اضافه شدن ویژگی Game Mode در پیش‌نمایش جدید ویندوز ۱۰

اضافه شدن ویژگی Game Mode در پیش‌نمایش جدید ویندوز ۱۰
  • 1395/11/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همان طور که قبلا گزارش دادیم مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از ویژگی جدید Game Mode در ویندوز ۱۰ است که موجب افزایش پایداری عملکرد سیستم‌عامل هنگام اجرای بازی خواهد شد. مهندسان داخلی مایکروسافت برای تست این ویژگی هیجان‌زده بودند که ساعاتی پیش مایکروسافت اعلام کرد رونمایی از این ویژگی تا آخر هفته به تعویق افتاده است.

گویا آی تی – Game Mode تمرکز ویژه‌ای بر عملکرد پایداری بازی‌ها دارد. این ویژگی به جای تمرکز روی بهبود عملکرد، روی پایداری نرخ فریم‌های بازی تاکید دارد. با فعال شدن این قابلیت، ویندوز اتصال رشته‌‌های پردازنده میان بازی‌ها و پردازنده‌های سیستم را محدود کرده و به این ترتیب موجب افزایش سرعت کلی بازی نیز خواهد شد.
منتظر سورپرایز آخر هفته باشید
به خاطر تعریف و تمجیدهای مایکروسافت از ویژگی‌های جدید و بهبودهای اعمال شده، بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی داخلی (Insider Build) بعدی ویندوز ۱۰ هستیم. هر چند نسخه‌ی جدید تا اواخر هفته‌ی بعد عرضه نخواهد شد.

مطلب پست شده در وبلاگ‌های مایکروسافت و یک توئیت از طرف ”دونا سارکار“ در اوایل این هفته این طور نشان می‌داد که در شروع هفته‌ی جاری شاهد ارائه سریع نگارش جدید خواهیم بود. هر چند بعد از صحبت‌های ”میجر نلسون“ با سارکار، معلوم شد که این کار به تعویق افتاده است.
احتمالا این نگارش در اواخر جمعه‌ی هفته‌ی بعد منتشر خواهد شد چرا که تیم توسعه‌ی ویندوز معمولا نگارش‌های جدید را در آخرهفته‌ها منتشر نمی‌کند.
سارکار اوایل هفته در یک توئیت این طور نوشت که در یک اتاق محبوس شده و مشغول انجام تست‌های مهندسی روی نگارش جدید است و خبری از عرضه‌ی زود هنگام آن نخواهد بود.
جدای از اضافه شدن ویژگی Game Mode به ویندوز انتظار می‌رود ویژگی‌های جدید Xbox هم در نگارش بعدی رونمایی شوند. مایکروسافت یک بخش بازی‌های حرفه‌ای به قسمت تنظیمات این کنسول اضافه خواهد کرد و سرویس استریم‌ بازی Beam را هم فعال خواهد نمود.

در این رابطه اسکات هنسون، مدیر برنامه گروه شرکای Xbox در یک پست وبلاگی این طور نوشته است: ”ما دوست داشتیم کاری کنیم که طراحان بازی استریم زنده بازی‌ها را به راحتی و بدون هیچ تاخیری شروع کرده و صرفنظر از مکان جغرافیایی بینندگان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با آنها ارتباط برقرار کنید.“ هنسون هم مجبور شده پست وبلاگی خود را به خاطر تاخیر پیش آمده تغییر داده و همه‌ چیز را به اواخر هفته‌ی جاری موکول کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *