آیا می توانیم آیفون ۴ را به iOS 8 ارتقاء دهیم؟

آیا می توانیم آیفون ۴ را به iOS 8 ارتقاء دهیم؟
  • 1395/11/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

آیفون ۴ یادگار گذشته است، اما ما قصد داریم تا به سوالی که بسیاری از افراد در این اواخر می پرسند پاسخ دهیم: آیا می توانیم آیفون ۴ را به iOS 8 ارتقاء دهیم؟ و آخرین نسخه iOS قابل دسترسی برای آیفون ۴ چیست؟

گویا آی تی – گوشی های هوشمند و تبلت ها همواره در یک سیر تکاملی پیوسته قرار دارند و بسیاری از دستگاه های افسانه ای در طول زمان به تاریخ سپرده شده اند. آیفون ۴ یکی از این دستگاه ها است که در زمان معرفی خود سرو صدای زیادی ایجاد کرد، اما به سرعت در برابر فناوری های دیگر اعتبار خود را از دست داد. با این وجود، پشتیبانی ادامه دار نرم افزاری اپل از این دستگاه در طول این مدت عجیب بوده است.

همان طور که گفته شد، بسیاری از کاربران این پرسش را دارند که آیا سیستم عامل iOS 8 برای آیفون ۴ قابل دسترسی است؟ پاسخ سریع و دقیق به این پرسش یک “خیر” صریح و محکم است. با عرضه iOS 8، اپل پشتیبانی نرم افزاری از آیفون ۴ را به دلیل سخت افزار قدیمی و البته مشکلات مربوط به عملکرد آن متوقف کرد. به دلیل این که اپل کنترل کاملی بر روی این نرم افزار انجام می دهد هیچ راهی برای نصب iOS 8 بر روی آیفون ۴ وجود ندارد. هیچ حافظه ROM سفارشی نیز قابل دسترسی نیست.

در حال حاضر، iOS 7.1.2 جدیدترین نسخه iOS برای کاربران آیفون ۴ است. اگر می خواهید دستگاه خود را با استفاده از iTunes بازیابی کنید، اپل در حال ساین کردن این سفت افزار است، اما به یاد داشته باشید که قرار نیست بعد از iOS 7.1.2 هیچ آپدیت نرم افزاری برای آیفون ۴ ارائه شود و برای این گوشی هوشمند این جا آخر خط است. در واقع، اپل به تازگی آیفون ۴ را در لیست دستگاه های منسوخ شده خود قرار داده است.
با توجه به عمر آیفون ۴، محبوبیت این دستگاه در طول این مدت شگفت انگیز است. اما با عرضه iOS 7 مشکلات عملکردی متعددی در آن به وجود آمد. با توجه به مشکلات به وجود آمده در این دستگاه بعد از چند آپدیت نرم افزاری، به نظر می رسید که iOS 7.1.2 آخرین نسخه برای این دستگاه خواهد بود. با عرضه iOS 8 این تصور رنگ واقعیت گرفت و اپل پشتیبانی نرم افزاری از آیفون ۴ را به طور کامل متوقف کرد.

اگر شما در حال حاضر یک آیفون ۴ دارید بهتر است به فکر تعویض آن با یک گوشی مدرن تر باشید زیرا آن دارای یک سیستم عامل قدیمی اپل است. داشتن سیستم عامل قدیمی بر روی گوشی خطرات امنیتی ایجاد می کند و بهترین کار این است که در اولین فرصت ممکن خودتان را نسبت به این خطرات ایمن کنید.
اما اگر از گوشی آیفون ۴ خود صرفاً برای پیام دادن یا انجام تماس استفاده می کنید، نیازی به ارتقاء و تعویض گوشی نیست. گذشته از همه این که این گوشی نیازهای ابتدایی شما را به خوبی برآورده می کند. پس چرا باید مانع از کار آن شویم، این طور نیست؟

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام بدنبال یک فیلترشکن برای ایفون ۴میگردم وخیلی ازفیلترشکن هارو دانلود کردم ولی ارور میده و دانلود نمیشه لطفا یک فیلتر شکن خوب رو معرفی کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *