عنوان یکی از شرکای مایکروسافت در بازار محصولات مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل به شمار می‌رود و این سازنده در ماه فوریه، از اچ‌پی الیت ایکس ۳ به طور رسمی رونمایی کرد. مدتی بعد در ماه آگوست، گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌پی به بازار عرضه شد و این سازنده، به طور جدی از نظر نرم‌افزاری از گوشی رده‌بالای الیت ایکس ۳ پشتیبانی می‌کند.

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این گوشی، تنها محصولی نیست که اچ‌پی در میان گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل عرضه کرده است و شایعات جدید، نشان می‌دهد که این سازنده، یک محصول میان‌رده دیگر را با این سیستم‌عامل، توسعه می‌دهد که یک گوشی میان‌رده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

برطبق اطلاعات تازه منتشرشده، گوشی جدید شرکت اچ‌پی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل در مقایسه با الیت ایکس ۳، قیمت چندان بالایی نخواهد داشت و شرکت سازنده، آن را به یک تراشه از سری ۶۰۰ مجهز شده است.

بنابر اطلاعاتی که از بررسی در وب‌سایت رسمی مایکروسافت به دست آوردیم، به احتمال زیاد، به گوشی جدید اچ‌پی، تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۷ قدرت می‌دهد زیرا این تراشه، تنها چیپ‌ستی است که در لیست تراشه‌های پشتیبانی‌شده توسط سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل به چشم می‌خورد. البته ممکن است تا معرفی محصول جدید اچ‌پی، لیست تراشه‌های پشتیبانی‌شده توسط پلت‌فرم ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت تغییر نماید اما چندان نمی‌توان مطمئن بود که این تغییرات تا پیش از عرضه به‌روزرسانی عمده دوم ویندوز ۱۰ موبایل در بهار، صورت بگیرد.

تراشه اسنپدراگون ۶۱۷ کوالکام به هشت هسته پردازشی ۶۴ بیتی Cortex A53 مجهز شده و تراشه آدرنو ۴۰۵ برای پردازش امور گرافیکی، در نظر گرفته شده است. هم‌چنین، با توجه به این موضوع که اسنپدراگون ۶۱۷ از فناوری شارژ سریع ۳٫۰ پشتیبانی می‌کند، کاربران به سرعت می‌توانند گوشی میان‌رده جدید این سازنده را شارژ نمایند.

snapdragon

یکی دیگر از نکاتی که در مشخصات‌فنی اسنپدراگون ۶۱۷ جلب توجه می‌کند؛ پشتیبانی این تراشه، حداکثر از یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی است و به احتمال زیاد نیز، گوشی میان‌رده جدید اچ‌پی که به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل مجهز شده، با صفحه‌نمایش فول اچ‌دی همراه خواهد بود.

در حال‌حاضر، قیمت در نظر گرفته شده برای محصول میان‌رده ویندوزی شرکت اچ‌پی مشخص نشده است اما با توجه به این موضوع که تمرکز مایکروسافت از عرضه محصولات ویندوزی، جذب کاربران تجاری است؛ گمان می‌رود که محصول جدید اچ‌پی در مقایسه با محصولات دیگر اندرویدی که از یک سخت‌افزار مشابه استفاده می‌کنند، قیمت بسیار بیشتری داشته باشد.

به همین جهت و با توجه به سابقه‌ای که از قیمت‌گذاری محصولات دیگر مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل و مشخصات احتمالی گوشی میان‌رده اچ‌پی سراغ داریم، گمان می‌رود که گوشی میان‌رده جدید اچ‌پی با قیمتی کم‌تر از ۲۵۰ دلار ارائه نشود. هرچند که این قیمت، شاید برای کاربران اندرویدی چندان توجیه نداشته باشد؛ اما می‌تواند علاقه‌مندان به اکوسیستم ویندوز ۱۰ موبایل را به خود جذب نماید.

هم‌چنین، شایعاتی مبنی بر ارائه محصول میان‌رده جدید اچ‌پی با برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری سری لومیا مایکروسافت وجود دارد که امیدواریم که این شایعات، صحت داشته باشد.

به‌نظر شما، آیا سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل با استراتژی که مایکروسافت برای آینده این پلت‌فرم در پیش گرفته است، می‌تواند خود را به جایگاهی نزدیک به سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس در میان گوشی‌های هوشمند برساند یا عرضه محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل، تنها یک تلاش بی‌ثمر از سوی مایکروسافت و شرکای تجاری آن مانند اچ‌پی است که هیچ‌گاه، کاربران را به سمت این اکوسیستم مرده جلب نخواهد کرد؟

منبع: Neowin

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *