معرفی و بررسی گوشی HTC X10

معرفی و بررسی گوشی HTC X10
  • 1395/10/1
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی های اچ تی سی، در میان ایرانیان محبوبیت خاصی دارد. همانطور که اپل گوشی هایش را در ماه نه میلادی روانه بازار می کند، اچ تی سی نیز همیشه با شروع سال جدید، از محصولات جدیدش رونمایی می کند. کمتر از ۱۰ روز تا آغاز سال ۲۰۱۷ باقی مانده و در همین حال، متوجه شدیم که اچ تی سی قصد دارد، پرچم دار جدیدش موسوم به HTC X10 را در اولین ماه از سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند. از این رو گویا آی تی تصمیم گرفت اطلاعات کاملی در مورد این گوشی، با توجه به آنچه که تا کنون از این گوشی، توسط سازنده ارائه شده در اختیار شما قرار دهد. تا انتهای این معرفی جذاب با ما باشید.

اچ تی سی معمولا گوشی هایش را بر مبنای اندروید می سازد از این رو سیستم عامل گوشی HTC X10 اندرویدی است اما با وجود اینکه بسیاری از گوشی های جدید از اندروید ۷٫۱ پشتیبانی می کنند، جای تعجب است که این گوشی قرار است در سال ۲۰۱۷ با نسخه اندرویدی ۶ روانه بازار شود.

گوشی HTC X10 دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت است که کاربر قادر خواهد بود، با کمک اسلات های کارت حافظه آن، حجم حافظه خود را ارتقا دهد. اما چیزی که اهمیت دارد این است که نمایشگر HTC X10 در سایز معروف ۵٫۵ روانه بازار خواهد شد تا در رقابت با پرچم دار های روز دنیا، چیزی از سایز نمایشگر کم نداشته باشد

htc-x10

روزولوشون نمایشگر گوشی اچ تی سی ایکس ۱۰، به میزان ۱۰۸۰x1920 پیکسل گزارش شده که رقم مناسب و خوبی است اما در مقابل برخی تازه وارد های دنیای گوشی هوشمند، هنوز هم جای پیشرفت دارد. در روزهای اخیرگفته شد که گوشی Google Pixel XL تا کنون از بالاترین رقم رزولوشن در میان گوشی های هوشمند برخوردار است.

اما حافظه رم این گوشی، به میزان ۳ گیگابایت در نظر گرفته شده که رقم استاندارد و مناسبی است با این حال هنوز گوشی هایی داریم که از نظر حافظه رم، بهتر از این گوشی کار کرده باشند.

شرکت اچ تی سی، هنوز اطلاعات دقیقی از اندازه ابعاد و حجم این گوشی ارائه نداده است اما می توان با یک تخمین ذهنی، گوشی هایی که دارای نمایشگر ۵٫۵ اینچی هستند را تصور کرد. عموما گوشی هایی که در این ابعداد از نمایشگر ساخته می شوند در رده گوشی های بزرگ اندام به شمار می آیند

این گوشی، قرار است در دو  مدل یک سیم کارتی، و دو سیم کارتی ارائه شود که نوع کارت پشتیبانی شونده از نوع  Nano-SIM, خواهد بود.

این نمایشگر ۵٫۵ اینچی از نوع لمسی خازنی Super LCD  ساخته شده که قادر به شناسایی و نمایش ۱۶ میلیون رنگ است. میزان تراکم پیکسلی نمایشگر ۴۰۱ پیکسل بر اینچ است که رقم مناسب و خوبی است و نشان می دهد که دقت رنگ ها و نمایش واقعیت رنگ ها در این گوشی، بسیار عالی است. در نهایت این نمایشگر با Corning Gorilla Glass پوشیده شده و قرار است بدین صورت از گوشی شما در مقابل خش مراقبت کند.

چیپست پردازنده گوشی htc x10، از نوع Mediatek MT6755 Helio P10 انتخاب شده است که پردازنده آن یک سی پی یو ۸ هسته ای و قدرتمند است. از طرفی عملیات پردازش گرافیکی آن نیز توسط Mali-T860MP2 انجام خواهد شد.

همانطور که گفته شد این گوشی به کاربر امکان می دهد که حافظه را تا حدی ارتقا دهد. به طور دقیق تر می توان گفت که کاربر می تواند از طریق اسلات میکرواس دی، تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه را ارتقا دهد.

اسمارت فون جدید اچ تی سی موسوم به HTC X10، از دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی برخوردار است که دوربین عقب آن با کمک فلش دوگانه LED نهایت تلاش را برای گرفتن با کیفیت ترین عکس ها ارائه خواهد داد.

نوع صدای زنگ خور این گوشی، از نوع MP3, WAV و به صورت ویبره خواهد بود.

نکته مهمی که در این گوشی وجود دارد این است که علاقمندان می توانند از قابلیت پخش صدای استریو در این گوشی استفاده کرده و از شنیدن موسیقی لذت ببرند.

htc-x10

این گوشی از قابلیت NFC نیز برخودار است. نسخه بلوتوثی این گوشی به صورت ورژن ۴٫۲ معرفی شده است. همچنین اچ تی سی ایکس ۱۰، FM radio نیز برخودار است. از جمله سنسورهایی که در این گوشی ارائه شده می توان به شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما اشاره کرد. در مورد میزان ظرفیت باتری این گوشی چیزی در دست نیست اما یافته ها و گفته ها حاکی از این است که این گوشی از یک باتری غیرقابل تعویض Li-Ion ای، بهره مند است. از سویی با توجه به اینکه باتری به صورت داخلی و غیر قابل تعویض کار شده است، احتمال می رود که این گوشی را بتوان در رده ی گوشی های باریک بازار دسته بندی کرد البته اگر ضخامت آن زیر ۷ میلی متر باشد.

نکته آخر هم در مورد رنگ های این گوشی است که اطلاعات دقیقی از آن به میان نیست اما از آن جا که اچ تی سی عموما گوشی هایش را در رنگ های متفاوت منتشر می کند، بی شک این گوشی نیز برای پوشش سلایق مختلف در رنگ های متنوعی ارائه خواهد شد

با این حال باید منتظر سال ۲۰۱۷ بود تا این شرکت گوشی هوشمند خود را روانه بازار کند تا بتوانیم جزییات دقیق تری از آن را ارائه دهیم.

با این حال نظر شما در مورد این گوشی هوشمند چیست؟ به نظر می رسد که اچ تی سی این گوشی را برای رقابت با پرچم داران برندهای معروف د سال ۲۰۱۶ آماده کرده باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *