نسخه جدید آیفون SE با حافظه داخلی بیشتر و قیمتی مشابه با نسل قبل، معرفی شد

نسخه جدید آیفون SE با حافظه داخلی بیشتر و قیمتی مشابه با نسل قبل، معرفی شد
  • 1396/1/2
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل به‌تازگی از نسخه قرمز رنگ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی کرده است و در بخشی از این رونمایی، شرکت اپل به معرفی مدل جدید آیفون SE با حافظه داخلی بیشتر پرداخته است. از روز جمعه (۲۴ مارس)، مدل جدید آیفون SE به صورت آنلاین و در فروشگاه‌های اپل با حافظه داخلی بیشتر در دسترس خواهد بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

کوپرتینویی‌ها اکنون حافظه داخلی مدل‌های موجود از آیفون SE را به دو برابر افزایش داده‌اند. نسخه پایه آیفون SE که پیش‌تر با ۱۶ گیگابایت در دسترس قرار داشت، به‌زودی با مدل ۳۲ گیگابایتی جایگزین خواهد شد و هم‌چنین، شرکت اپل به‌ جای عرضه نسخه رده‌بالا آیفون SE با ۶۴ گیگابایت، مدل جدیدتر آن‌را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

با اینکه حافظه داخلی برای هر مدل به دو برابر افزایش یافته است، شرکت اپل تصمیمی برای فروش مدل‌های جدید آیفون SE با قیمت بیشتر در مقایسه با نمونه‌های موجود ندارد. نسخه پایه آیفون SE با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، هم‌چنان با قیمت ۳۹۹ عرضه خواهد شد و برای انتخاب مدل دیگر با آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، باید نزدیک به ۴۹۹ دلار پرداخت نمایید.

آیفون SE

عرضه آیفون‌ SE با حافظه داخلی بیشتر در مقایسه با نمونه‌های پیش‌تر عرضه شده، قابل قبول است زیرا سیستم‌عامل آی‌او‌اس و برنامه‌های پیش‌نصب شده بخشی از حافظه داخلی را به خود اختصاص داده‌اند. به همین جهت، کاربران با انتخاب مدل‌های جدید با حافظه داخلی بیشتر در مقایسه با نمونه‌های قبل با ۱۶ و ۶۴ گیگابایت حافظه، فضای بیشتری را برای نصب برنامه‌های مختلف و ذخیره‌سازی تصاویر و ویدیوهای مدنظر خود در اختیار خواهند داشت. در همین رابطه، باید اشاره کرد که در مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون SE تنها نزدیک به ۱۱ گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی در دسترس کاربر قرار دارد.

البته عرضه آیفون‌های شرکت اپل با حافظه داخلی بیشتر تنها شامل آیفون SE نبوده است و اگر به آیفون‌های ۲۰۱۶ این سازنده یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نگاهی داشته باشیم، کوپرتینویی‌ها به جای عرضه آیفون‌های جدید خود با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی برای مدل پایه آن‌ها، تصمیم گرفتند تا آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت برای ارزان‌ترین نسخه ارائه دهند.

در رابطه با مدل جدید آیفون SE باید اشاره کرد که این مدل، هم‌چنان ضخامت ۷٫۶ میلی‌متری دارد و تغییر خاصی از نظر سخت‌افزاری نداشته است. وزن آیفون SE مانند نسخه‌های موجود، هم‌چنان ۱۱۳ گرم خواهد بود و این نسخه به نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل مجهز شده است. تراشه ۶۴ بیتی A9 و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنزی f/2.2، زوم دیجیتالی ۵ برایری، قابلیت HDR خودکار برای تصویربرداری و فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه، دیگر مشخصات‌فنی آیفون SE را تشکیل می‎دهد. برای ثبت تصاویر سلفی نیز، یک دوربین ۱٫۲ مگاپیکسلی در جلوی گوشی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 قرار دارد و سنسور اثرانگشت با دکمه Home ادغام شده است.

آیفون SE

با اینکه آیفون SE از یک نمایشگر کوچک ۴ اینچی استفاده می‌کند، کوپرتینویی‌ها هم‌چنان خرید این گوشی را به کاربرانی که به دنبال یک گوشی‌هوشمند کوچک با مشخصات سخت‌افزاری قابل رقابت با آیفون‌های بزرگ‌تر اپل هستند، پیشنهاد می‌دهند. هرچند باید اشاره کرد که تقاضا برای مدل پلاس آیفون‌های شرکت اپل با توجه به نمایشگر بزرگ‌تر و هم‌چنین برخی از قابلیت‌های اختصاصی آن‌ها مانند دوربین دوگانه، افزایش یافته است و به همین جهت، بعید می‌دانیم که علی‌رغم معرفی نسخه جدید آیفون SE، این مدل‌ها فروش چندانی داشته باشد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *