پشتیبانی برنامه تلگرام از سیستم‌عامل اندروید ۲٫۲، ۲٫۳ و ۳٫۰ متوقف شد

پشتیبانی برنامه تلگرام از سیستم‌عامل اندروید ۲٫۲، ۲٫۳ و ۳٫۰ متوقف شد
  • 1395/10/14
  • مقدم
  • 0

برنامه پیام‌رسانی محبوب واتس‌اپ، مدتی پیش به پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید ۲٫۱، اندروید ۲٫۲، آی‌او‌اس ۶ و ویندوز فون ۷ پایان داد. البته این موضوع، مدتی پیش در یک پست رسمی توسط تیم توسعه‌دهنده واتس‌اپ اعلام شده بود. حال، برنامه تلگرام نیز به تبعیت از این برنامه، دیگر از سیستم‌عامل اندروید ۲٫۲، اندروید ۲٫۳ و اندروید ۳٫۰ پشتیبانی نمی‌کند و برای استفاده از آن، باید از یک گوشی‌هوشمند یا تبلت اندرویدی مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۴٫۰ یا بالاتر استفاده نمایید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

همان‌طور که گفته شد، برنامه واتس‌اپ از سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۶٫۰ نیز پشتیبانی نمی‌کند اما با وجود اینکه سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۶٫۰ قدیمی شده است؛ برنامه تلگرام از این سیستم‌عامل هم‌چنان پشتیبانی خواهد کرد. پایان‌دادن به پشتیبانی از محصولات مجهز به سیستم‌عامل قدیمی، باعث می‌شود تا شرکت سازنده، قابلیت‌های بیشتری را برای دستگاه‌های اندرویدی یا مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‌اس عرضه نمایند و این موضوع به سخت‌افزار قدرت‌مند دستگاه‌های جدید نیاز دارد.

با این‌حال، کاربرانی‌که سیستم‌عامل گوشی‌هوشمند یا تبلت آن‌ها دیگر توسط برنامه تلگرام پشتیبانی نمی‌شود، می‌توانند هم‌چنان با استفاده از نسخه تحت وب برنامه تلگرام از این برنامه پیام‌رسان محبوب استفاده نمایند که احتمالاً در بسیاری از مرورگرها کار خواهد کرد. البته در صورتی‌که به یک رایانه مجهز به سیستم‌عامل ویندوز، مک یا لینوکس دسترسی داشته باشید؛ امکان استفاده از برنامه توسعه‌ داده شده برای سیستم‌عامل رایانه شما وجود دارد.

جالب است که بدانید نزدیک به ۱٫۴ درصد از دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید، از نسخه ۲٫۲، ۲٫۳ و ۳٫۰ سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند که نزدیک به ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه را شامل می‌شود. برای اطلاع، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر از برنامه تلگرام استفاده می‌کنند و این رقم برای برنامه واتس‌اپ، نزدیک به یک میلیارد است.

به همین جهت، با توجه به اینکه برنامه واتس‌اپ تعداد کم‌تری از نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید را دیگر پشتیبانی نمی‌کند؛ برخلاف برنامه تلگرام که دیگر از اندروید ۲٫۲، ۲٫۳ و ۳٫۰ پشتیبانی نخواهد کرد و هم‌چنین با درنظر گرفتن تعداد کاربران برنامه واتس‌اپ و مقایسه آن با تعداد کاربران برنامه تلگرام، انتظار می‌رود که این تغییرات، تعداد کاربر بیشتری را در مقایسه با تلگرام، از برنامه واتس‌اپ جدا نماید.

منبع: Neowin

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *