آموزش بازیابی یا ریکاوری اطلاعات با نرم افزار EaseUS

آموزش بازیابی یا ریکاوری اطلاعات با نرم افزار EaseUS
  • 1395/12/22
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از نرم افزارهایی که باید در سیستم‌تان آن را داشته باشید، نرم افزارهای بازیابی اطلاعات است؛ تجربه نشان داده است که گاهی اتفاق می‌افتد که اطلاعاتتان را برای همیشه حذف می‌کنید و احتمال اینکه دو مرتبه به وجود آن‌ها نیاز داشته باشید، هست.

با وجود یکی از این نرم افزارها احتمال برگشت اطلاعات‌تان خیلی بیشتر می‌شود؛ گاهی ممکن است اطلاعات شما با وجود یک ویروس مخرب پاک شده باشد، یا این اطلاعات به دست خودتان یا کس دیگری خواسته یا ناخواسته از بین رفته باشد، در هر صورت با این مقاله می‌خواهیم یکی از جامع‌ترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات و نحوه کار با آن را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

نرم افزار بازیابی اطلاعات EaseUS

گاهی اوقات پیش می‌آید که بسیاری از فایل‌های مهم آفیس، تصاویر مهم و حیاتی، پروژه‌ها و.. حذف شوند، علاوه بر اینکه ممکن است لحظات نا امید کننده‌ای را بگذرانید مجبور هستید که مراحل طولانی و زمان بری را هم طی کنید تا اینکه اطلاعات‌تان برگردد؛ پس بهتر است از یک نرم افزار جامع و رایگان که بتواند همه داده‌های مختلف شما را بازیابی کند، استفاده کنید. بهتر است با ویژگی‌ها و شروع کار با آن بیشتر آشنا شوید:

– نصب و اجرای رایگان نرم افزار EaseUS

این نرم افزار علاوه بر آن‌که به صورت رایگان موجود است، نصب راحتی هم دارد؛ بعد از دانلود نرم افزار، به راحتی در مدت چند دقیقه نصب می‌شود. بعد از نصب آن بر روی گزینه launch کلیک کنید تا اجرا شود.

– نحوه اجرا و استفاده از آن

در اولین نگاهی که به نرم افزار می‌اندازید، با یک محیط ساده، کاربر پسند و گرافیکی رو به رو می‌شوید. همان‌طور که می‌بینید در گوشه سمت راست نرم افزار و بالای آن، چند آیکن با عنوان‌های ” feedback, import scan status, menu, minimize, maximize, close” دیده می‌شود. برای شروع کار، نیازی نیست که تظیمات خاصی را اعمال کنید و خود نرم افزار پیش فرض مناسبی را اعمال کرده است.

data-recovery-software easeus

– فرآیند اسکن اطلاعات

برای شروع از دکمه home استفاده کنید، و نوع فایلی را که می‌خواهید به منطور برگشت اطلاعات‌تان بررسی شود مثل فایل‌های متنی، تصاویر، ایمیل، فیلم و.. انتخاب کنید. این یعنی این‌که اولویت اصلی برای بازیابی اطلاعات حذف شده باید فایل‌های گرافیکی، موسیقی و.. باشد.

در مرحله بعد، مشخص کنید که فایل‌های حذف شده در قرار داشته‌اند، آن را انتخاب کنید. به این ترتیب یک جستجوی کامل از هر داده‌ای که مشخص کرده‌اید در مکان مشخص بازیابی می‌شود.

– تعیین نوع اسکن فایل‌ها

این نرم افزار برای جستجوی فایل‌ها از دو حالت استفاده می‌کند: جستجوی سریع و عمیق

همان‌طور که از اسم حالت‌ها هم مشخص است، جستجوی سریع در مدت زمان کوتاه‌تری کار اسکن را انجام می‌دهد و همین علت باعث می‌شود که جستجو با نتایج کامل‌تری هم رو به رو نباشد، اما جستجوی عمیق، نیاز به زمان بیشتری برای جستجوی هر چه بیشتر و دقیق‌تر فایل‌های حذف شده دارد تا نتایج بهتری را هم در اختیارتان قرار دهد؛ بنا بر شرایط زمانی و حیاتی بودن اطلاعات‌تان یکی را انتخاب کنید.

اگر در حین اسکن عمیق به خاطر محدودیت زمانی‌تان بخواهید که حالت را تغییر دهید، فقط کافی است که اسکن را متوقف کنید؛ در این حالت هم می توان فایل‌های پیدا شده را قبل از اسکن کامل مشاهده کنید.

بازیابی اطلاعات

بعد از اینکه درایوها و فایل‌های خود را اسکن کردید، می توانید فایل‌های خود را برگردانید. برای این‌کار، فایل‌های دلخواه را برای بازیابی به صورت گزینشی انتخاب کرده و بر روی آن‌ها به طور جداگانه راست کلیک کنید، اگر هم تمام فایلها باید بازیابی شوند همه را انتخاب کرده و سپس راست کلیک کنید. بعد از راست کلیک باید محل ذخیره فایل را مشخص کنید. هشداری هم نشان داده می‌شود، مبنی بر این‌که نیازی نیست همه فایل ها در یک مسیر ذخیره شوند؛ چرا که این احتمال می‌رود که در آینده با هر آسیب احتمالی به درایو مقصد، همه فایل‌ها دومرتبه حذف شوند. اما بهتر است که برایصرفه جویی در وقت‌تان همه را به یک مسیر منتقل کنید و بعدها آن ها را متمایز کنید.

برای دانلود نسخه‌‌های مختلف این نرم افزار می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

نتیجه گیری:

یکی از نرم افزارهای ضروری در بسته نرم افزاری هر سیستمی، باید یک نرم افزار بازیابی اطلاعات باشد تا به هر دلیلی که با از دست رفتن اطلاعات‌تان مواجه شدید، بتوانید ان را برگردانید. ما در این مقاله نرم افزار جامع و رایگان EaseUS (Wizard free) را پیشنهاد دادیم و نحوه کار و بازیابی آن را بیان کردیم.

دیدگاه ها و تجربیات خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *