بارگذاری فایل‌های جاوااسکریت به همراه ایمیل‌ها در Gmail غیرممکن خواهد شد

بارگذاری فایل‌های جاوااسکریت به همراه ایمیل‌ها در Gmail غیرممکن خواهد شد
  • 1395/11/7
  • مقدم
  • 0

کاربران در هنگام ارسال یک ایمیل، می‌توانند انواع مختلفی از فایل‌ها را بسته به شغل خود یا محتوای ایمیل از جمله فایل‌های پی‌دی‌اف، تصاویر، فایل‌های ورد، اسلایدهای پاورپوینت و غیره به ایمیل خود الحاق نمایند. به همین جهت، برخی از توسعه‌دهندگان از ایمیل برای ارسال فایل‌های جاوااسکریپ استفاده می‌کنند اما به‌نظر می‌رسد که گوگل در اواخر بهمن ماه، دیگر اجازه بارگذاری فایل‌های جاوااسکریپت را به همراه ایمیل‌ها در Gmail به کاربران نمی‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه گویا آی‌تی باشید.

متاسفانه اگر شما یک توسعه‌دهنده هستید، باید توجه داشته باشید که شرکت گوگل از ۱۳ فوریه به کاربران اجازه نمی‌دهد تا فایل‌های .js را به همراه ایمیل‌های خود ارسال نمایند. برای افرادی که با این موضوع آشنایی ندارند، باید گفت که فایل‌های .js (جاوااسکریپت) حاوی کدهای جاوااسکریپت هستند.

جاوااسکریپت

بنابر اعلام رسمی شرکت گوگل، این موضوع به دلایل حفظ امنیت کاربران صورت گرفته است. البته این غول جست‌وجو در رابطه با دلیل عدم‌ امکان بارگذاری فایل‌های جاوااسکریپت به همراه ایمیل‌، توضیح نداده است اما احتمالاً افزایش باج‌افزارها یک علت گوگل برای انجام این کار بوده است. در ادامه، توضیح رسمی شرکت گوگل را می‌خوانید:

Gmail در حال‌حاضر، محدودیت‌هایی را به دلیل امنیت کاربران برای بارگذاری فایل‌ها (برای مثال، فایل‌هایی با پسوند exe، msc و bat) به همراه یک ایمیل در نظر گرفته است و با فرارسیدن ۱۳ فوریه، امکان الحاق فایل‌های جاوااسکریپت نیز به همراه ایمیل‌ها غیرممکن خواهد شد. مشابه با سایر محدودیت‌های اعمال‌شده برای بارگذاری فایل‌ها به همراه یک ایمیل، شما دیگر نمی‌توانید یک فایل .js را به همراه ایمیل‌های خود برای کاربران ارسال نمایید و در صورت آپلود یک فایل .js، یک هشدار به نمایش درخواهد آمد که علت این موضوع را نشان می‌دهد.

همان‌طور که گوگل اعلام کرده است، فایل‌های .js به لیست فایل‌هایی که کاربران نمی‌توانند آن‌ها را به همراه ایمیل‌های خود برای دیگر کاربران ارسال نمایند، افزوده شده است. البته، شرکت گوگل ادعا می‌کند که اگر نیاز به فرستادن یک فایل حاوی کدهای جاوااسکریپت برای کاربران دیگر دارید، هم‌چنان امکان استفاده از گوگل درایو و یا سایر فضاهای ابری به منظور بارگذاری فایل .js مدنظرشما در آن، وجود دارد.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *